دریاچه‌ای که تغییر رنگ می‌دهد!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کشور اندونزی که نام رسمی‌اش جمهوری اندونزی است، در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار دارد. اندونزی یک مجمع‌الجزایر متشکل از ۱۷٬۵۰۸ جزیره و ۳۳ استان است که شهر جاکارتا پایتخت آن است. کلیموتو، آتشفشانی کوچک اما معروف در قلب جزیره فلورنس اندونزی است
دریاچه کلیموتو

آتشفشان کلیموتو در نزدیکی شهر کوچک مونی قرار گرفته و دلیل معروف بودنش این است که در قله‌اش درست در دهانه آتشفشان، سه دریاچه قرار دارد که رنگ آن‌ها تغییر می‌کند. با این که این هر سه دریاچه‌ کلیموتو در یک قله و در کنار هم قرار دارند اما رنگ آن‌ها مستقل از یکدیگر عوض می‌شود. رنگ‌های خاص این دریاچه‌ها و مه‌ که همیشه در اطراف این آتشفشان قرار دارد به کوه کلیموتو ویژگی‌ای ماورای طبیعی داده است. در این نوشتار از مجله دلتا درباره دریاچه‌ کلیموتو صحبت خواهیم کرد.

دریاچه کلیموتو در دهانه آتشفشان

دریاچه کلیموتو بخشی از پارک ملی کلیموتو و از نمونه‌های منحصربه‌فرد جاذبه های گردشگری جهان است. اسم هر سه دریاچه، کلیموتو به معنی دریاچه جوشان و هر کدام از آن‌ها رنگ خاص خود را دارند. اگر به دیدن دریاچه کلیموتو بروید هیچ‌وقت نمی‌توانید حدس بزنید که آن‌ها در زمانی مشخص چه رنگی را به خود می‌گیرند. بعضی وقت‌ها رنگ این سه آبی، سبز و سیاه است و در زمانی دیگر به رنگ سفید، قرمز و آبی در می‌آیند.

آتشفشان کلیموتو

دلیل اصلی تغییر رنگ آب این دریاچه‌ها واکنش‌های شیمیایی ناشی از مواد معدنی درون دریاچه است که شاید با گازهای آتشفشانی تحریک می‌شوند و تغییر رنگ می‌دهند. این دریاچه‌های تماشایی از نقاط گردشگری محبوبی هستند و گردشگران زیادی برای دیدن آن‌ها به این محل می‌روند. مردم این جزیره اعتقاد دارند که روح رفتگان آن‌ها بسته به اینکه در دنیا چه کارهایی انجام داده است برای استراحت به یکی از این سه دریاچه می‌رود.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

  3. احمد

    ۸ دی ۱۳۹۹ در ۱:۰۹ ق٫ظ

    چه باحال

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۸ دی ۱۳۹۹ در ۰:۵۰ ق٫ظ

  5. نوشین حیدری

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۹:۴۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ دی ۱۳۹۹ در ۷:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…