شمار مونولیت ‌های اسرارآمیز به ۸ عدد رسید

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با احتساب مونولیت‌هایی که قبلا در نواحی مختلف آمریکا، رومانی، هلند، انگلستان و کلمبیا پیدا شده بودند، تعداد مونولیت‌ های اسرارآمیز به ۸ رسید تا همچنان تنور این اشیا مرموز داغ باقی بماند.
2bf94872 e9c5 482e aae2 ad5b920d16f1 AP20337015533113 شمار مونولیت ‌های اسرارآمیز به ۸ عدد رسید

طی سه هفته اخیر شاهد انتشار گزارش‌های متعددی از کشف مونولیت ‌های اسرارآمیز عجیب و غریب در سرتاسر دنیا بودیم. ماجرای مونولیت‌ها از روز ۲۸ آبان‌ماه در یوتا شروع شد. در این روز مأموران اداره ایمنی عمومی یوتا در حین سرشماری هوایی گوسفندهای شاخ‌بزرگ منطقه به شی نقره‌ای رنگ براقی برخوردند. پس از انتشار عکس‌ها و اخبار کشف این مونولیت، ماجرای آن در اینترنت و رسانه‌های سرتاسر دنیا بازتاب گسترده‌ای داشت. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره دیگر مونولیت‌ها می‌خوانید.

مونولیت های اسرارآمیز جهان

پس از ناپدید شدن مونولیت یوتا، نوبت به مونولیت دیگری این‌بار در جنوب شرق اروپا در رومانی رسید. مونولیت بعدی در ارتفاعات کوه پاین در شهر آتاسکادروی کالیفرنیا دیده شد. این مونولیت را یک کوهنورد در حین بالا رفتن از کوه دیده و مراتب را به‌سرعت به مقامات محلی اطلاع داده بود. مونولیت رومانی آشکارا عجولانه ساخته شده بود؛ ولی مونولیت کالیفرنیا مانند نمونه‌ یوتا، براق و خوش‌ساخت بود. مونولیت بعدی در یکی از خیابان‌های شلوغِ مرکز شهر لاس‌وگاس در ایالت نوادا مشاهده شد. بعد از آن، روز یکشنبه مونولیت دیگری در منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ای در نزدیکی اودهورن هلند پیدا شد. این شی مرموز مانند مونولیت‌های یوتا و کالیفرنیا، براق نبود و با توجه به یخ بستن‌ رویه‌های آن، ظاهرا چند روز در هوای آزاد باقی مانده بود تا کشف شود.

مونولیت های اسرارآمیز در سراسر جهان

مونولیت ششم در جزیره وایت انگلستان در کانال مانش پیدا شد. این مونولیت هم کاملا براق و نقره‌ای‌رنگ بود. با وجود شباهت ظاهری، مونولیت جزیره‌ی وایت نسبتا از مونولیت یوتا کوتاه‌تر و دارای لبه‌های نوک‌تیزتر بود. بعد از این نوبت به مونولیت دیگری در کلرادو رسید. در همین حین، مونولیت براق دیگری در جلوی یک مغازه‌ی قنادی در شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا دیده شد؛ اما در همان ابتدا مشخص شد این مونولیت ربطی به اشیاء مرموز اخیر ندارد و ترفند صاحب مغازه برای جلب ‌توجه مشتریان بوده است. این مونولیت شبانه ربوده شد؛ ولی صاحب قنادی به‌سرعت مونولیت دیگری جایگزین آن کرد. سرانجام جهانیان شاهد کشف مونولیت طلایی‌رنگ بسیار زیبایی در آمریکای جنوبی و کشور کلمبیا بودند. این مونولیت شکیل در مزرعه‌ای در ناحیه چیا در شمال بوگوتا پایتخت این کشور کشف شد.

در حال حاضر چندین فرضیه در مورد ماهیت مونولیت‌ها مطرح شده که پذیرفته‌ترین این فرضیات، ارتباط دست کم مونولیت اول در یوتا – که کل ماجرای کش‌دار مونولیت‌ها از آن آغاز شد – به هنرمند فقید مینیمالیست جان‌ مک‌کراکن است. بسیاری تصور می‌کنند که نصب مونولیت یوتا نوعی ادای دین مبتدیانه‌ای به این هنرمند بوده باشد.

تاکنون دست کم مسئولیت یکی از مونولیت ‌های اسرارآمیز پذیرفته شده است. نیویورک‌تایمز اخیرا گزارش داد که گروهی متشکل از چهار هنرمند مسئولیت مونولیت اصلی را پذیرفته و مونولیت دیگری جایگزین مونولیت یوتا کرده‌اند. مونولیت بعدی که از آن صحبت می‌شود، ظاهرا همان مونولیتی است که در ارتفاعات کوه پاین نصب شده.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ دی ۱۳۹۹ در ۳:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…