راز تراس های اسرار آمیز پرو

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کشور پرو دارای تعدادی از تاریخی‌‌ترین و اسرار آمیز ترین مکان‌های روی زمین است که با گذشت قرن‌ها هنوز هم راز آن‌ها مشخص نشده است. یکی از این سازه‌ها تراس های مورای نام دارد.
تراس های مورای

مورای در پرو

وقتی که به کشور پرو می‌روید تقریبا ۵۰ کیلومتر که از جایی به نام Cusco رد می‌شوید، می‌توانید بقایای به جا مانده از شاهکار اینکاها به نام تراس های مورای را ببینید. در مورد مورای در پرو اطلاعات زیادی در کتاب‌ها نوشته نشده است، اگر دوست دارید تا راز این سازه‌های عجیب را بدانید با مجله دلتا همراه باشید مطمئنا لذت خواهید برد.
تراس های مورای در پرو

یکی از حیرت‌آورترین بناهای اینکاها به نام مورای سایتی باستانی است که در ۵۰ کیلومتری شمال غربی جایی به نام کزکو و غرب روستای ماراس قرار گرفته است. مورای که حالت کاسه‌ای شکلی دارد در واقع از تراس‌های سبز رنگی ساخته شده است که به تئاترهای روم باستان بسیار شباهت دارد بزرگ‌ترین این تراس‌ها در مرکز قرار گرفته است و علاوه بر اینکه اندازه‌های بزرگی دارند تا عمق ۱۵۰ متری هم به داخل فرو رفته‌اند!
تراس های مورای سایت باستانی
در کناره‌های این تراس‌ها پله‌هایی از سنگ وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن‌ها بالا بروند و یا به عمق داخلی‌ترین دایره بروند و بیرون بیایند، هنوز هم راز ساخت تراس‌ های مورای در پرو مشخص نشده است اما پر رنگ‌ ترین تئوری‌ای که در این مورد وجود دارد این است که از این زمین‌ها به عنوان ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی استفاده می‌شده‌ است.
مورای در پرو
یکی از چشم‌گیرترین خصوصیات این منطقه اختلاف دمایی است که بین بالاترین تراس تا پایین‌ترین تراس وجود دارد تا جایی که گاهی این اختلاف به ۱۵ درجه سانتیگراد هم می‌رسد! تحقیقات نشان داده که خاکی که در امپراطوری اینکاها وجود دارد به تمام این دایره‌ها آورده شده است حالا این باور به وجود آمده است که تراس های مورای در پرو به‌وسیله ی دانشمندان اینکایی مورد مطالعه قرار می گرفته است تا بتواند محصولات گیاهی مختلف را مورد آزمایش قرار بدهند تا از این طریق متوجه شوند کدام یک از محصولات محلی منطقه برای پرورش در جاهای دیگر هم مناسب است.
ایستگاه تحقیقات کشاورزی

یکی دیگر از معماری‌هایی که در مورد مورای در پرو وجود دارد این است که زهکشی آبراهه‌ها چطور انجام شده است به طوری که حتی هر چقدر باران هم ببارد باز هم در داخلی‌ترین دایره هیچ وقت سیل جاری نمی‌شود. بنابراین این احتمال می‌رود که کانال‌های زیر زمینی‌ای وجود دارد که آب را به داخل می‌کشد.
امپراطوری اینکاها
ممکن است هیچ وقت متوجه نشویم که تراس های مورای در پرو دقیقا به چه دلیل ساخته شده است اما تئوری ایستگاه تحقیقات کشاورزی بودن آن یکی از پرطرفدارترین تئوری‌هاست.
کشور پرو

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۲۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…