جاذبه‌های رنگی هند

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی برای اولین بار به هند سفر می‌کنید تنوع رنگ‌ها شما را غافلگیر می‌کند، لباس‌های رنگی، زیورآلات رنگی، استفاده از گل‌های رنگارنگ در مناسبت‌های مختلف، بناهای تاریخی رنگی و حتی جشن‌های رنگی.
مکان های رنگارنگ هند

مکان های رنگارنگ هند

هندوستان که نام رسمی‌اش جمهوری هندوستان است کشوری در جنوب آسیا است که پایتخت آن دهلی نو می‌باشد. هرچند گوشه گوشه این سرزمین شگفت انگیز مملو از رنگ است اما امروز می‌خواهیم شما را به سرزمین رنگارنگ هندوستان ببریم و چند مورد از مکان های رنگارنگ هند را به شما معرفی کنیم پس با مجله دلتا همراه باشید.
مکان های رنگارنگ هند

چودی بازار | Choodi Bazaar

النگوهای هندی که در زبان محلی چودی نامیده می‌شود از مواد مختلف مثل شیشه، پلاستیک یا سنگ ساخته می‌شوند و بسیار رنگارنگ هستند. چودی بازار در حیدرآباد هند یکی از مشهورترین و بهترین بازارها برای خرید النگوهای هندی و همین طور زیورآلات است. در این بازار مغازه‌های متعددی وجود دارد و انواع چودی و زیورآلات دیگر را در معرض فروش قرار داده‌اند. النگوها و زیورآلات رنگی، نمایی بسیار تماشایی به این بازار داده و آن را به یکی از مکان های رنگارنگ هند تبدیل کرده است.
چودی بازار

داشاش وامِد گات | Dashashwamedh Ghat

شهر واراناسی از جنبه‌های بسیاری اهمیت دارد و مقدس‌ترین شهر در کل هندوستان به شمار می‌آید. این شهر هزاران سال است که قطب اصلی مراسم‌ها و آئین‌های مذهبی محسوب می‌شود و در مناسبت‌های مختلف هزاران نفر از مناطق مختلف به این شهر می‌آیند. یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در این شهر داشاش وامد گات است که نیایش عصرگاهی در این مکان برگزار می‌شود. در هند و در کنار سواحل رودخانه‌ها و دریاها پلکان‌هایی به نام «گات» وجود دارند که در نهایت آن قدر پایین می‌روند تا به آب برسند.
داشاش وامِد گات

جشن رنگ هولی | Holi Festival

در کنار مکان های رنگارنگ هند جشن‌های متعددی هم اختصاصا در مورد رنگ هستند! یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین این جشن‌ها، هولی است که در اواخر اسفند ماه برگزار می‌شود. در جشن هولی مردم، دوستان و خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و روی هم رنگ می‌پاشند! جشن هولی در سرتاسر هند برگزار می‌شود. در روز برگزاری جشن هولی ابرهایی از رنگ، جنگ آبی و رقص و موسیقی چهره شهر را به کلی دگرگون می‌کند.
جشن رنگ هولی

دره گل ها | Valley of Flowers

یکی از مکان های رنگارنگ هند پارک ملی دره گل‌ها در ایالت اوتاراکند هند است که به خاطر تنوع گل‌هایش شهرتی جهانی دارد. ایالت اوتاراکند به دلیل آب و هوای کوهستانی و هوای خنک و مطبوعش منطقه‌ای ایده آل برای رشد گیاهان است. این پارک در مساحتی بالغ بر ۹ هزار هکتار ایجاد شده و بسیاری از گونه‌های گل نادر یا در معرض نابودی در این دره وجود دارند.
دره گل ها

مونار | Munnar

تپه‌های مونار در ایالت کرالا در جنوب هند قرار دارد و پوشیده از شالیزارهای سرسبز چای است. نمای تپه‌های متعدد که با بوته‌های چای مفروش شده‌اند به خودیِ خود چشم‌اندازی زیبا ایجاد می‌کند، با این حال در تابستان این تپه‌ها غرق در رنگ بنفش زیبا و چشم‌نوازی می‌شوند. این گل‌های زیبا مونار را به یکی از مکان های رنگارنگ هند تبدیل می‌کند.
مونار

شهر جوداپور | Jodhpur

شهر جوداپور در ایالت راجستان هند قرار دارد و یکی از زیباترین مکان های رنگارنگ هند است. بخش قدیمی و تاریخی شهر به دستور راه جودا در قرن ۱۵ به رنگ آبی درآمده است و ظاهر بسیار زیبایی به شهر داده است. در حقیقت هیچ کس علت واقعی این کار را نمی‌داند، با این حال قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های آبی بافت قدیمی تجربه‌ای بی‌نظیر و لذت‌بخش خواهد بود.
شهر جوداپور

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۳۶ ق٫ظ

    خوب

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۰۱ ب٫ظ

      سلام و سپاس از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…