دماغ شیطان کجاست؟

۱۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاده‌ها و مسیرهایی در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که عبور از آن‌ها خطرات فراوان دارد و گاهی آن‌قدر کشته می‌دهند که به جاده مرگ معروف می‌شوند!
دماغ شیطان

در کشور اکوادور تصمیم گرفتند که یک خط راه‌آهن جدید احداث کنند. این راه‌آهن قرار بود که شهری ساحلی را به پایتخت این کشور یعنی کیتو وصل کند و باعث رونق گردشگری شود. اما چه چیزی باعث می‌شد تا آن‌ها از این تصمیم تا این اندازه وحشت پیدا کنند و با آن مخالفت نمایند؟ علت این مخالفت دماغ شیطان بود. دماغ شیطان با تلفظ انگلیسی صحیح The Devil’s Nose را امروز در مجله دلتا بررسی می‌کنیم.

راه آهن کشور اکوادور

در واقع تصمیمی که رئیس جمهور جدید اکوادور گرفته بود، با خطرات بسیار زیادی همراه بود. چون بسیاری از افراد بر این باور بودند که رشته کوه‌های آند و موقعیت آن‌ها به هیچ وجه طوری نیست که برای ساخت ریل راه‌آهن مناسب باشد. اما بر خلاف تمام اعتراضات و عدم موافقت‌هایی که شد، آلفارو عده‌ای از سازندگان آمریکایی را استخدام کرد و به آن‌ها وظیفه ساخت «سخت‌ترین راه‌آهن دنیا» را محول کرد.صخره دماغ شیطان

بین دولت اکوادور و آمریکای شمالی شراکت شکل گرفت و ساخت خط راه‌آهن بین آن شهرها در سال ۱۸۹۹ شروع شد. واقعیت این است که ساخت خط راه‌آهن، آن هم در ارتفاعات یک کوه اصلا کار ساده‌ای نبود. هر چیزی می‌توانست آن را مختل کرده و باعث فاجعه انسانی وحشتناکی شود.

دماغ شیطان

شرایط ساخت راه آهن

زمین‌لرزه‌های مکرر، باران‌های سنگین، وجود حیوانات مختلف مانند پلنگ‌های خالدار آمریکایی، مارهای سمی، مالاریا و تب زرد همه و همه از عواملی بودند که می‌توانستند باعث تاخیر در پروژه شوند.

اما شاید پر چالش‌ترین بخش ساخت این خط راه‌آهن، صخره‌ای بود که به آن لقب دماغ شیطان را داده بودند. برای رسیدن به بالای این صخره ۸۰۰ متری، مهندسان ساختمان مجبور شدند تا روی صخره شیارهایی ایجاد کنند. در این صورت به‌خاطر ریزش باران بتواند با شیب مناسب از مسیر عبور کند.

سخت ترین راه آهن دنیا

دماغ شیطان

این باور در بین مردم اکوادور وجود داشت که شیطان، صخره دماغ شیطان را آن جا قرار داده است، چرا که دوست ندارد در آن نقطه خط راه‌آهنی ساخته شود. اگر انسان‌ها بخواهند برخلاف این خواسته عمل کنند، باید بهای سنگینی بپردازند.

متاسفانه از ابتدا تا پایان ساخت این خط راه‌آهن، حدود ۲۰۰۰ نفر بر اثر عوامل مختلف مثل بیماری، کار زیاد و شرایط آب و هوایی کشته شدند. همه آن‌ها هم کارگرانی بودند که روی این پروژه کار می‌کردند.

حتی بسیاری از آن‌ها از کشورهای دیگر آمده بودند تا بتوانند پول خوبی از این کار کسب کنند. در بین این افراد، زندانی‌هایی با اعمال کارهای سخت هم وجود داشتند که به آن‌ها قول داده شده بود که در صورت اتمام این پروژه می‌توانند آزادی‌شان را بخرند.

اگر به مطالب عجیب گردشگری علاقه دارید، چشم کره زمین اینجاست را بخوانید.

سخت ترین راه آهن دنیا

پیشنهاد مطالعه: مطلب غار ترسناک جادوگر، نماد تسخیرشدگی در آمریکا را بخوانید.

۱۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۳۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۰:۴۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۲۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۰۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۴۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۰۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۲۳ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۲۰ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۴۹ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۵۴ ب٫ظ

  13. رفی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۲۷ ق٫ظ

    آقاسلام

    پاسخ

  14. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۳۵ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۳۰ ب٫ظ

  16. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۵۷ ب٫ظ

  17. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۳۹۹ در ۲:۰۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…