قبرستانی که خانه خون‌آشام‌ها است!

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
از دوران کودکی، قبرستان‌ها همیشه مکان‌هایی بودند که ترس و وحشت را برای ما تداعی می‌کردند. هنوز هم نمی‌دانیم چرا از قبرستان می‌ترسیدیم، اما اگر به قبرستان «های‌گیت» بروید، شاید بتوانید دلیل این وحشت بازمانده از دوران کودکی را بیابید.
قبرستان هایگیت

مقاصد ماجراجویانه از دیرباز تاکنون مورد توجه بسیاری از گردشگران در سراسر جهان بوده است. شاید دلیل آن هم حس کنجاوی انسان‌ها باشد؛ از همین رو می‌خواهیم یکی از همین مقاصد هیجان انگیز را خدمتتان معرفی کنیم، این مقصد قبرستان هایگیت لندن است که از دوره ویکتوریا در این شهر باقی مانده و افراد سرشناسی هم در بخش های مختلف آن دفن هستند. در برخی از رسانه‌ها گفته شده است که این گورستان محل دفن خون آشام‌هایی هم بوده است که جسد آن‌ها توسط اهالی لندن دفن شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.قبرستان هایگیت لندن

داستان قبرستان هایگیت

قبرستان هایگیت یکی از معروف‌ترین و قدیمی ترین گورستان‌های انگلستان است که در شهر لندن قرار دارد و آن را در سال ۱۸۳۹ میلادی یعنی در دوره ویکتوریا ساختند، تا مکانی آرام برای مردگان این شهر به وجود بیاید. این گورستان یکی از مناطق جذاب شهر لندن به شمار می‌رود و دلیل آن هم معماری بی‌نظیر و بناهای تاریخی و فوق‌العاده‌ای است که در آن ساخته شده است. همچنین این قبرستان آرامگاه افراد بزرگ و سرشناسی چون کارل مارکس (فیلسوف) و داگلاس آدامز (نویسنده داستان‌ های علمی-تخیلی) نیز می‌باشد. حتی در برخی از رسانه‌های انگلیسی زبان در دهه ۶۰ قرن بیستم این قبرستان را خانه پادشاه خون آشام زنده نما نیز می‌دانستند. بسیاری از مردم می‌گفتند که اجساد تکه تکه می‌شود، سرشان قطع می‌شود و حتی برخی از اجساد توسط خون‌آشام‌ها سوزانده می‌شوند.

قبرستان هایگیت در لندن

 قسمت‌های مختلف گورستان هایگیت

قبرستان هایگیت از بخش‌های مختلفی ساخته شده است، از این بخش می‌خواهیم به شرح بخش های مختلف این قبرستان بپردازیم. این قبرستان یک دروازه بلند و بزرگ دارد که دلیل نام‌گذاری آن به های گیت نیز بوده است.

خانه پادشاه خون آشام زنده نما

اما این قبرستان تنها یک دروازه ندارد بلکه در شمال، غرب و شرق هم دروازه‌هایی دارد. قبرهایی از دهه‌های مختلف در این قبرستان مشاهده خواهید کرد.

دروازه قبرستان هایگیت

۱- گورستان شرقی

در بخش شرقی قبرستان هایگیت لندن قبر افراد سرشناسی وجود دارد که یکی از مشهورترین آن ها که فردی فیلسوف، جامعه شناس، تاریخ شناس، اقتصاددان و متفکری انقلابی به نام کارل هاینریش مارکس نیز است.مارکس در دوره خود توانسته بود لقب “تاثیرگذارترین فیلسوف تمام عصرها” را کسب کند.

گورستان شرقی

۲-  گورستان غربی

سمت غربی گورستان هایگیت به نسبت شرقی آن از نظر درختان و طبیعت غنی تر است و رشد گیاهان در این منطقه بهتر بوده است و درختچه های این بخش سبب شده تا چهره گورستان وحشتناک به نظر برسد. به همین منظور برای بازدید گردشگران راهنماهایی قرار داده‌اند تا از گم شدن افراد جلوگیری نمایند. جالب است بدانید که در قبرستان غربی هایگیت یک دیوار یادبود ساخته‌اند تا در آن بتوانند یاد و خاطره سربازان کشته شده در جنگ‌های گوناگون بریتانیا را زنده نگه دارند.

گورستان غربی

جالب است بدانید از سال ۱۹۷۵ به بعد دفن اجساد مردگان در قبرستان غربی ممنوع اعلام شد و همین خود دلیلی شده تا این بخش چهره قدیمی و کهنه به خود بگیرد و وحستناک‌تر به نظر برسد. گردشگران بدون راهنما اجازه بازدید از این گورستان را ندارند چرا که احتمال گم شدن آن‌ها بسیار زیاد است.

وار گریوز

دیگر قسمت‌های قبرستان هایگیت لندن

به غیر از دو قبرستان شرقی و غربی، قسمت‌های دیگری هم در این گورستان وجود دارد که می‌توانید به بازدید آن‌ها بروید. به همین منظور می‌توانید از قبرهای سربازان با نام وار گریوز دیدن کنید که سربازانی از جنگ‌های جهانی اول و دوم هستند. جالب این که در میان پیکرهای این سربازان نام چند زن نیز به چشم می‌خورد.

از دیگر دیدنی‌های موجود در قبرستان هایگیت می‌توان به صلیب قربانی (Cross of Sacrifice) اشاره کرد. این صلیب بخش غربی گورستان هایگیت واقع شده و یکی از معروف‌ترین نمادهای موجود در هایگیت به شمار می‌آید.

صلیب قربانی

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۳۹۹ در ۹:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…