ایده خلاقانه برای داشتن یک اتاق خواب آرامش‌بخش

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیشتر مردم برای نورپردازی از چراغ‌های زیاد استفاده می‌کنند و امیدوارند که این نورهای زیاد جزئیات دکوراسیون محیط را نشان بدهد. اما در واقع خلاف این امر اتفاق می‌افتد و بخش‌هایی از اتاق به‌ شدت نورانی می‌شود و بخش‌های دیگر تاریک می‌ماند.
نورپردازی اتاق

یکی از موضوعات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن پرداختن به نورپردازی اتاق خواب است. در این مقاله از مجله دلتا شما را با ایده‌هایی خلاقانه برای نورپردازی اتاق خواب آشنا می‌کنیم که اجرای آن‌ها اتاق خواب شما را به فضایی رمانتیک و آرامش‌بخش تبدیل خواهد کرد.

تعیین سبک روشنایی

نورپردازی اتاق خواب

نورپردازی اتاق خواب باید طوری انجام شود که دکوراسیون و ترکیبِ رنگی که در اتاق به‌کار برده‌اید، جلوه‌ زیبایی پیدا کند. اگر اتاق جذابی دارید و وسایل شیکی در آن به‌کار برده‌اید، استفاده از یک لوستر آویز مجلل انتخاب خوبی است. برعکس برای فضاهایی که وسایل کمتری دارند، از چراغ‌های تزیینیِ داخل دیوار همراه با چراغ دیواری استفاده کنید. حتی می‌توانید از چراغ‌های دیواری با ظاهر سنتی برای تزیین اتاق‌های سرد و بی‌روح استفاده کنید.

نورپردازی در سطوح مختلف

نورپردازی

برای زیبایی و جلوه خاص هر فضا و مکان باید از نورپردازی مخصوص آن استفاده کرد. به‌عنوان مثال استفاده از تعداد زیادی لامپ هالوژن هرگز نمی‌تواند جای یک چراغ مطالعه‌ی رومیزی را بگیرد. نورپردازیِ مدرن به شما این امکان را می‌دهد تا بخش‌هایی از اتاق را که به‌نظرتان مهم‌تر می‌رسد، بیشتر نمایش دهید. این بخش می‌تواند یک شومینه‌ی جدید یا یک اثر هنری باشد. ترکیب سه نور در سه سطح مختلف با هم اتاق خواب‌تان را خیره‌کننده‌تر می‌کند.

بازی با محیط

نورپردازی مدرن

یکی از نورپردازی‌های منحصربه‌فرد که به اتاق خواب‌تان نور کاملا متفاوت و خاصی می‌دهد، تنظیم‌کننده‌ی نور یا دایمر است. با وجود یک تنظیم‌کننده‌ی نور می‌توانید با لمس یک صفحه یا فشار دادن یک کلید به‌راحتی حالت‌های مختلف نورپردازی را در اتاق‌تان امتحان کنید. بنابراین اگر می‌خواهید به‌جای کتاب خواندن، مدیتیشن انجام دهید نیازی نیست که اتاق‌تان را عوض کنید. استفاده از دایمرِ نوری در رده‌ی دوم ایجاد و برجسته کردن حالت‌های مختلف نور قرار می‌گیرد.

دکوراسیون با وسایل نورپردازی

نورپردازی اتاق خواب

یکی ‌دیگر از اشتباهات رایج در انتخاب چراغِ اتاق خواب‌مان، اهمیت به زیبایی‌ بیشتر از نیازمان است. درست است که یک لوستر خاص یا آباژور باید در فضای اتاق خواب‌تان زیبا و جذاب به‌نظر برسد، به‌ یاد داشته باشید که هدف اصلی شما رسیدن به نور مناسب است. بنابراین نباید تزیین اتاق را به‌عنوان اولین هدف‌تان درنظر بگیرید. اگر لوستری پرنور یا آویز جذاب پیدا کردید که روشنایی مناسبی نیز برای شما فراهم می‌کند، یک موقعیت برد-برد دارید. قبل از اینکه چراغی به اتاق اضافه کنید، به روشنایی، شدت و زاویه‌ی نور آن توجه کنید.

دریایی از رنگ

نورپردازی اتاق

رنگ آباژور یا چراغ به‌کار رفته در آن می‌تواند در کمتر از یک دقیقه با تغییر در رنگ و سایه به‌طور کامل ظاهر اتاق را تغییر بدهد. چراغ‌های گرم و تیره احساس آرامش و صمیمیت ایجاد می‌کنند. چراغ‌های روشن‌تر اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و آن را جذاب‌تر می‌کند. می‌توان از آباژور برای تغییر سبک یا حتی طرح رنگ یک اتاق خواب مدرن استفاده کرد. اگر پس‌زمینه‌های به‌کاررفته در اتاق خواب عمدتا خنثی است، یک تغییر ساده در آباژور می‌تواند رنگ کلی فضا را تغییر بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…