خواص شکر قهوه‌ ای چیست و چه تفاوتی با شکر سفید دارد؟

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از جمله مهمترین خواص شکر قهوه ای می‌توان به کاربرد آن در صنایع آرایشی بهداشتی، پیشگیری از چاقی، تامین انرژی مورد نیاز برای بدن،‌ کاهش التهاب و کمک به درمان یبوست اشاره کرد. اما مصرف نادرست این ماده قندی همانند شکر سفید می‌توان مضر باشد.
خواص شکر قهوه ای

آیا می‌دانستید که شکری به نام “شکر قهوه‌ای” وجود دارد؟ درباره ویژگی‌های آن چه اطلاعاتی دارید؟ شکر قهوه‌ای یا شکر خام دارای مزایای درمانی زیادی است، البته مصرف زیاد آن همانند شکر سفید می‌تواند کاملاً مضر باشد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی خواص شکر قهوه ای اشاره شده است.

شکر قهوه‌ای یک ماده خوراکی است که به دلیل داشتن ملاس یا شیره قند فراوان، رنگ تیره‌تری نسبت به شکر سفید دارد. به شکر قهوه‌ای شکر خام یا شکر نیشکر نیز گفته می‌شود. بررسی‌های فراوانی درباره خواص، مضرات و ویژگی‌های شکر قهوه‌ای به عمل آمده است، که این شکر را در زمره پر طرفدارترین نوع شکر در جهان قرار می‌دهد.

شکر قهوه ای

خواص شکر قهوه‌ای چیست؟

۱. کاربرد در صنایع آرایشی و بهداشتی

به علت آن که شکر قهوه‌ای باعث نرمی و از بین بردن سلول‌های مرده از روی پوست می‌شود، از این ماده در ترکیبات برخی لوازم آرایشی معتبر استفاده می‌کنند. همچنین این شکر باعث کاهش ورم پوست و مراقبت از آن در برابر آلودگی و رادیکال‌های آزاد نیز می‌شود.

۲. پیشگیری از چاقی

یکی از مهمترین خواص شکر قهوه‌ای را می‌توان در پیشگیری از چاقی مرتبط با صرف قند‌های صنعتی خلاصه کرد. جایگزین کردن این شکر با دیگر شیرینی‌ها، به دلیل کم بودن میزان کالری و بیشتر بودن میزان آب در آن از بروز چاقی جلوگیری به عمل می‌آورد.

۳. بهبود سرماخوردگی

از محلول این شکر با مقداری زنجبیل در آب می‌توان برای بهبود علائم سرماخوردگی استفاده کرد.

۴. کاهش انقباضات عضله‌ای

پتاسیم ماده‌ای است که سبب کاهش انقباضات عضله‌ها می‌شود. این ماده در ملاس شکر قهوه‌ای به وفور یافت می‌شود و مصرف آن موجب از بین رفتن گرفتگی و انقباضات در عضلات به ویژه انقباضات رحم، خواهد شد.

۵. تامین انرژی مورد نیاز

از شکر قهوه‌ای می‌توان برای تامین انرژی بدن برای مدت کوتاه استفاده کرد.

فواید شکر قهوه ای

۶. مفید برای زنان زایمان کرده

یکی دیگر از خواص شکر قهوه ای کمک به زنانی است که به تازگی زایمان کرده اند. شکر قهوه‌ای به دلیل ترکیبات ویژه‌ای که دارد، روند بهبودی را برای زنانی که تازه زایمان کرده اند، تسریع می‌کند.

۷. کمک به درمان یبوست

این شکر در عملکرد دستگاه گوارش تأثیر مثبتی دارد؛ و برای درمان و کاهش علائم یبوست می‌توان از آن استفاده کرد.

۸. ضد پوکی استخوان

برخی از کارشناسان تغذیه بر این باورند که مصرف به اندازه به دلیل وجود مواد معدنی غنی در این شکر، این ماده غذایی برای پیشگیری از پوکی استخوان مناسب است. چرا که این شکر در مقایسه با شکر سفید ۸۴ برابر کلسیم، ۶۶ برابر پتاسیم، ۹ برابر منیزیم و ۲۱ برابر فسفر دارد. خواص شکر قهوه ای زمانی خود را نشان می‌دهند، که مصرف این ماده به صورت ایمن صورت گیرد.

شکر قهوه ای چیست

شکر قهوه‌ای چه تفاوتی با شکر سفید دارد؟

  • به دلیل متفاوت بودن نحوه تهیه آن با شکر سفید، تفاوت‌های زیادی در ساختار شیمیایی این شکر نسبت به نوع سفید آن وجود دارد.
  • بر خلاف شکر سفید، برای تولید این نوع از شکر، مراحل تصفیه نیشکر انجام نمی‌پذیرد.
  • این شکر به طور مستقیم از عصاره نیشکرحاصل می‌شود. به نحوی که ابتدا این عصاره را جوشانیده و سپس آن را می‌گذارند تا در اثر سرد شدن به کریستال تبدیل شود.
  • شکر قهوه‌ای نسبت به شکر سفید طعم و مزه‌ای خاص دارد.
  • نوع قهوه‌ای شکر کالری کمتری نسبت به نوع سفیدآن دارد و مصرف آن در کنترل چاقی مؤثر‌تر است.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۲۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۳۹۹ در ۰:۲۷ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۳۹۹ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  5. عرفان محبان

    ۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۲۴ ق٫ظ

  7. ژاله

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۵۵ ق٫ظ

    بسیار عالی و کامل

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۰۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…