کنترل افسردگی با روش‌های خانگی

۳۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روش‌‌های خانگی مختلفی برای کنترل افسردگی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان: یوگا، ورزش مداوم، خنده و مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌های B، مواد معدنی و تریپتوفان‌ها را نام برد.
روش های درمان خانگی افسردگی

افسردگی یک اختلال خلقی نسبتا شایع اما جدی است. این مشکل می‌تواند روی نحوه‌ تفکر، احساس و کنترل زندگی شما مثل خوابیدن، خوردن و کارکردن تاثیر بگذارد. در این مطلب از مجله دلتا درباره روش های درمان خانگی افسردگی صحبت خواهیم کرد.

۱. یوگا و مدیتیشن

تمرین یوگا و مراقبه می‌تواند تسکینی برای افسردگی باشد. یوگا و مراقبه می‌تواند به طور موثری بیوشیمیایی مغز را تغییر دهد.

درمان افسردگی

۲. ورزش منظم

ورزش منظم به آرامش، کاهش اضطراب، بهبود روحیه و احساس بهتر شما کمک می‌کند. همچنین ورزش به جلوگیری از بیماری‌های مزمن و سایر بیماری‌ها نیز کمک می‌کند. حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در هفته برای سلامتی جسم و روح شما مناسب است.

۳. نوشیدن چای سبز

در مورد تاثیرات چای سبز و کنترل افسردگی تحقیقی روی ۱۰۵۸ نفر سالمند ژاپنی در سنین بالای ۷۰ سال انجام شد. در این تحقیق تأثیر چای سبز بر علائم افسردگی با استفاده از ۳۰ مورد از مقیاس‌های افسردگی در زمان پیری مورد مطالعه قرار گرفت. تحقیقات نشان داد که نوشیدن ۳-۴ فنجان چای سبز در هر روز، احتمال بروز علائم افسردگی را کاهش می‌دهد. اسید آمینه موجود در چای تأثیر آرامش‌بخشی بر مغز دارد که باعث سکون و آرامش می‌شود. (البته در این مورد با پزشک مربوطه مشورت کنید)

درمان خانگی افسردگی

۴. مارچوبه

مارچوبه، یک سبزی است که نه تنها خوشمزه است بلکه برای سلامتی شما نیز بسیار مفید است و به عنوان داروی گیاهی برای بسیاری از اختلالات روانی استفاده می‌شود. ریشه گیاه مارچوبه بیشترین فایده را در درمان افسردگی دارد. مغز و اعصاب را فعال می‌کند. می‌توانید هر روز یک تا دو گرم از پودر خشک این گیاه را همراه با آب میل کنید.

۵. استفاده از هل

هل معمولاً به عنوان یک ادویه گیاهی در بسیاری از خوراک‌های لذیذ مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته خواص ضد افسردگی نیز دارد. از هل اغلب در هنگام دم کردن چای استفاده می‌شود تا چای خوش طعم‌تر شود. این عطر درست مثل یک دارو در مورد رهایی از افسردگی عمل می‌کند و سلول‌های مغزی را فعال می‌کند و به شما احساس طراوت می‌بخشد.

۶. کلم

براساس تحقیقات انجمن سرطان آمریکا، اسید فولیک و ویتامین C موجود در کلم درمقابل استرس، بیماری قلبی و سایر عفونت‌ها از شما محافظت می‌کند. سعی کنید با استفاده از روش‌های مختلف کلم را در برنامه غذایی خود بگنجانید. خواص کلم

۷. ویتامین B و فولیک اسید

شما همچنین می‌توانید با خوردن غذاهایی که سرشار از ویتامین B هستند، با افسردگی و غم مبارزه کنید. میزان فولیک اسید و ویتامین B12 در افرادی که افسرده هستند، کمتر است. گنجاندن مواد غذایی سرشار از ویتامین B و فولات در برنامه‌ غذایی افراد مبتلا به افسردگی بسیار تاثیرگذار است.

