مالکان، منتظر افزایش قیمت نباشند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مالکان، منتظر افزایش قیمت نباشند. رئیس اتحادیه مشاوران املاک بابیان این مطلب گفت: با توجه به این که معاملات در بازار سیرنزولی داشته و توان خرید مردم به شدت کم شده است، بهتر است مالکان و فروشندگان منتظر افزایش قیمت نباشند و طمع ورزی نکنند. تجربه نشان داده وقتی قیمت‎ها اضافه می شود، خریداران کمتر و کمتر می شوند. با وجود متقاضیان خرید مسکن در بازار، فروشندگان به امید افزایش قیمت‎ها از فروش ملک خود خودداری می‎کنند که این کار اشتباه است.

مالکان ، منتظر افزایش قیمت نباشند

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایرنا، مصطفی قلی خسروی نماینده رئیس اتاق اصناف ایران در کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور؛ به فروشندگان توصیه کرد تا برای فروش واحدهای مسکونی خود بیشتر تلاش کنند زیرا با دریافت وجه، به ارزش افزوده ملکشان اضافه می‎شود.

او درباره وضعیت بازار و قیمت‎های مسکن در نیمه دوم امسال نیز گفت: با توجه به رشد قیمت‎ها، بازارمسکن در نیمه دوم امسال به ثبات می‎رسد؛ اگر شرایط اقتصاد کلان کشور با دیپلماسی بهتر شود، وضعیت آینده بازار در نیمه نخست سال آینده نیز امیدوارکننده خواهد بود.

به گفته مصطفی قلی خسروی، بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به سال گذشته  مربوط به منطقه پنج به میزان ۹۲.۱ درصد و کمترین میزان رشد مربوط به منطقه ۱۲ به اندازه ۳۶.۲ درصد اختصاص داشته است.

وی افزود: قراردادهای اجاره ۱۳ درصد کاهش یافته؛ اما ثبت مبایعه نامه ها ( خرید و فروش مسکن ) در کشور ۲۴ درصد افزایش داشته است. این آمارها نشان می‎دهد که از ابتدا تا نیمه مهرماه امسال ، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مجموع تعداد معاملات مسکن در کشور چهار درصد افزایش یافته است.

خسروی افزود: معتقدم در این بازار رکود وجود ندارد، زیرا با وجود تورم، همچنان شاهد معاملات در بازار هستیم.

بیشتر بخوانید:

نقش بانک ها در گرانی مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…