سرما خوردگی را با “آبلیمو و عسل” ناشتا درمان کنید

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عسل و لیمو از جمله موادی هستند که هر یک به دلیل خواص متعدد و ویژه خود مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه قرار گرفته اند.
آبلیمو و عسل برای درمان سرماخوردگی

عسل و لیمو ترش دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هستند، در نتیجه مصرف آن‌ها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین ترکیب عسل و آبلیمو می‌تواند به کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو کمک کند. در این مطلب از مجله دلتا با خواص آبلیمو و عسل برای درمان سرماخوردگی آشنا می‌شویم.

فواید ترکیب عسل و لیمو

  1. در صبح انرژی خود را افزایش دهید

این نوشیدنی، یک انرژی سریع و فوری را برای مدت طولانی فراهم می‌کند، عسل یک خوراکی انرژی‌زا است که عمدتا از قندهای ساده مانند فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است و ۶۴ کالری در هر قاشق غذاخوری را تولید می‌کند.

آبلیمو و عسل برای درمان سرماخوردگی

۲. می تواند در سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک کند، اما چگونه شربت آب لیمو عسل به چربی سوزی کمک می کنند؟

محققان تغذیه، در دانشگاه ایالتی آریزونا دریافتند که، مقدار ویتامین C موجود در جریان خون، به طور مستقیم با سوزاندن چربی، در طول ورزش و در حالت استراحت، ارتباط دارد. تحقیقات نشان داده است، که یک رژیم غذایی سم زدایی با لیمو، شامل مخلوط آب لیمو با شیره ارگانیک افرا و عصاره نخل، در سوزاندن چربی بسیار موثر هستند.

اما توجه داشته باشید که یک رژیم غذایی سم زدایی، با لیمو اساسا یک رژیم غذایی بسیار کم کالری است. از آن‌جایی که امکان زنده ماندن با این مقدار پایین کالری وجود ندارد، مقدار کالری خود را ثابت نگه دارید، اما بعد از اینکه لیوان شربت خود را خوردید، ورزش کنید.

۳. کمک به سم زدایی کبد

اگر از عفونت‌های دستگاه ادراری رنج می‌برید، شربت آب لیمو عسل بخورید. آیا می‌دانید چرا در بسیاری از رژیم‌های سم‌زدایی، لیمو نقش مهمی دارد؟ لیمو، غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که به تولید گلوتاتیون کمک می‌کند. در حال حاضر، گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان طبیعی در بدن است که کمک می‌کند تا سموم موجود در کبد را خنثی کند به علاوه، شربت لیمو عسل به عنوان یک دیورتیک عمل می‌کند، به این معنا که می‌تواند سم را سریع‌تر از طریق ادرار خارج کند.

فواید آبلیمو و عسل

۴. جلوگیری و درمان آکنه

هیچ چیزی در شربت لیمو عسل وجود ندارد که نتواند پوست را تمیز، جوان و بدون آکنه کند همانطور که پیش از این گفتیم، آب لیمو عسل به ازبین بردن سموم کمک می‌کند و روده را تغذیه می‌کند. یک روده خوب و سالم با پوست خوب و سالم، مرتبط است.

۵. مبارزه با عفونت‌های گلو

شربت لیمو عسل، در مراقبت از عفونت گلو فوق العاده است. عسل با خواص خود، زخم را بهبود می‌بخشد و می‌تواند گلودرد را تسکین دهد. لیمو در ترکیب با عسل، مانند سحر و جادو در برابر عفونت‌ها عمل می‌کند. آب را گرم کنید، در حدی که موقع نوشیدن گلو را نسوزاند حالا به آب، یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و مخلوط کنید سپس آب لیمو را اضافه کنید و بنوشید.

درمان سرماخوردگی

۶. سیستم ایمنی را تقویت و از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند

اگر شما به طور مرتب مریض می‌شوید، شربت لیمو عسل بهترین نوشیدنی برای شروع روز است. مرکباتی مانند لیمو که غنی از ویتامین C و مواد مغذی مانند ساپونین‌ها، آلکالوئیدها و فلاونوئیدها است، باعث افزایش سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. در دراز مدت، مصرف منظم شربت لیمو عسل می‌تواند از بسیاری بیماری‌ها محافظت کند؛ همانطور که می‌دانید، لیمو غنی از ویتامین C، فلاونوئیدها، بتا کاروتن، لیموویید، اسید فولیک و فیبر رژیمی است که آن‌ها را در برابر بیماری‌هایی مانند آب مروارید، بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا و حتی سرطان مفید هستند و تاثیر می‌گذارند.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۲۷ ب٫ظ

  4. عرفان محبان

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۰۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  5. م.....ش

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۵۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۱۷ ب٫ظ

    خیلی خوب

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۱۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۰۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۴۵ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…