سفر به ناکجا، نقطه سر خط! (+ویدیو)

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این‌روزها از هرچه که حرف می‌زنیم یک سرش به کرونا ختم می‌شود. این ویروس کوچک زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و در تمام ابعاد زندگیمان ناچاریم تغییر سبک دهیم تا زنده بمانیم. دورکاری می‌کنیم، خودمان را در قید و بند پروتکل‌های بهداشتی قرار می‌دهیم و از همه مهم‌تر، سفر نمی‌کنیم مگر سفری که ضروری باشد.
سفر به ناکجا

دوست‌داران سفر راه‌حلی جالب پیدا کرده‌اند که با آن دلتنگی‌شان برای سفر را پاسخ دهند. شرکت‌های هواپیمایی مختلف در سرتاسر دنیا اقدام به فروش بلیط هواپیما به ناکجا می‌کنند و عاشقان سفر برای فرار از روزمرگی در قرنطینه به این پروازها می‌پیوندند. در این مقاله با مجله دلتا همراه باشید تا با تمام ابعاد سفر به ناکجا آشنا شوید. شاید شما هم هوس کردید که برای یک بار هم که شده این سفر را تجربه کنید. یادتان باشد که این ماجرای یک مقصد نیست؛ ماجرای یک سفر است!
ماجرای یک سفر

نقطه سر خط!

سفر به ناکجا ایده‌ای جدید نیست. همه‌ ما جایی از زندگی‌مان دلمان خواسته برویم جایی که نمی‌دانستیم دقیقا کجاست؛ فقط دوست داشتیم به قصد سرگرمی یا استراحت به سفر برویم. اگر روزی این ایده در سرتان چرخیده و دلتان خواسته تجربه‌اش کنید، باید به شما بگوییم که در عصر کرونا در حالی که در منطقه آسیا و اقیانوسیه ۹۷ درصد کاهش پرواز داشته‌ایم، این رویا به واقعیت پیوسته و امکان پرواز به ناکجا فراهم شده است.
پرواز به ناکجا یک سفر چند ساعته است. شما در یک فرودگاه از زمین بلند می‌شوید، پرواز می‌کنید، جاذبه‌های گردشگری را از بالا تماشا می‌کنید و مجددا در همان فرودگاه مبدا، بر زمین می‌نشینید. در سفر به ناکجا از نظر علم فیزیک هیچ کاری انجام نمی‌دهید چون عملا جابه‌جایی انجام نشده است. ماجرا همان است که گفتیم: نقطه سر خط! اما واقعیت این است که در این‌گونه سفرها با چرخیدن دور آسمان دلتنگی‌تان برای سفر دود می‌شود و در آسمان جا می‌ماند؛ انگار دوباره یادتان می‌آید که سفر چه عادت قشنگی‌ست که در زندگی ما آدم‌ها وجود داشته و احتمالا در آینده هم باز خواهد گشت.
سفر در دوران کرونا

هواپیما‌ها ما را کجا می‌برند؟

هواپیمایی‌ها مسافران را بر فراز یکی از جزایر، شهرها یا مناطق طبیعی می‌گردانند، برایشان از آن جاذبه‌ها حرف می‌زنند و مسافران از پنجره‌های محدود هواپیما به زمین زیر پایشان نگاه می‌کنند. بعضی از این هواپیمایی‌ها کارهای بامزه و شاید عجیب دیگری هم می‌کنند.
مانند تمام پروازها، در این پرواز هم ماسک الزامی است و تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود. نکته جالب آنکه برای پرواز به ناکجا به پاسپورت احتیاجی ندارید چرا که اساسا از مرز هر کشور خارج نمی‌شوید! بلیط این پروازها قیمت‌های متفاوتی دارند. در کلاس اکونومی و بیزنس در بازه ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار به فروش می‌رسند.

سفر هوایی

تیغ تیز انتقاد بر گلوی سفر به ناکجا

در این میان انتقادهایی هم به این‌گونه سفرها وارد است. فعالان محیط زیست که همیشه انگشت اتهامشان را به سمت هواپیماها هدف گرفته بودند، این‌بار هم اعتقاد دارند سفر به ناکجا ضرورتی ندارد و تنها تولید کربن‌دی‌اکسید را افزایش می‌دهد. اما واقعیت این است که هواپیمایی‌ها خود را از این اتهام مبرا می‌دانند و بر ویژگی هواپیماهای خود تکیه می‌کنند که با محیط زیست سازگارند و کربن اضافه‌ای بر دوش زمین نمی‌گذارند.
از طرف دیگر، خطر انتقال کرونا در هواپیما بالاست و با وجود ضدعفونی منظم هواپیما‌ها، نمی‌توان بر این پروازهای غیرضروری اصرار ورزید. هر چه باشد، کرونا هنوز هست و دلتنگی آدم‌ها برای سفر شاید دلیل مناسبی برای این نباشد که ساعت‌ها در هواپیما بر فراز زمین بچرخند. با این همه این هواپیمایی‌ها می‌گویند سیستم تهویه هواپیما را از زمان همه‌گیری ویروس سارس طوری طراحی کرده‌اند که به کسی آسیبی نرسد. به علاوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نیز الزامی کرده‌اند.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…