در این صحرا همه چیز پایان می‌یابد!

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کشور نامیبیا با چشم‌اندازهای جذاب و نفس‌گیر، مناظر بیابانی دورافتاده، حیات وحشی متفاوت و کاوش در میان دره‌های باریک به مقصد گردشگری خاصی تبدیل شده است که تحسین هر بازدیدکننده‌ای را به همراه دارد.
دره مرگ نامیبیا

اگر بخواهیم شکل و شمایل دره مرگ نامیبیا را با کلمات توصیف کنیم، باید بگوییم که اصلا کار راحتی نیست. همان طور که از اسم این دره هم مشخص است، با جایی سوررئال، عجیب و زیبا طرف هستید که به شما حس راه رفتن روی مریخ را می‌دهد، درست مثل اینکه در سیاره دیگری باشید. می‌خواهیم در مورد این دره بیشتر صحبت کنیم، دره‌ای که هر سال هزاران گردشگر ماجراجو را به دیدن خود می‌کشاند. با مجله دلتا همراه باشید.
دره مرگ نامیبیا در آفریقا

دره مرگ نامیبیا 

نامیبیا یکی از کشورهای جنوب غربی آفریقا است و صحرای بسیار زیبا و دل‌فریبی را در خود به نام صحرای نامیب جای داده است. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های طبیعی پارک ملی نامیبیا دره مرگ نامیبیا است. این کلمه از دو واژه dead و vlei تشکیل شده است که در زبان آفریقایی به معنای جایی است که همه چیز در آن پایان می یابد.

دره مرگ جایی در این صحرای خشک و بی آب و علف است، که شترهای فسیلی و درختان آفریقایی در آن زیست می‌کنند.

پارک ملی نامیبیا
در این منطقه زمین با لایه‌ای از نمک پوشیده شده است و تنها چیزی که می‌بینید ریشه درختان قوی و کهنی است که در خاک رس صحرا محکم شده‌اند. درخت‌هایی که انگار هزاران سال در آتش سوخته‌اند و دقیقا حس مردن را به شما یادآور می‌شوند. شاید تصاویری که از صحرای نامیب و دره مرگ نامیبیا می‌بینید به نظرتان غیر واقعی باشد و بیشتر شبیه به تابلوهای نقاشی به نظر برسند اما این تصاویر کاملا واقعی هستند.

قدیمی‌ترین صحرای جهان
شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که درختان دره مرگ نامیبیا بیشتر از ۹۰۰ سال عمر دارند اما کم عمقی و خشکسالی رودخانه باعث شده است این درختان تقریبا بمیرند و آنچه از آن باقی می‌ماند تصویری از درختان قهوه‌ای رنگ سوخته و بدون برگ در پس زمینه‌ای از شن‌های پرتقالی رنگ باشد.

موقع طلوع و غروب خورشید این منطقه با خورشید نارنجی بالای سرش در بهترین و زیباترین حالت ممکن خود است.

درختان دره مرگ نامیبیا

تپه‌ های شنی نامیبیا

می‌توان گفت که بلندترین تپه‌های شنی دنیا در این صحرا وجود دارند که ارتفاع بعضی از آن ها به ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر می‌رسد!

این تپه‌های شنی بزرگ، راه ورود آب را می‌بندند و در نتیجه آب هیچ شانسی برای ورود به آن ندارد. این تپه‌های خارق‌العاده شماره‌گذاری شده‌اند و حتی بعضی از آن‌ها اسم هم دارند که اسم معروف‌ترین آن‌ها بابای بزرگ است.

صحرای نامیب
دمای هوا در دره مرگ به ۵۰ درجه سانتیگراد هم می‌رسد و در این وضعیت حتی یک باد ملایم هم نمی‌وزد با این وجود دره مرگ نامیبیا همیشه گردشگران، هنرمندان و فیلم‌سازان را به خود جذب کرده است و بسیاری از صحنه‌های فیلم‌ها در آن گرفته شده است. لازم به ذکر است که صحرای نامیب قدیمی‌ترین صحرای جهان است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ستون اسرارآمیز صحرای یوتا ناپدید شد را بخوانید.

دره مرگ نامیبیا

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ دی ۱۳۹۹ در ۸:۰۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۱:۲۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۵۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…