۴ راهکار ساده برای چیدمان اتاق مطالعه

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون اتاق مطالعه و نوع چیدمان اصولی آن بسیار حائز اهمیت است.
چیدمان اتاق مطالعه

چیدمانهای ساده و مینیمالیستی، خلاقانه و جدید، محرک وپویا. کدامیک از این سبک‎ها می‎تواند الهام بخش شما درنوع دکوراسیون اتاق مطالعه تان باشد؟ مطمئنا ایجاد طراحی‎های خلاقانه بسته به ذوق و سلیقه شخصیتان می‎تواند فضای مناسبی را برایتان بسازد.

به گزارش مجله دلتا، محیط کتابخانه شما می‎تواند در گوشه‎ای از اتاق نشیمن، سالن پذیرایی یا حتی اتاق خوابتان ساخته شود. فرقی ندارد که این فضا در کدام یک از قسمتهای نامبرده قرار داشته باشد، بلکه آنچه اهمیت دارد این است که محیط مطالعه‎تان بایستی با فضایی که در آن قرار می‎گیرد همخوانی و هماهنگی داشته باشد.  مثلا برای ایجاد این فضا در گوشه‎ای از سالن پذیرایی که به سبک مدرن چیده شده است رعایت تمام اصول و هماهنگی لازم مابین وسیله‎ها، مبلمان و چیدمان کلی محیط اهمیت بسیاری دارد.

 چیدمان اتاق مطالعه

 بنابراین یکی از نکات مهمی که باید در چیدمان این محیط‎ها رعایت شود توجه به وجود فاکتورهاییست که بتواند در ایجاد تمرکز برای مطالعه‎تان مفیدتر باشد. چرا که روشهای مطالعه و برقراری تمرکز برای تک تک افراد متفاوت است. به همین خاطر نوع رنگ‎های مورد استفاده، میزان روشنایی، دما، شدت نور و تمام موارد مشابه دیگر در سبک چیدمان‎های مختلف و بر اساس سلایق شخصی افراد متفاوت است. اما توجه داشته باشید که برای ایجاد آرامش بیشتر در این فضاها، استفاده از رنگهای پرتحرک و خیره کننده‎ای مانند رنگ قرمز را باید به حداقل برسانید.

داشتن صندلی استاندارد نیز برای برخورداری از یک مطالعه‎ی با کیفیت و دستیابی به چیدمانی زیبا ضروریست. همچنین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که در هنگام مطالعه یادداشت برداری می‎کنید، می‎توانید صندلی‎هایی را برای چیدمان‎تان انتخاب کنید که بتوان میز کوچکی را نیز در کنار آنها قرار داد. در این بین میزهای طراحی جزو آن دسته از میزهایی هستند که برای مطالعه و چیدمان محیط نامبرده بسیار مناسب است.

چیدمان مدرن:

اغلب افراد علاقه‎مند به مطالعه، در گوشه‎ای از خانه‎ی خود محیط کوچکی را برای کتاب خواندن اختصاص می‎دهند، محیطی که علاوه بر چیدمانی مدرن و زیبا بتواند آرامش، سکوت و راحتی را برایشان به ارمغان بیاورد.

سبک مدرن

برای چیدمان اتاق مطالعه به سبک مدرن می‎توان از یک یا چند مبل راحتی در کنار یک میز کوچک با نوری مناسب که طریق لامپ ها یا آباژورهای خاص و زیبا ایجاد می‎شود بهره مند شد.

همچنین می‎توانید با استفاده ازتزئین و بکارگیری گوشه‎های بلا استفاده، پنجره‎ها و قرار دادن کوسن و مبل‎های زیبا، بخشی از اتاقتان را بعنوان محیطی برای مطالعه تغییر دهید.

دکوراسیون داخلی

زمانیکه تمام این وسایل مورد نیاز در کنار هم قرار بگیرند محیطی مدرن همراه با آرامش، راحتی و زیبایی در اتاق شما حکمفرما خواهد بود. اگر شما نیز می‎خواهید فضایی مدرن برای محیط مطالعه‎تان ایجاد کنید کار را با انتخاب بهترین گوشه‎ی منزلتان آغاز کنید.

یک نظر

  1. میلاد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۶ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…