تلفیق ترس و زیبایی در اسلوونی

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ترس گاهی با گشت و گذار در مکان‌های تسخیر شده به سراغ انسان نمی‌آید، گاهی وحشت آنچنان با زیبایی و شکوه در هم می‌آمیزد که نمی‌توان مرزی بین دلهره و شگفتی گذاشت.
قلعه پردجاما
یک غار زیبا و یک قلعه‌ تسخیر شده به نام قلعه پردجاما ، عجب معجون شگفت‌انگیزی و این درست همان چیزی است که یک گردشگر مشتاق دنیای گردشگری وحشت و البته بازدید از جاذبه‌های طبیعی را شیفته‌ خود می‌کند. سفر امروز ما بسیار جالب و رویایی است، البته رویاهایی که اندکی طعم ترس و دلهره را نیز به همراه دارند، با مجله دلتا همراه باشید.

قلعه پردجاما در اسلوونی  هر کسی که از غار پوستوینا دیدن کرده است باید حتما سری هم به قلعه تماشایی پِرِدجاما بزند، قلعه‌ای جالب و شگفت‌انگیز در کشور اسلوونی که در دهکده‌ای به همین نام در یازده کیلومتری شهر پوستوینا و ۹ کیلومتری این غار واقع شده است. اینجا منطقه‌ای تاریخی است و جاذبه‌های گردشگری آن نیز در نوع خود جالب توجه و منحصر به فردند.
غار پوستوینا
نام پردجاما در زبان اسلوونی به معنای «قلعه‌ ساخته شده در مقابل غار» است. در این منطقه قلعه‌های بسیاری وجود دارد که بعضی از آنها از زیبایی چشم‌نواز اما یکنواخت و گاهی کسل کننده برخوردارند، اما قلعه پردجاما داستان متفاوتی دارد که آن را به مراتب از سایرین جدا کرده و باعث جلب توجه گردشگران شده است.
از هر طرف که به نمای قلعه بنگرید، زیبایی و شکوه آن را درک خواهید کرد. شاید تنها همین نکته که این قلعه در ارتفاع ۱۲۳ متری و در دل کوه ساخته شده، به تنهایی عاملی برای جلب نظر گردشگران باشد. از میان پنجره‌های داخلی این قلعه می‌توان به تماشای طلوع خورشید نشست و لذت بارش باران از میان صخره‌های سنگی را درک کرد.
قلعه رونسانسی در دل صخره‌ها
برای رسیدن به قلعه پردجاما باید پلکانی را پشت سر گذاشت. فضاسازی داخلی این قلعه در عین خاص بودن، چشم انداز معماری مدرن امروزی را نیز به بیننده یادآوری می‌کند. شیوه‌ای که این سازه بر اساس آن ساخته شده، شگفت‌انگیز و تماشایی است. همه چیز این قلعه را باید منحصر به فرد دانست، حتی داستانی که در پس دیوارهای سنگی آن رخ داده است.
قلعه‌ تسخیر شده

آیا این قلعه واقعا تسخیر شده است؟

در روزگاری دور شوالیه‌ای به قلعه پردجاما پناه می‌برد و سایرین با محاصره قلعه، او را در بند تصور می‌کنند. یک سال تمام او در این قلعه محصور بود و دشمنانش تصمیم داشتند او را از گرسنگی به دامن مرگ بکشانند، اما هرگز تصور نمی‌کردند که این تنها یک نمایش است. چون ساکنان این قلعه به راحتی به مواد خوراکی دسترسی داشتند، آن هم به لطف یک راهروی مخفی؛ مسیری طبیعی که از قلعه آغاز و به سمت بالای صخره‌ها کشیده شده بود و در نزدیکی دهکده‌ ویپاوا قرار داشت، جایی که خدمتکاران قلعه خوراک مورد نیاز خود را به سادگی تهیه می‌کردند. شوالیه دوراندیش این مسیر را وسیع‌تر کرد و آن را به اندازه‌ای گسترش داد که بتوان آزادانه در آن رفت‌و‌آمد کرد. اما این پرسش مطرح است که چرا او به جای این کار، خیلی ساده از چنگ دشمانش نگریخت؟ شاید درست‌ترین کار همین بود، چرا که در نهایت و با خیانت یکی از خدمه‌ قلعه، بالاخره راز او افشا شده و دشمانش او را با شلیک گلوله‌ توپ کشتند.
قلعه‌ ساخته شده در مقابل غار
امروزه هنوز هم می‌توان از میان این راه مخفی عبور کرد، البته در فصل زمستان و وقتی که کلنی خفاش‌ها در غار مأوا می‌گیرند، این کار مستلزم شهامت بیشتری است. اما به هر حال واقعیت این است که مردم مدت‌ها قبل در این منطقه ساکن بودند. در واقع برای نزدیک به هزار سال افرادی در این غار زندگی می‌کردند تا در نهایت این قلعه به تدریج در ورودی غار ساخته شد.
قلعه‌ در مقابل غار
به هر حال زندگی کردن در میان صخره‌ها و در میان یک غار، هم رویایی و افسون شده است و هم گاهی ترس را به جان انسان می‌اندازد.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۱۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۰۸ ق٫ظ

  5. Akhlaghi

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۳۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۲۶ ب٫ظ

  7. نوشین حیدری

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۳۹ ب٫ظ

    خیلی اینجا قشنگ است من خیلی دوست دارم برم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…