کشف گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر بهداشت انگلیس از شناسایی گونه جدید ویروس کرونا که ممکن است با سرعت بیشتری شیوع پیدا کند خبر داد. هنوز مشخص نیست این گونه جدید ویروس، منجر به بیماری حادتری شود.
گونه جدید ویروس کرونا

مستنداتی در مورد عدم تاثیرگذاری واکسن کووید-۱۹ روی این گونه جدید در دست نیست. «مت هنکوک» وزیر بهداشت انگلیسی به نمایندگان پارلمان این کشور گفت که گونه جدید ویروس کرونا احتمالا به سرعت در جنوب شرقی این کشور شیوع پیدا خواهد کرد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره کشف این گونه جدید می‌خواند.

کشف گونه جدید ویروس کرونا

هنکوک به نمایندگان پارلمان گفت که تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مورد ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا شناسایی شده که اکثرا مربوط به جنوب بریتانیا هستند.

تاکنون ۶۰ مرکز بهداشتی و درمانی محلی نیز وجود این ویروس جهش یافته را تایید کرده‌اند. البته وزیر بهداشت گفت که در حال حاضر هنوز مشخص نیست که این گونه جدید منجر به بروز بیماری شدیدتری می‌شود یا خیر. شواهدی مبنی بر اینکه گونه جدید منجر به بیماری حادتری می‌شود یا در برابر واکسن کرونا مقاوم است وجود ندارد.

هنکوک به نمایندگان مجلس گفت: «باید تاکید کنم که در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که نشان دهد این ویروس منجربه بیماری جدی و حادتری می‌شود.»

ابعاد گونه جدید ویروس کرونا هنوز به صورت کامل روشن نشده است و بریتانیا به سرعت در حال پیگیری موضوع است تا هر چه سریع‌تر در مورد این ویروس و شناسایی ابعاد آن به اطلاعات جدیدتری دست پیدا کند. بی‌شک مهار این ویروس مرگبار ضروری است و وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد که سازمان بهداشت جهانی نیز در جریان موضوع قرار گرفته و مرکز تخصصی پورتون‌داون در حال بررسی دقیق‌تر این گونه است.

«پروفسور آلن مک‌نالی» استاد دانشگاه «بیرمنگام» نیز تایید کرد که طی چند هفته گذشته، آزمایشگا‌های این کشور در حال شناسایی و بررسی گونه هستند و تلاش می‌کنند تغییرات این گونه را نسبت به ویروس کرونا مشخص کنند. هرچند جهش ویروس‌ها موضوع رایجی است و الزاما به معنی سرایت بیشتر یا حادتر شدن بیماری نیست.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب «خطر تزریق واکسن فایزر برای افرادی با آلرژی شدید» را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ دی ۱۳۹۹ در ۰:۵۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۴۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۴۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۱۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…