دکوراسیون خانه با کمک المان‌های سنتی

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون سنتی خانه، برای خیلی از ما که با خاطراتمان زندگی می‌کنیم جذاب است. مزیت ایجاد فضای سنتی ایرانی در خانه این است که کار راحتی است، هرکسی می‌تواند آن را طراحی کند و احتمالا تعداد زیادی از المان‌های آن در دسترس هستند.
دکوراسیون سنتی خانه

در میان سبک‌های دکوراسیون داخلی منزل، دکوراسیون سنتی خانه ایرانی این روز‌ها دوباره به میدان آمده و طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. اگر شما هم جزء این دسته هستید این مطلب از مجله دلتا را دنبال و برای ایده پردازی در چیدمان قدیمی استفاده کنید.

چطور خانه‌ای ایرانی داشته باشیم

دکوراسیون سنتی خانه

برای ایجاد دکوراسیون سنتی خانه، فقط کافیست المان‌های سنتی، صنایع دستی و وسائل و رنگ‌هایی که در گذشته کاربرد بیشتری داشته‌اند را به طراحی خانه‌تان اضافه کنید. برای مثال اگر اهل موسیقی هستید یا حداقل به آن علاقه دارید، می‌توانید از  آلات موسیقی سنتی ایرانی در گوشه و کنار خانه‌تان استفاده کنید. شما می‌توانید به جای خریداری تابلو‌های نقاشی، یک دف کوچک و ارزان قیمت خریداری کنید، و آن را روی دیوار نصب کرده یا روی طاقچه قرار دهید.

فرش ایرانی و دکوراسیون سنتی خانه

چیدمان قدیمی

فرش ایرانی مهم‌ترین المان یک دکوراسیون سنتی است. شما می‌توانید در یک حرکت مبتکرانه، فرش‌هایتان را به فرش بافی ببرید، و از آن‌ها بخواهید برایتان فرش چهل تکه درست کنند. فرش چهل تکه به این صورت است که فرش‌ها را به چندین تکه‌ی کوچک و بزرگ تقسیم می‌کنند و همه را با هم به چند فرش با ابعاد مختلف تبدیل می‌کنند. مزیت این کار این است که همه‌ی فرش‌های شما یک سبک و رنگ خواهند داشت و هماهنگی خوبی در خانه‌ی سنتی شما ایجاد می‌شود.

صندوق چوبی در دکوراسیون سنتی خانه

دکوراسیون سنتی

 

صندوق‌های چوبی امروزه به راحتی در بازار پیدا می‌شوند. البته اگر یک صندوق واقعا قدیمی داشته باشید که کهنگی آن مشخص است که چه بهتر. اما اگر نه حتی می‌توانید یک صندوق با شکل و شمایل چوب کهنه سفارش دهید. اگر صندوقچه‌ای بزرگ داشته باشید، از آن می‌توانید به عنوان میز، یا صندلی هم استفاده کنید. پس با یک تیر دو نشان زده‌اید.

کوزه‌ی سفالی یک المان سنتی در طراحی داخلی

دکوراسیون ایرانی

کوزه‌های سنتی در همه‌ی خانه‌های ایرانی و قدیمی پیدا می‌شود. قبلا کاربرد‌های متفاوتی داشته‌اند، اما امروزه می‌توانند با تغییر کاربری، حس و حال سنتی را به خانه بیاورند. با استفاده از چند کوزه‌ی سفالی کوچک و بزرگ در یک گوشه از خانه می‌توانید یک گلخانه‌ی زیبا داشته باشید و سبک چیدمان قدیمی را به ارمغان آورید

انتخاب مبلمان سنتی

چیدمان قدیمی

مبلمان کلاسیک یکی از مهم‌ترین المان‌ها برای کسانی است که به دکوراسیون سنتی خانه علاقه‌مند هستند. یکی از محبوب‌ترین مبلمان نزد ایرانیان طرفدار سبک سنتی مبلمان استیل است که امروزه به همین دلیل حساسیت زیادی در ساخت آن‌ها به کار می‌رود.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ دی ۱۳۹۹ در ۳:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۱۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…