اولین بار واکسن فایزر به یک شهروند ۹۰ ساله انگلیسی تزریق شد

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
«مارگارت کینان»، شهروند ۹۰ ساله انگلیس به عنوان اولین فرد در دنیا نخستین دوز واکسن فایزر را دریافت کرد. تمامی تزریق‌های این واکسن پیش از این در چهارچوب آزمایشی بوده است.
واکسن فایزر

بریتانیا به عنوان نخستین کشور غربی، هفته گذشته مجوز استفاده از واکسن کرونا را صادر کرد و قرار است در برنامه‌ای گسترده، ابتدا گروه‌های حساس و سالمندان این کشور واکسینه شوند. مارگارت کینان نخستین دوز  واکسن فایزر ساخت شرکت «BioNTech» را در بیمارستان دانشگاه «کاونتری» دریافت کرد. سه هفته دیگر مرحله دوم تزریق واکسن فایزر به این خانم صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود یک هفته پس از آن مصونیت در برابر کرونا شکل بگیرد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره تزریق اولین واکسن کرونا بخوانید.

واکسن فایزر به یک شهروند ۹۰ ساله انگلیسی تزریق شد

انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۲۰، نزدیک به چهار میلیون نفر دیگر واکسن کرونا دریافت کنند. در این طرح قرار است ابتدا افراد آسیب پذیر خصوصا شهروندانی که سن آنها بالاتر از ۸۰ سال است و برخی کارکنان کادر درمان واکسینه شوند. مارگارت کینان از اینکه به عنوان نخستین شهروند انگلیسی واکسن کرونا را دریافت کرده ابزار خوشحالی می‌کند. وی هفته آینده وارد سن ۹۱ سالگی می‌شود و از تزریق واکسن به عنوان بهترین هدیه تولدش یاد کرد.

بریتانیا نخستین کشور جهان است که مجوز استفاده از واکسن فایزر را تایید کرده است. دریافت واکسیناسیون اجباری نیست و افرادی که در برنامه واکسیناسیون شرکت می‌کنند؛ باید دو دوره واکسن بزنند. بریتانیا ۴۰ میلیون دوز واکسن سفارش داده است. اما به دلیل اینکه هر فرد باید در دونوبت دوز را دریافت کند این حجم سفارش برای ۲۰ میلیون شهروند بریتانیایی کفایت خواهد کرد.

به نظر نمی‌رسد این حجم سفارش تا قبل از سال نو میلادی به دست شهروندان انگلیسی برسد؛ اما براساس اعلام منابع دولتی،‌ چهار میلیون دوز تا پایان ۲۰۲۰ به این کشور خواهد رسید. برنامه گسترده واکسیناسیون در حالی وارد فاز اجرایی شده که برخی هنوز نسبت به ایمن و موثر بودن واکسنی که در مدت زمانی کوتاه تاییدیه گرفته شک دارند. فایزر در فاز سوم آزمایش‌های بالینی کارایی بالاتر از ۹۰ درصد داشته است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب «قیمت هر دوز از واکسن کرونا فایزر، مدرنا و آکسفورد» را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۲۱ ب٫ظ

    عالبس

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۳۹۹ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۰۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…