بازسازی مغز دایناسور

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشمندان برای دسترسی به اطلاعات بی‌سابقه‌ای از دایناسور های تاریخی، مغز یکی از قدیمی ترین آنها را بازسازی کردند. به این ترتیب اطلاعاتی از این فسیل به دست آمد که تاکنون شبیه به آن دیده نشده بود.
بازسازی مغز دایناسور

دانشمندان به لطف فناوری‌های جدید قادر به شناخت بیشتری در مورد دایناسورها شده‌اند. این بار این اتفاق در مورد یکی از قدیمی ترین آن‌ها که بیش از ۲۰۰ میلیون سال پیش زندگی می‌کرده، رخ داده است. مطالعه جدیدی که مربوط به بازسازی دیجیتالی مغز یکی از اولین دایناسورها است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره بازسازی مغز دایناسور می‌خوانید.

بازسازی مغز دایناسور تکودونتوسور

دانشمندان با انتشار نسخه‌ای دیجیتالی مغز این دایناسور موسوم به “تکودونتوسور“را بازسازی کردند. در پی آن اطلاعاتی را کشف کردند که قبلا در هیچ فسیلی دیده نشده بود.

“تکودونتوسور”دایناسوری گیاه‌خوار و کوچک بوده که در اوایل ژوراسیک زندگی می‌کرده است. فسیل‌های این دایناسور در انگلیس و ولز یافت شده‌اند. اولین فسیل تکودونتوسور در سال ۱۸۴۳ در انگلیس کشف شد.

ویژگی‌های تکنودنتوسور

تکودونتوسور بدنی کوچک و به درازای ۱٫۲ متر داشته است. دم او دراز و سر و گردنش کوچک بوده است. وزن بدن تکودونتوسور را در حدود ۱۰ کیلوگرم تخمین زده‌اند. این دایناسور بر روی دو پا راه می‌رفته است. از دستان خود فقط در هنگام جهش یا خوردن گیاهان کوتاه استفاده می‌کرده است. همچنین دندان‌های او کوچک و مناسب تغذیه از گیاهان بوده است.

بازسازی مغز تکنودنتوسور

دانشمندان از طریق بازسازی مغز دایناسور به اطلاعات بیشتری در مورد این موجود دست پیدا کردند. در این بازسازی از مدل‌های سه بعدی سی تی اسکن و روش‌های تصویربرداری و مدلسازی سه بعدی استفاده شد. از محققین اصلی این بررسی می‌‌گوید: با کمک نرم‌افزارها توانستیم شکل مغز و گوش داخلی را با کمک حفره‌های موجود در فسیل بازسازی کنیم. تجزیه و تحلیل بازسازی‌ها نشان می دهد که این موجود با ثابت نگه داشتن سر و چشم و نگاه در حین حرکت یک مغز کاملاً توسعه یافته داشته است. پیش از این تصور می‌شد که این موجود فقط از گیاهان تغذیه می‌کرده اما به نظر می‌رسد وی گاهی طعمه‌ای را نیز شکار می‌کرده است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب «کشف ۹ گونه جدید حشرات در قرنطینه» را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۳۹۹ در ۳:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…