اصول چیدمان مبل کلاسیک

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تغییرات کوچک در چیدمان مبل می‌توانند باعث تغییرات چشمگیر در فضای خانه شود و مبل سهم عمده‌ای از فضای داخلی منزل را تشکیل داده و تأثیر بسیاری در احساس آرامش اعضای خانواده و مهمان‌ها دارد.
چیدمان مبلمان کلاسیک

تقریباً اولین بخشی که با ورود به هر منزلی به چشم می آید چیدمان مبل است که یکی از مهمترین اجزا در طراحی دکوراسیون منزل است. مبل ها که سهم عمده ای از فضای داخلی منزل را تشکیل می دهند دارای اشکال و طرح های مختلفی مانند مبل کلاسیک، راحتی و … هستند. مجله دلتا نیز در این مطلب به چیدمان مبلمان کلاسیک پرداخته است.

نقش تقارن در چیدمان

کلاسیک

برای چیدمان مبلمان کلاسیک، یکی از دو گزینه متقارن یا نامتقارن را می‌توانید انتخاب کنید. در حالت متقارن، باید سایر مبل‌ها را به صورت متقارن در دو طرف مبل سه نفره اصلی بچینید. از سوی دیگر اگر به دنبال ایجاد فضایی دوستانه تر و غیر رسمی هستید، دیگر نیازی به چیدمان متقارن مبل‌های کوچک به دور مبل سه نفره نیست. در واقع باید تلاش کنید کمی از تقارن و خطی بودن دکوراسیون خود کم کنید و مقداری بی‌نظمی به چیدمان خود ببخشید.

اهمیت فاصله میان اجزای مبل

چیدمان مبل

توجه داشت که چیدمان مبلمان کلاسیک از اهمیت ویژه ای در زیبایی فضای منزل دارد. دقت کنید که اگر فاصله بین مبل‌ها زیاد باشد علاوه بر کوچک شدن فضای خانه، برقراری ارتباط برای مهمانان دشوار خواهد شد. همچنین نباید تجهیزات چوبی دکوراسیون را در فاصله خیلی کم از مبل‌ها قرار دهید. این کار باعث شلوغ شدن فضای اطراف مبل و کوچک به نظر رسیدن فضای منزل می گردد.

فاصله بین مبل و سایر وسایل منزل

مبل کلاسیک

در چیدمان مبل کلاسیک، نزدیک شدن بیش از حد آن به صندلی و میز ناهارخوری و دیگر اجزای خانه از زیبایی آن می‌کاهد. همچنین فاصله مبل با تلویزیون را نیز به گونه‌ای در نظر بگیرید که حداقل به میزان سه برابر اندازه تلویزیون باشد.

چیدمان مبل کلاسیک در خانه‌های کوچک

دکوراسیون مبل کلاسیک

وقتی به سراغ چیدمان مبل در خانه‌های کوچک می روید اولین تفاوت بزرگی که نسبت با خانه‌های بزرگ با آن مواجه می‌شوید، محدودیت فضای چیدمان است. این موضوع اصلا به معنی نامناسب بودن مبل کلاسیک برای خانه‌های کوچک نیست. استفاده از عدم تقارن در چیدمان مبل به زیبایی خانه‌های کوچک کمک می‌کنند. مهم ترین اصلی که باید رعایت شود، فاصله دادن مبل‌ها از دیوار به منظور نمایش بهتر آن‌ها و بزرگتر نشان دادن فضای خانه است.

انتخاب درست رنگ ها

چیدمان مبلمان کلاسیک

برای دستیابی به یک دکوراسیون کلاسیک مناسب، فقط چیدمان و نحوه قرارگیری مبلمان مهم نیست بلکه باید به هم‌خوانی رنگ و لعاب آن‌ها نیز دقت کنید. به طرح پارچه‌ها و جنس آن‌ها توجه کنید. استفاده از پارچه‌های چرمی و مخملی برای مبل‌ها، گزینه مناسبی است. می‌توانید از چندین رنگ مختلف نیز استفاده کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۱:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۴۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…