صراف قلابی مشاوران املاک را فریب داد!

۴
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه

صراف قلابی مشاوران املاک را فریب داد! اما با پیگیری هولدینگ دلتا دستگیر شد. کلاهبرداری که موفق شده بود دو مشاور املاک و یک خانواده را فریب بدهد، هفته‌ی پیش دستگیر شد. او که در آغاز خود را صراف معرفی کرده بود، به قصد اجاره‌ی یک خانه‌ی بسیار لوکس با دو تن از مشاوران املاک وارد گفت و گو شد. پس از مذاکرات لازم، مشاوران خانه‌ی دلخواه کلاهبردار را برایش اجاره کردند. در مقابل او برای اینکه نقشش باورپذیرتر جلوه  و بتواند اعتماد آن‌ها را به  خود جلب کند، صد و پنجاه میلیون تومان مبلغ اجاره‌ی سه ماه را پیشاپیش و یک‌جا به دلار پرداخت کرد.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا با توجه به اینکه کلاهبردار از روی بررسی‌های قبلی خوب می‌دانسته که مشاوران مزبور در مناطق مرفه‌نشین پایتخت فعالیت می‌کنند، به آن‌ها پیشنهاد می‌کند می تواند برای آنها یا آشنایانشان مقدار زیادی دلار تبدیل کند.

کلاهبرداری ملکی

با توجه به محدودیت‌های قانونی خرید یا حمل مقادیر بالای دلار، مشاورها فرصت را مغتنم می‌شمارند و خانواده‌ای را به کلاهبردار معرفی می‌کنند. این زن و شوهر قصد داشته‌‌اند مبلغ بالایی دلار را به ریال  تبدیل کنند. مشاوران املاک به همراه زن و شوهر متقاضی برای تحویل گرفتن مبلغی معادل دو میلیاردتومان به همان منزل اجاره‌ای می‌روند. در این میان یکی از مشاورها خود نیز فریب می‌خورد و مبلغ چهل میلیون تومان را در اختیار صراف قلابی قرار می‌دهد. فرد کلاهبردار به بهانه‌ی آوردن «دستگاه پوز» به طبقه‌ی پایین می‌رود و با دلارها می‌گریزد.

مالباختگان و مشاورها بعد از مدتی انتظار و بی‌خبری با وی تماس می‌گیرند. او نیز برای تلف کردن وقت، تلفنی آدرس اشتباهی می‌هد و می‌گوید افراد مسلحی به او حمله کرده‌‌اند، تمام پول‌ها را با خود برده‌اند و برای تعقیب سارقان در کلانتری به‌سر می‌برد. در این فاصله فرصت پیدا می‌کند تا پنهان شود.

با طرح شکایت خانواده‌ی فریب‌خورده  از مشاوران و فرد کلاهبردار، ظرف چند روز  ماموران اداره‌ی آگاهی با همکاری  و تلاش پیگیرمسئول حراست هولدینگ دلتا «سرهنگ عباس قضاوت» و دستیار ایشان «اشرف تبریزی» و با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی ردیاب پیشرفته، سارق فراری را در بیابان‌های ورامین دستگیر کردند.

کلاهبرداری مشاور املاک

چطور کلاهبردارهای حرفه‌ای را شناسایی کنیم؟

بعضی از مجرمان خود را به شکل افراد طبقه‌ی بالای جامعه می‌آرایند و وانمود می‌کنند جزئی از آن‌ها هستند؛ به این دسته از مجرمان، «یقه‌سفید» می‎‌گویند.

یقه‌سفیدها ویژگی‌های مشترکی دارند که با دانستن آن‌ها می‌توان دستشان را خواند و آن‌ها را شناسایی کرد. این کار فقط به آگاهی، هوشیاری و دقت نیاز دارد.

* ظاهر آراسته‌ای دارند و طبق مد روز لباس می‌پوشند.

* ماشین‌های گران‌قیمت سوار می‌شوند.

* قرار ملاقات را در کافه‌ها و رستوران‌های شیک و لوکس می‌گذارند.

* معمولا یک خدمتکار یا پیشکار همراه خود دارند و برای اثبات اینکه وی کارمند یا زیردستشان است، گاهی توبیخش می‌کنند.

* در حضور دیگران تماس‌های تلفنی نمایشی برقرار می‌کنند و با همدست خود حرف‌هایی می‌زنند که نشان بدهد تا چه حد ثروتمند هستند؛ مثلا یک معامله‌ی فرضی انجام داده‌ است و به حسابدار قلابی خود پشت تلفن می‌گوید که بیست میلیون باقی‌مانده را از جانب او ببخشد!

* کلاهبردار ادعا می‌کند که سمتی دارد و می‌تواند گره از مشکل شما باز کند. آن‌ها اغلب بدون آن‌که خواسته باشید، داوطلب انجام خدمت می‌شوند.

* کلاهبردارها معمولا باهوش هستند و با چرب‌زبانی می‌توانند طعمه‌ی خود را تحت تاثیر قرار دهند. آن‌ها با دیگران اغلب روابط صمیمانه‌ای برقرار  و سعی می‌کنند به مرور به آن‌ها نزدیک‌تر شوند.

۴ دیدگاه

  1. عسکریان

    ۳۰ آذر ۱۳۹۷ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

    ممنون از راهنماییتون

    پاسخ

  2. مهدی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷ در ۸:۲۹ ب٫ظ

    خیلی ممنون

    پاسخ

  3. مهدی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷ در ۸:۲۸ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۱۸ آذر ۱۳۹۷ در ۱:۵۷ ب٫ظ

      از توجه شما به مجله دلتا سپاسگزار. نظرات شما باعث بهتر شدن کار ما می‌شه.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…