دهکده باورنکردنی ارباب حلقه‌ها، رویایی در دنیای واقعی

۱۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دهکده‌ای جذاب با طبیعت بکر، بی‌نظیر و فوق‌العاده دیدنی در نیوزلند، که مناظر، خانه‌ها و داستان‌های این دهکده، آنقدر خیره‌کننده و جذاب هستند که آوازه‌اش حتی به کشورهای همسایه هم رسیده است.
دهکده هابیتون

دهکده هابیتون (Hobbiton Movie Set) روستایی باشکوه است که به‌منظور لوکیشن سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت ساخته شد. این روستا درون یک مزرعه‌ی خانوادگی در حدود هشت کیلومتری غرب هینورا و ۱۰ کیلومتری جنوب غربی مچاماچا در وایکاتوی نیوزیلند قرار دارد. در مجموع ۳۷ سوراخ یا خانه‌ی هابیتی به همراه باغ‌ها و پرچین‌ها، یک آسیاب و پل دوگانه‌ی قوسی شکل در این مکان ساخته شده است. بهترین راه برای بازدید از هابیتون، شرکت در تورهای آن محسوب می‌شود. از نکات جالب نیز امکان اقامت شبانه در دهکده و استراحت در مهمانخانه‌ی اژدهای سبز است. در این سفر از مجله دلتا به دهکده ارباب حلقه‌ها سفر می‌کنیم.

دهکده ارباب حلقه‌ها

هابیتون، روستایی است که شبیه هیچ دهکده دیگری نیست. اگرچه هابیت‌ها مدت‌ها است ترکش کرده‌اند اما به دست فراموشی سپرده نشده است. سفر به دهکده رویایی هابیتون در نیوزلند می‌تواند یادآور تجربه‌ای با کوله‌باری از خاطره‌های فراموش نشدنی برای شما باشد.  دهکده هابیتون

زیبایی شگفت‌انگیز دهکده هابیتون

گشت و گذار در بین تپه سرسبز و تماشای خانه‌هایی که هرچند کوچک است اما جزئیات معماری ظریفی دارد، حال و هوای هر بیننده‌ای را عوض می‌کند و رویای سفر به سرزمین کوتوله‌ها را ممکن می‌سازد. مزرعه رویایی کوتوله‌ها در نزدیکی شهر کوچک “مچماچا” در شمال نیوزلند قرار گرفته است.

نیوزلند

خانه‌های این دهکده که در دل طبیعت پنهان شده است، سقفی از چمن، درهای دایره‌ای شکل و پنجره‌ای رو به طبیعت با منظره‌ای از گل‌های رنگارنگ، درخت‌های متنوع، دریاچه‌ای با آب زلال و آسمانی آبی، غروب زیبا و رویایی که زیبایی آن را چند برابر می‌کند، یادآور یک زندگی هابیتی در دل تپه‌های چمنی است.

هرچند این خانه‌ها برای آدم‌های ریزه میزه ساخته شده ولی در اصل برای انسان‌های معمولی هم مناسب است. تجربه یک سفر متفاوت در این مزرعه رویایی می‌تواند به خاطره‌ای شگفت‌آور برای شما تبدیل شود.

مزرعه کوتوله‌ها

تاریخچه این دهکده

دهکده هابیتون یک مزرعه خانوادگی بود که در دهه ۱۹۹۰ به محلی برای فیلم‌برداری مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها بدل شد. این مجموعه سینمایی، در جنوب غربی ماتاماتا در نیوزیلند واقع شده است. در میان بازدیدکنندگان از این مجموعه افرادی هم هستند که حتی یک قسمت از فیلم‌ ارباب حلقه‌ها را ندیده‌اند و تنها به دلیل زیبایی این محل به آن سفر می‌کنند.
دهکده کوتوله ها

هابیتون جاذبه‌ بی‌نظیر گردشگری در قلب نیوزلند

دهکده کوچک هابیتون نیوزلند، همان جایی است که برای هر ببینده‌ای جالب و شگفت‌آور است، به‌همین علت این مکان برای فیلم‌برداری انتخاب شد.در فیلم، این دهکده به‌گونه‌ای به تصویر کشیده‌ شده که گویی برای هابیت‌ها یا کوتوله‌ها ساخته شده است اما امروزه تعدادی زیادی از گردشگران جذب این دهکده بی‌مانند می‌شوند و اوقات فراغت به یادماندنی‌ را در آن می‌گذرانند.
هتل هابیت ها
درواقع این دهکده به عنوان یک جاذبه بی‌نظیر گردشگری نیوزلند، حفظ شده و برای بازدید عموم آزاد است. حتی تابلویی در این محل نصب شده که روی آن نوشته “به هابیتون خوش آمدید”.
دهکده هابیتون 2
پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند استخر شیطان، خطرناک‌ترین استخر تاریخ!

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۵۹ ب٫ظ

    خیلی زیباست کاش من اونجا بودم

    پاسخ

    • ریحانه آهن کار

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۷ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز
      سپاس از همراهیتون
      انشالله تشریف ببرید یه روزی 🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۵۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

    چه جزیره زیبایی ارزومیکنم ببینم این جزیره زیبا رو

    پاسخ

    • ریحانه آهن کار

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز
      ممنون از همراهیتون
      انشالله یکروز به این جزیره زیبا سفر کنید

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

  11. آریا‌کیوانی

    ۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    چقدر‌شبیه‌‌ فیلم‌هابیت‌هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…