مریخ را در چابهار تجربه کنید!

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاهی طبیعت پا را فراتر می گذارد و گونه ها و انواعی را خلق می کند که شگفتی را به بالاترین حد خود می رساند. لازم نیست راه دوری برای دیدن این پدیده‌های شگفت انگیز برویم. کافی است سری به جنوب ایران بزنیم و کوه‌های مینیاتوری را ببینیم.
کوه های مینیاتوری

طبیعت ایران زمین به خودی خود زیبا و شگفت‌انگیز است و در هر گوشه این سرزمین که پا بگذارید نشانه‌هایی از هنر دست طبیعت را می‌بینید. همین بندر چابهار خودمان با کوه‌‌ های مینیاتوری که دارد این واقعیت را به ما اثبات کرده است. امروز در مجله دلتا به بررسی کوه‌ های مینیاتوری یا کوه‌‌های مریخی چابهار در استان سیستان و بلوچستان می‌پردازیم و از شگفتی آن‌ها حرف خواهیم زد.

ظهور پدیده خارق العاده طبیعت

گردشگران همواره در پی یافتن مکان‌ها و جاذبه‌های خارق‌العاده طبیعی در میان جاذبه‌های گردشگری جهان هستند. این زیباییها در جای جای جهان وجود دارد اما گاهی دیده نمی‌شوند. زیبایی‌های چابهار هم تا مدتها ناشناخته باقی مانده بود تا زمانی که بالاخره نمونه‌هایی از این زیبایی‌ها در عکس‌های چابهار پدیدار شد.

کوه های مریخی

کوه‌ های مینیاتوری یا کوه های مریخی همان جاذبه‌ای است که عده‌ای از عاشقان طبیعت را به طرف چابهار در استان هرمزگان سرازیر می‌کند تا این پدیده خارق‌العاده طبیعی را از نزدیک ببینند.

بهار، پاییز و زمستان بهترین زمان برای سغر به این منطقه است. از آنجایی که این ناحیه از نظر آلودگی نوری در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد یکی از بهترین تفریحاتی که علاقه‌مندان زیادی هم دارد تماشای ستاره‌های شب و نجوم است.

جاذبه چابهار

کمی جستجو تا رسیدن به کوه‌های مینیاتوری چابهار

به چابهار که سفر کردید در سمت شرق به جاده‌ منتهی به بندر گواتِر بعد از طی حدود ۵۰ کیلومتر در سمت چپ جاده می‌توانید این کوه‌ها را ببینید. این جاده یکی از منحصر به فردترین جاده‌های ایران است. علاوه‌ بر کوه‌های مریخی، دریاچه‌ لیپار و دریای عمان را هم می‌توانید تماشا کنید.

کوه‌ های مینیاتوری مانند دسرهای خوشمزه‌ای هستند که از چندین رنگ تشکیل شده‌اند و ساعت‌ها می توان به بررسی اطراف آن‌ها پرداخت.

پدیده خارق العاده طبیعی
وقتی پای این کوه‌ها می‌ایستید، مسحور زیبایی آن‌ها می‌شوید و احساس می‌کنید در مقابل یکی از ماکت‌های فیلم ارباب حلقه‌ها ایستاده‌اید. اما از آن جایی که ما انسان هستیم و در کشف زیبایی‌ها سیری ناپذیر هستیم پس سعی می‌کنیم از این کوه‌های مینیاتوری بالا رفته و آن طرف آن‌ها را هم با دیدی که داریم کشف کنیم.

ساحل طلایی رنگ

ساحل طلایی رنگ خلیج عمان نیز در این تصویر جایگاه ویژه خود را دارد. خلیج عمان در برخورد با این کوه‌های مملو از املاح معدنی، رنگی را از خود ایجاد می‌کند که در نوع خود منحصر به فرد است. در برخورد با این تصویر ایمان می‌آورید که طبیعت قلمی قدرتمند دارد و به وجود آمدن کوه‌های مریخی تنها یک اتفاق ساده طبیعی نیست.

جاذبه‌های خارق‌العاده

خیلی از بومیان این منطقه شکل کوه‌های مریخی را به پریان دریایی این منطقه نسبت می‌دهند و این باور بی‌شک جزو افسانه‌های این منطقه است اما بی‌شک از زیباترین استعاره‌هایی است که به این کوه‌ها نسبت داده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا قله کوه سردتر است را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۹ ب٫ظ

    چقدر زیباست

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۱ ق٫ظ

      با سلام و سپاس از همیاری مهربانانه شما کاربر گرامی.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

  3. مرتضی میری

    ۲ دی ۱۳۹۹ در ۷:۰۱ ق٫ظ

    سلام و عرض ادب ،دوست عزیز لطفا تصیح کنید چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان،کوه های مریخی ام تو مسسر چابهار به نوبندیان ک تقریبا ۲۰ کیلومتر ک از چابهار ب مسیر نوبندیان برید خودشون تو کیلومتر۲۰پدیدار خواهد شد و بهترین فصل رفتن به چابهار دیماه و بهمن ماه هست ک دمای هواش به۱۹الی۲۴درجع سانتیگراد میرسه و بهترین اب و هوای کشورمون رو داره و اصلا اذیتی ایی نداره در فصل اردیبهشت بادهای موسمی وجود داره ،لطفا جغرافیا مطالعه شود باسپاس فراوان

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۰۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۲۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…