شهری که همچنان می‌سوزد

۹
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مطلبی که امروز می‌خواهیم به آن بپردازیم برای خیلی از مردم غیر قابل باور است، البته تا حدی هم حق دارند. شهری که همچنان می‌سوزد.
شهر سنترالیا

شهر سنترالیا امریکا شهری است که سوختنش در آتش هیچ‌وقت تمام شدنی نیست. بعضی مواقع شهرها بر اثر زمین‌لرزه و جنگ و یا سایر بلایای طبیعی آتش می‌گیرند که در بدترین شرایط تا چند روز آینده آتش‌نشانان آن را خاموش می‌کنند و روال طبیعی زندگی به راه می‌افتد. مگر می‌شود؟ با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

چرا شهر سنترالیای آمریکا همچنان می‌سوزد ؟

شهر سنترالیا در آمریکا ۵۵ سال است که دارد می‌سوزد و طبق گفته کارشناسان این سوختن شاید تا هزاران سال ادامه داشته باشد. اما چرا؟

شهر سوخته در آتش

این شهر از ۵۵ سال قبل تابه‌حال می‌سوزد. در سال ۱۹۶۲ بود که معدن شهر سنترالیای آمریکا برای اولین بار به شکل عجیبی آتش گرفت که هنوز هم دلیل آن آتش‌سوزی معلوم نیست. شهر سنترالیا در آمریکا دارای معادن عظیم و غنی از زغال سنگ است که در دل زمین مدفون شده‌اند و هم‌اکنون دسترسی به آن غیرممکن است.

جاده های سوخته

در اوایل آتش‌سوزی مردم محلی شهر سنترالیا فکر می‌کردند که آتش‌سوزی کوچکی است. پس از چند روز خاموش خواهد شد، اما ماجرا به نحوی دیگر رقم خورد. بیش از ۵۵ سال است که این شهر با تمام معادن و ساختمان‌ها و سایر متعلقاتش بی‌وقفه در آتش می‌سوزد. حتی در این روزها هم هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

ترمیم جاده

در سال ۱۹۸۰ دولت دستور داد شهر را به‌طور کامل تخلیه کنند تا زندگی مردم بیشتر از این در خطر نباشد. بلند شدن دودهای سیاه و گازهای سمی تقریبا زندگی در این شهر را غیرممکن کرده بود.

جاده یخ زده

هم‌اکنون که شما این مقاله را می‌خوانید، این شهر همچنان می‌سوزد. اما امروزه تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده و مردم از سراسر جهان به اینجا می‌آیند تا شاهد سوختن شهر سنترالیا در ایالت پنسیلوانیا باشند.

سبزی خیابانها

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین موسیقی‌های دنیا را اینجا بشنوید را مطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۰۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۵۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۴۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۴۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

    وااااا?

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹ در ۰:۱۰ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…