نقاطی از زمین که جاذبه در آن‌ها وجود ندارد!

4
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاذبه بسیار عجیب است. تا زمانی که چیزی از مواردی که بتواند آن را مغلوب کند ندانیم، به آن نیرو می‌گوییم، نیرویی که در همه جا حاضر است و به خاطر همین جاذبه است که ما روی زمین بند شده‌ایم و هر چیزی که به هوا پرتاپ می‎کنیم به زمین برمی‌گردد.

قانون جاذبه بر کره زمین حاکم است که قرن‌ها پیش به دست آیزاک نیوتون کشف شد. اما مکان‌های استثنایی هم بر روی کره زمین وجود دارد که قانون گرانش در مورد آن ها صدق نمی‌کند. مثلاً ماشین خاموش از تپه بالا می‌رود، آبشار به جای اینکه پایین بریزد، به سمت بالا حرکت می‌کند و تخته سنگ بزرگی بدون آنکه سقوط کند، لبه یک صخره باقی مانده است. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا با این مناطق بدون جاذبه در زمین بیشتر آشنا شویم.

تپه‌های مغناطیسی

اولین مورد از مناطق بدون جاذبه تپه‌های مغناطیسی هستند. در کشور کانادا تپه‌ای به نام نیو برانزویک وجود دارد که در آن اتفاق‌های عجیب و غریب می‌افتد.
اگر با ماشین به این تپه بروید و آن را در ابتدای جاده پارک کنید، می‌بینید که ماشین بدون هیچ دخالت انسانی‌ شروع به حرکت کردن می‌کند آن هم به بالای تپه!
بله این اتفاق کاملا واقعی است و داستان نیست اما دلیلی که پشت آن وجود دارد اصلا آن چیزی که مردم فکر می‌کنند، نیست.
تپه‌های مغناطیسی

این تپه‌ها در ابتدا درک هر کسی را به چالش می‌کشد چون کاملا بر خلاف آنچه هستند که تا حالا یاد گرفته‌ایم و در عمل هم دیده‌ایم.

این تپه‌ها به تپه های مغناطیسی مشهور شده‌اند و در چند نقطه دنیا دیده می‌شوند. این تپه‌ها کاملا طبیعی هستند که در کشورهای ایتالیا، برزیل، استرالیا و حتی ایران دیده می‌شوند.

در ابتدا مردم بر این باور بودند که این تپه‌ها نفرین شده‌اند اما به نظر می‌رسد که دانشمندان و محققان در مورد توجیه این پدیده منطقی‌تر فکر می‌کنند. دانشمندان بر این باورند که رخداد این پدیده فقط و فقط به خاطر خطای دیدی است که وجود دارد.
جاده های مغناطیسی

 تخته سنگ طلا در میانمار

این تخته سنگ که با طلا آن را پوشانده‌اند، طوری قرار گرفته که به نظر می رسد هر لحظه ممکن است به پایین سقوط کند. اما در حقیقت، ۲۵۰۰ سال است که این سنگ همینطور سرجایش باقی مانده!

این تخته سنگ با احتساب پاگودایی که روی آن قرار گرفته، نزدیک به ۱۵ متر ارتفاع دارد. در افسانه ها آمده که این تخته سنگ را یک تار موی بودا نگه داشته که از آن در پاگودای روی سنگ نگهداری می شود.

مطلب پیشنهادی:  باد سواری در قطر؛ تفریحی هیجان‌انگیز در خلیج‌فارس!

این سنگ به زمین وصل نشده و هر کسی می توانسته آن را جا به جا کند اما حتی طبیعت هم تا به حال آن را حرکت نداده است. محلی ها معتقدند فقط یک زن می تواند این تخته سنگ را جا به جا کند. به همین دلیل، زنان اجازه دست زدن به آن را ندارند.

مغناطیسی

آبشار معکوس در انگلستان

در این آبشار که در نزدیکی دهکده هیفیلدِ انگستان واقع شده، آب آبشار مستقیماً به سمت بالا می‌رود و این مسئله باعث شده تا به عنوان یکی از مناطق بدون جاذبه شناخته شود.

راز معکوس بودن جریان آب این آبشار در بادی است که در این منطقه می‌وزد. این باد به قدری شدید است که جریان آبی که باید به سمت پایین سقوط کند را به سمت بالا می‌کشاند. این آبشار معمولاً ۲۳/۷ متر ارتفاع دارد. اما اینکه منشأ این باد شدید کجا است، سؤالی است که هنوز جوابی برای آن پیدا نشده است.
 آبشار معکوس

سد هوور در ایالت نوادای آمریکا

سد هوور ۲۲۱/۴ متر ارتفاع دارد و اگر خود را به بالای آن برسانید، در آنجا می‌توانید آزمایش ساده‌ای انجام دهید. کافی است سعی کنید آب یک بطری را خالی کنید. خواهید دید که آب برخلاف معمول، به جای آنکه به سمت پایین بریزد، به طرف بالا پرواز می‌کند!

اگر سعی کنید یک جسم نورانی را به سمت پایین پرت کنید هم همین اتفاق خواهد افتاد و به خاطر جریان قوی هوا، جسم نورانی در هوا معلق خواهد ماند.

سد هوور

4 دیدگاه

  1. فضانورد

    10 فروردین 1403 در 6:58 ب.ظ

    خیلی باحاله
    عالی
    🌍🌍🌍🌍🌍🌍

    پاسخ

  2. ناشناس

    14 فروردین 1403 در 12:41 ب.ظ

    چ جالب

    پاسخ

  3. محمد اصانلو

    14 فروردین 1403 در 1:53 ب.ظ

    با سلام ،جالب بود
    تشکر

    پاسخ

  4. جواد کبیری مبارکی ۰۹۱۴۴۰۷۳۶۳۱

    17 فروردین 1403 در 12:18 ب.ظ

    در جاده روستای صور و توتاخانه شهرستان بناب
    ماشین در سرازیری به جای اینکه پایین برود به طرف بالا میرود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…