ناتوانی‌ خانه‌اولی‌ها در خرید آپارتمان‌های نوساز

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه‌اولی‌ها

ناتوانی‌ خانه‌اولی‌ها در خرید آپارتمان‌های نوساز به معضل تازه‌ای در بازار مسکن تبدیل شده است. مشاوران املاک می‌گویند تعداد واحدهای مسکونی نوساز در بازار مسکن کاهش یافته است. تحقیقات میدانی و آگهی های ثبت‌شده برای فروش در بنگاه‌های املاک صحت این موضوع را تایید می‌کنند.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از دنیای اقتصاد، مشاوران املاک می‌گویند بخش عمده‌ای از متقاضیان خرید خانه، خانه‌اولی‌هایی هستند که تا به حال نتوانسته‌اند واحد مسکونی مطلوب خود را بیابند. دلیل اصلی به‌وجود آمدن چنین مشکلی، در توان مالی اندک خریداران و طمع فروشندگانی است که به‌عمد قیمت‌های بسیار بالایی را روی واحدهای مسکونی فروشی خود گذاشته‌اند.

بنا به گفته‌ی مشاوران املاک مالکان واحدهای نوساز می‌پندارند که در بازار مسکن قیمت‌ها روند رو به رشد خود را حفظ خواهند کرد. بنابراین برای فروش خانه‌های خود دست نگه داشته‌اند تا قیمت‌های بالاتری روی ملک بگذارند.

 

خرید خانه خانه‌اولی‌ها

در نتیجه‌ی چنین پنداری خانه‌اولی‌ها با بودجه‌ی محدودی که دارند، عملا از عهده‌ی خرید خانه‌های نوساز برنمی‌آیند و ناچار می‌شوند واحدهای مسکونی با عمر بنای بالاتر را بخرند. از سویی تسهیلاتی که به خانه‌اولی‌ها ارائه شده، به آپارتمان‌های کمتر از ۱۵ سال تعلق می‌گیرد.

بر اساس آمار سامانه‌ی اطلاعات بازار املاک ایران، از ابتدای پاییز تا کنون ۵هزار معامله‌ی آپارتمان مسکونی ثبت شده که یک‌پنجم آن متعلق به خانه‌اولی‌ها بوده است. این آمار صرفا بر اساس قراردادهایی به‌دست آمده که کد رهگیری آن‌ها اخذ و ثبت شده بود.

این طور که از شواهد امر برمی‌آید فروشندگان خانه‌های نوساز، در ماه محرم قصد فروش ملکشان را ندارند و منتظر هستند بعد از اتمام ماه صفر و با بالاتر رفتن قیمت‌ها خانه‌ها را به فروش برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…