اگر شکلات دوست دارید این تپه‌ها را حتما ببینید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دنیا پدیده‌های عجیب زیادی وجود دارد و حتی می‌توان در قلب جزیره‌ای کوچک و دورافتاده هم گوشه‌ای از این جاذبه‌های عجیب را کشف و از آن‌ها بازدید کرد.
تپه های شکلاتی

در وسط جزیره بوهول در فیلیپین تپه‌های عجیبی را می‌بینید که به تپه های شکلاتی معروف هستند. این مناظر فوق‌العاده، جاذبه منحصربه‌فرد این جزیره کوچک به شمار می‌روند و بیشتر کسانی که برای اولین بار به این تپه‌ها نگاه می‌کنند به سختی باورشان می‌شود که این تپه‌ها طبیعی هستند و خودشان به این شکل درآمده‌‎اند. جالب است که در فصل‌های خاصی از سال این تپه‌ها به رنگ شکلاتی درمی‌آیند و همین باعث شده که به آن‌ها تپه‌ های شکلاتی بگویند! در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.
تپه های شکلاتی فیلیپین

تپه های شکلاتی فیلیپین

مشخص نیست که این منطقه چند تپه شکلاتی دارد، اما حدود ۱۲۶۸ تپه است که بزرگ‌ترین آن ها ۱۲۰ متر ارتفاع دارد. این تپه‌ های شکلاتی مخروطی کاملا شبیه همدیگر هستند و بیشتر آن‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ متر ارتفاع دارند. این تپه‌ها در حدود ۵۰ کیلومتر مربع از این منطقه پراکنده شده‌اند و مناظری دیدنی و تماشایی را به وجود آورده‌اند. هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که این تپه‌ های شکلاتی برای چه شکل گرفته‌اند؟ اما محلی‌ها برای آن افسانه‌ای دارند که می‌گوید دو غول چندین روز در این منطقه جنگیدند و برای اینکه قدرت خود را به هم ثابت کنند سنگ‌های بزرگ این تپه‌ها را به سمت هم پرتاب می‌کردند تا اینکه بعد از چند روز خسته و دوباره با هم دوست شدند و جزیره را ترک کردند.

تپه های شکلاتی جزیره بوهول

علت شکل‌گیری تپه های شکلاتی

با ابن حال، زمین شناسان نظرهای متفاوتی درباره علت شکل گرفتن تپه‌ های شکلاتی دارند یکی از نظریه‌ها این است که این تپه‌ها بر اثر بالا آمدن رسوبات مرجانی به وجود آمده‌اند و عده‌ای دیگر هم می‌گویند دلیل به وجود آمدنشان فرسایش بادهای شدید بوده است. علت پیدایش آن‌ها هر چه که باشد دیدن این تپه‌ها از نزدیک، تجربه‌ای خاص و عجیب است که می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.
تپه های رسوبی مرجانی
در اواخر فصل خشک چمن‌هایی که روی این تپه‌ های شکلاتی هستند به رنگ قهوه‌ای درمی‌آیند. همه این تپه‌ها ظاهری یک شکل دارند و هیچ درخت یا بوته‌ای روی آن‌ها سبز نمی‌شود. در هر زمانی از سال می‌توانید به دیدن این تپه‌ها بروید چون در ماه‌های بارانی هم به همان زیبایی ماه‌های خشک هستند.

مخروطی شکل
در هنگام بازدید از تپه‌ های شکلاتی زیاد ذوق‌زده نشوید چون نمی‌توانید از آن‌ها بالا بروید و تنها کاری که باید بکنید این است که از پله‌های یک سکو به بالای آن بروید و از آنجا این تپه‌های حیرت‌آور را تماشا کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به مکان‌های عجیب علاقه دارید، دژ قهقهه، زندان شاهان ایران را هم از نزدیک ببینید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۰۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۰۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۲۹ ب٫ظ

  5. نوشین حیدری

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۰۷ ب٫ظ

    من خیلی شکلات دوست دارم شایدم روزی به اینجا بروم

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۱۵ ق٫ظ

      شکلات تلخ یاشیرین دوس داری

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…