طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ

۹
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوشت لذیذ ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است و برای بیماری‌های قلبی و عروقی، التهابات پوستی و پیشگیری از سرطان توصیه می‌شود.
املت تن ماهی

طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ در سرتاسر دنیا بسیار مشهور است. خوردن یک املت خوش‌طعم و فوق‌العاده خوشمزه راهی عالی برای شروع روزتان است. اگر در املت‌تان تن ماهی هم باشد، هم خوشمزه‌تر و هم مقوی‌تر می‌شود. ماهی تن منبع غنی از پروتیین و مواد معدنی است. طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ را در مجله دلتا بخوانید.

طرز تهیه املت تن ماهی

مواد لازم

  • تن ماهی: ۱ عدد
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد یا بیشتر
  • نمک، فلفل، روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ

  • برای درست کردن املت تن ماهی با تخم مرغ ابتدا تابه را از قبل گرم کنید و حدود ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کنید. تابه باید روی حرارت متوسط ​​گرم شود. نگذارید تابه آنقدر داغ شود که روغن بسوزد. وقتی روغن کمی داغ شد و سطح ظرف را پوشاند، تابه شما آماده است.
  • همچنین می‌توانید به‌جای روغن، از یک قاشق غذاخوری کره استفاده کنید. اگر از کره استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که نمی‌سوزد و قهوه‌ای نمی‌شود. قهوه‌ای ‌شدن کره می‌تواند طعم سوخته‌‌ای را به املت شما اضافه کند.
  • تن ماهی خود را آماده کنید. قوطی تن ماهی را باز کرده و در یک کاسه بریزید. مقدار کمی نمک و فلفل در آن بپاشید تا مزه‌دار شود. بهتر است روغن تن ماهی را تخلیه نکنید، زیرا این روغن سرشار از امگا۳ است.
  • تخم‌مرغ‌های خود را آماده کنید و آنها را در کاسه‌ای متوسط بشکنید. با توجه به تعداد نفرات و مقدار املتی که دوست دارید در یک وعده نوش‌ جان کنید؛ می‌توانید از ۲ تا ۴ تخم‌مرغ استفاده کنید. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی با چنگال یا همزن خوب به هم بزنید تا ترکیب شود و ظرف را کنار بگذارید. البته می‌توانید از کل تخم‌مرغ یا فقط از سفیده آنها استفاده کنید. در ادامه نکاتی در مورد استفاده از تخم‌مرغ شرح داده‌ایم:
  • تخم‌مرغ برای شما بسیار مفید است. مهم‌ترین نکته این است که تخم‌مرغ‌ها کجا پرورش یافته‌اند. هنگام خرید، به دنبال تخم‌مرغ‌های ارگانیک و بدون هورمون باشید.
  • اگر نگران میزان کالری زیاد و کلسترول بالای تخم‌مرغ هستید، از سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید تا ضمن کاهش چربی و کلسترول، مواد مغذی مهم را در رژیم غذایی‌تان حفظ کنید.
  • در طرز تهیه املت تن ماهی با تخم مرغ اگر به دنبال تهیه املتی هستید که پف کند، می‌توانید کمی شیر به مخلوط تخم‌مرغ خود اضافه کنید وآن را خوب هم بزنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع صبحانه لذیذ  “طرز تهیه خاگینه ذرت” را مطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ دی ۱۳۹۹ در ۷:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ دی ۱۳۹۹ در ۳:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ دی ۱۳۹۹ در ۳:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۵۹ ب٫ظ

    سلام لطفا توزیع بشتر بده

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۵۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۵۱ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۱۷ ق٫ظ

    کامل توضیح داده نشده

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…