۸. ویتامین D و مواد معدنی

گنجاندن غذاهای سرشار از ویتامین D و مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، آهن و روی نیز به تسکین علائم افسردگی کمک می‌کند. غذاهایی مانند مرغ، سبزیجات با برگ‌های سبز، ماهی، بادام، فرآورده‌های گوشتی و غلات غنی شده را می‌توان به عنوان مواد سرشار از ویتامین D و مواد معدنی در رژیم غذایی قرار داد.

ویتامین

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا شبکه‌های اجتماعی باعث افسردگی می‌شوند؟ را در مجله دلتا بخوانید

۳۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۲۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۴۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

    بسم الله الرحمن الرحیم یا الله ویا رحمان ویا رحیم یامقلب القوب ثبت قبلی الا دینک .با معنویات زیستن بهترین روش درمانی بیماران افسردگی واعصاب است خیلی زود جواب میدهد قرآن بخواند به شرط وشروطا عمل کند ومقید باشد.وعمل کند

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۱۹ ب٫ظ

      سلام و سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  4. معصومه عباسی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

    سلام خدا قوت .پشنهاد بهترین روش برای افراد ی که دچار افسردگی میشوند خواندن قرآن وبامعنویات زیستن .خیلی خیلی زودتر نتیجه درمانی دارد ومصرف دم نوش گل وگیاهان ترکیبی و تقویتی وآرامبخش ومصرف آب گرم دولیوان اول وقت بعد وقت نماز صبح تا آب گرم به کبد وسیستم مغز اعصاب برسد.قبل ساعت ۶ صبح وخوردن صبحانه کامل وتنظیم سیستم گوارش یعنی به وقت غذا خوردن وخوابیدن ومواظبت وپرهیزکردن ومراقبت کردن از شنیداری گوش وچشم وزبان راستی ودرستی وحسینی زندگی کردن ‌..باعرض معذرت مطالبتان بسیار کم بود.

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۳۱ ب٫ظ

      از اینکه همراه ما هستید سپاس گزاریم.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

    سلام خسته نباشید مطالب بسیار کم است . پشنهاد ‌یک سوال چرا نمیگوید.برای درمان افسر گی خواندن قرآن وبا معنویات روزانه مشغول شوند .وزندگی قرآنی زیستن .بیشترین افراد از این روش خیلی خیلی زودتر درمان شدند ..موفق باشید

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۲۰ ب٫ظ

      سلام و سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۲۴ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۱۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۱۷ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۲:۰۱ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۶ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

  13. محمد محمد بیرجندی محمد بیرجندی

    ۳ دی ۱۳۹۹ در ۳:۵۲ ب٫ظ

    بهتر هم میشود اگر از احادیث اهل بیت علیهم السلام در بعضی از مطالب مجله وزین دلتا بهره ببریدو از برکات آن به فیض برسیم. با تشکر

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

    • م ع

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ق٫ظ

      یا منان یارحمان سلام خسته نباشید .قرآن ودعاخواندن یا الله ویارحمان ویا.مقلب القلب ثبت قلبی الله دینک .با معنویات زیستن قفل زدن به گوش وچشم وزبان مواظبت کردن در امور زندگی دامن خود ودیگران پاک نگهداشتن بهترین روش برای درمان افسردگی وآرامش خدا گرفتن حقیقی وراست حسینی زندگی کردن .نخوابیدن طلوعین وغروبین .مواظبت کردن اعمال باوضو زندگی کردن خودشناسی. با این وضعیت ‌کرونایی فعلی حال که هست .تورم وگرفتاری زیاد این دنیا هم بهشت است .خداشکر گذارم.بامعنویات بودن بهترین روش وسریع جواب میدهد.

      پاسخ

      • سارا امیرانی

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۱۹ ب٫ظ

        سلام و سپاس از همراهی شما

        پاسخ

  14. ناشناس

    ۲ دی ۱۳۹۹ در ۶:۴۲ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

  16. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

  17. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۱۰ ب٫ظ

  18. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۲۵ ب٫ظ

  19. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۲۵ ب٫ظ

  20. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۲۵ ب٫ظ

  21. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۳۲ ق٫ظ

  22. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۳۲ ق٫ظ

  23. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۲۴ ق٫ظ

  24. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…