خواص شگفت انگیز انار

۱۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از مهمترین خواص انار می‌توان به کنترل فشار خون، افزایش انرژی، پیشگیری از دیابت و پیشگیری از سرماخوردگی اشاره کرد. مصرف انار در سلامت کودکان و زنان باردار تاثیر مثبت دارد.
خواص درمانی انار

انار یکی از مقوی‌ترین میوه‌ها برای بدن است، خواص فراوان این میوه سبب شده تا بسیار محبوب و مورد توجه باشد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره خواص درمانی انار صحبت خوهیم کرد.

خواص درمانی انار

۱. سرشار از ویتامین‌ها

۱۷۵ گرم از این میوه‌ قرمز و خوشمزه تقریبا ۳۰ درصد از نیاز روزانه انسان به ویتامین C و حدود ۳۶ درصد از نیاز او به ویتامین K را تامین می‌کند. علاوه بر این، انار مقدار قابل توجهی اسیدفولیک و پتاسیم دارد.

خواص انار

۲. خواص ضد التهابی

مواد تشکیل دهنده انار التهاب و عفونت را به ویژه در دستگاه گوارش مهار می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ۲۵۰ میلی‌لیتر آب انار در هر روز، در طول مدت بیش از سه ماه، علائم التهابی در بدن را تا تقریبا یک سوم کاهش می‌دهد.

۳. کاهش فشار خون

فشار خون بالا اغلب دلیل مشکلات سلامتی جدی مانند حملات قلبی و سکته مغزی است. نوشیدن آب انار به طور مرتب، فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و اثرات مثبتی بر حفظ سلامت رگ‌های خونی و قلب دارد.

۴. تسکین درد مفاصل و آرتروز

مواد ضد التهابی موجود در انار می‌تواند مشکلات ناشی از انواع آرتروز را تسکین دهد. آن‌طورکه از مطالعات پیداست، عصاره انار قادر است آنزیم‌هایی که در پیشرفت آرتروز نقش دارند را متوقف کند.

فواید انار

۵. کاهش خطر بیماری‌های قلبی

مصرف منظم انار یا آب آن باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. کلسترول بالا یکی از عوامل مسدود سازی عروق خونی است که خطر حملات قلبی را افزایش می‌دهد. پس پایین آوردن سطح کلسترول بدن با کمک خواص انار علاوه بر مزایای فراوانی که برای سلامتی دارد، لطف بزرگی در حق قلب محسوب می‌شود.

۶. بهبود عملکرد حافظه

مطالعات نشان می‌دهند که بیمارانی که پیش از جراحی به آن‌ها دو گرم عصاره انار داده شده، بعد از جراحی کمتر دچار از دست دادن حافظه می‌شوند. تحقیقاتی نیز روی افراد سالخورده انجام شد، که نشان می‌دهد مصرف روزانه یک لیوان آب انار به طور قابل توجهی حافظه زبانی و بینایی را بهبود می‌بخشد.

۷. مبارزه با دیابت

انار با کاهش چربی و توده‌های موجود در رگ‌های خونی و همچنین کلسترول بد می‌تواند به پیشگیری از دیابت کمک کند.

۸. خواص انار برای پوست

انار یک منبع غنی از ویتامین C است و روغن آن پوست را بازسازی، آسیب‌ها را ترمیم می‌کند و باعث مرطوب و صاف شدن پوست می‌شود. انار همچنین مو را تغذیه و ریشه‌ آن را تقویت می‌کند. از آنجا که این میوه دارای خواص ضدسرطانی و ضد التهابی است، به مبتلایان به سرطان پوست نیز کمک می‌کند.

 درمان سرماخوردگی

۹. خواص انار برای لاغری

طبق مطالعات انجام شده، اسید‌های چرب در خون باعث چاقی شکم و پهلو می‌شوند و مصرف انار می‌تواند در کاهش این اسید‌های چرب موثر باشد. به علاوه همانطور که گفته شد انار کلسترول و چربی خون را کاهش می‌دهد و در نتیجه از نفوذ چربی به داخل بافت‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد.

۱۰. خواص انار برای سرماخوردگی

همانطور که گفته شد، انار سرشار از ویتامین C و آهن است، بنابراین می‌تواند به بهبود سرماخوردگی کمک بسیار کند و همچنین از ابتلا به آن جلوگیری نماید. برای بهره‌مندی از این خواص انار، توصیه می‌شود آن را به صورت پخته مصرف کنید زیرا انار در معرض حرارت، آنتی بیوتیک تولید می‌کند.

۱۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ دی ۱۳۹۹ در ۹:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

  5. فاطمه

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۷:۰۱ ب٫ظ

    بازهم مرسی ک چیزهای مفید درباره دیابت میزارید

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۵ دی ۱۳۹۹ در ۲:۲۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۰:۱۷ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۰:۱۲ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۵۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۱۱ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۱۱ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۱۱ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۱۱ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۱۱ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۱۱ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…