افزایش معاملات خانه‌های کلنگی

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در تابستان امسال بازار املاک کلنگی در مناطق پایتخت از حالت رخوت پارسال تا حدی رها شده است.

گزارش ها حاکی است که معاملات در این طیف از املاک رو به افزایش است و تمایل مالکان به عرضه ساختمان‌های قدیمی و آماده تخریب و نوسازی قدری بیشتر شده است.

به گزارش مجله‎ی دلتا به نقل از دنیای اقتصاد در حالی که بازار آپارتمان‌های مسکونی نوساز و میانسال از ماه‌ها قبل از مرحله رکود گذر کرده بود و در تابستان امسال حرکت به سمت رونق را با سرعت بیشتری ادامه داد، به نظر می‌رسد بازار املاک کلنگی در نقطه شروع خروج از رکود قرارگرفته است.

مشاوران املاک از افزایش مراجعه سازندگان برای خرید املاک کلنگی به قصد ساخت ‌و ساز خبر می‌دهند و این در حالی است که تا اواسط پارسال، حتی کسانی که برای ملک کلنگی، پروانه ساخت دریافت کرده بودند، به سبب اینکه چشم‌اندازی روشن از رونق بازار نداشتند، از آغاز به ساخت خودداری می‌کردند.

سازندگان با مشاهده استمرار مرحله پیش‌ رونق و افزایش سطح معاملات نسبت به سال‌های ۹۳ و ۹۴ طی دست‌کم ۱۸ ماه اخیر، اکنون بازگشت به رکود را تقریبا غیرممکن می‌دانند و امید دارند که روند خروج از رکود هرچند با سرعت اندک، استمرار داشته باشد.

این وضع سبب شده است سازندگان بیشتر به خرید املاک کلنگی تمایل داشته باشند و مالکان این املاک نیز تمایل بیشتری دارند که ملک خود را به بازار عرضه کنند.

واسطه‌های ملکی از افزایش قابل توجه آگهی ‌های املاک کلنگی بویژه در سه ماه تابستان خبر می‌دهند و پیش‌بینی می‌کنند این وضعیت پس ازتابستان نیز ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…