تفاوت‌ بین بارانی اورکت، پافر، وست و کاپشن چیست؟

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ژاکت پافر یا به اختصار پافر، اولین بار توسط شیمی‌دان استرالیایی، جورج فینچ ساخته شد. لایه بیرونی پافر از جنس نایلون یا پلی‌استر است و داخل آن با هوا و پر (معمولا پر اردک) پر می‌شود.
تفاوت‌ بین بارانی اورکت

برای انتخاب و خرید آیتم‌های درست و مناسب، اولین قدم دانستن تفاوت‌های آن‌ و کاربرد است. امروز تک به تک کاربرد و تفاوت‌ بین بارانی اورکت پافر وست کاپشن را در دلتامگ بررسی می‌کنیم.

تفاوت‌ بین بارانی اورکت پافر وست کاپشن

بارانی

ترنچ کت که به اسم بارانی نیز معروف است، به کتی می‌گویند که ضدآب و از جنس کتان، چرم یا پوپلین است. کت ترنچ، معمولا دو ردیف دکمه و یک کمربند دارد و آستین آن رگلان است. این کت در بلندی‌های متفاوتی موجود است؛ از روی ران گرفته تا پایین زانو. تاریخچه کت ترنچ به جنگ جهانی اول بازمی‌گردد چون اولین بار مخصوص افسران ارتش دوخته شد. هدف اصلی کت ترنچ، محافظت در برابر باران است.

تفاوت‌ بین بارانی و کاپشن

اورکت

همانطور که از نام اورکت پیدا است، برای پوشیده شدن روی لباس‌های دیگر طراحی شده است. بلندی اورکت معمولا تا پایین زانو، جنس آن معمولا پشمی و کلفت است زیرا  هدف اصلی آن گرم نگه داشتن بدن بوده است. تاریخچه اورکت به قرن ۱۷ برمی‌گردد. کسانی که این لباس را می‌پوشیدند معمولا از قشر مرفه بودند و موقعیت خود را به رخ عموم می‌کشیدند. اورکت هم به صورت دکمه‌دار و هم به صورت بی‌دکمه و جلوباز موجود است.

تفاوت‌ بین بارانی و اورکت

ژاکت پافر

ژاکت پافر یا به اختصار پافر، اولین بار توسط شیمی‌دان استرالیایی، جورج فینچ ساخته شد. لایه بیرونی پافر از جنس نایلون یا پلی‌استر است و داخل آن با هوا و پر (معمولا پر اردک) پر می‌شود. پافر مخصوص مناطق بادگیر و کوهستانی است. یکی از مزیت‌های پافر این است که در حین اینکه بدن را بسیار گرم نگه می‌دارد، سبک نیز هست. ژاکت پافر، زیپ‌ و کلاه دار است.

مطلب پیشنهادی:  دلایل خیانت چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

تفاوت‌ بین اورکت و پافر

وست

وست یا جلیقه به لباسی گفته می‌شود که محدوده بالاتنه را می‌پوشاند و آستین ندارد. وست معمولا در قسمت جلو و پایین، دو جیب دارد. این جلیقه در جنس‌های مختلفی موجود است؛ پارچه‌های سبک، بافتنی، پافر جلیقه‌ای و…. پافر جلیقه‌ای و بافتنی از مواردی هستند که به درد پاییز و زمستان خواهند خورد. پافر جلیقه‌ای هم می‌تواند کلاه‌دار باشد و هم بی‌کلاه. اما در هر صورت گرم است و روی بلوز، باقت یا پیراهنی آستین‌بلند پوشیده می‌شود. وست‌های بلند (تا روی زانو) نیز در بازار موجودند.

تفاوت‌ بین بارانی و وست

کاپشن

کاپشن واژه‌ای روسی است که وارد زبان فارسی شده است. معادل انگلیسی آن واژه Jacket است که معنای لفظی آن «بالا پوش» است. در زبان فارسی اما قضیه متفاوت است. وقتی از کاپشن حرف می‌زنیم، درواقع از نوعی ژاکت سنگین صحبت می‌کنیم که کلاه دارد. حالا این کلاه می‌تواند جداشدنی باشد و یا چسبیده به لباس. هدف اصلی استفاده از کاپشن جلوگیری از سرما و یخ‌زدگی در زمستان است. این لباس معمولا از عایقی با پشم شیشه، کرک یا پر طبیعی ساخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

خشم والدین چه تأثیری بر کودکان دارد؟

عصبانیت و خشم والدین می تواند تأثیرات شدیدی بر فرزندان داشته باشد. گاهی اوقات، والدین خشم …