جف بزوس: بلو اوریجین اولین زن را به سطح ماه می‌برد

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جف بزوس با انتشار کلیپی از آزمایش موفق موتور فرودگر ماه مدعی شد که شرکت فضایی تحت امر او یعنی بلو اوریجین اولین زن را به ماه خواهد برد.
Jeff Bezos shows off Blue Origins BE 7 engine — and makes a bold prediction 800x450 1 جف بزوس: بلو اوریجین اولین زن را به سطح ماه می‌برد

جف بزوس بنیانگذار بلو اوریجین با انتشار کلیپی از آزمایش موتور فرودگر ماه این شرکت اعلام کرد: «این [BE-7] موتوری است که اولین زن را به سطح ماه خواهد برد.» موتور BE-7 که توسعه آن سال‌ها زمان برده، تاکنون ۱۲۴۵ ثانیه آزمایش روشن شدن را با موفقیت پشت سر گذاشته و نیروبخش فرودگر ماه این شرکت خواهد بود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره سفر به ماه می‌خوانید.

جف بزوس: بلو اوریجین

بلو اوریجین در همکاری با چند شرکت دیگر شامل لاکهید مارتین، نورثروپ گرامن و Draper در حال توسعه فرودگر ماه به نام Human Landing System هستند. بلو اوریجین اواخر مرداد ماه امسال ماکت این فرودگر را برای آزمایشات به ناسا تحویل داد. این شرکت برای انتخاب شدن توسط ناسا به عنوان سازنده اصلی فرودگر با اسپیس اکس و شرکت خصوصی دیگری به نام Dynetics رقابت می‌کند.

ناسا اوایل سال جاری میلادی به بلو اوریجین، اسپیس اکس و Dynetics به ترتیب ۵۷۹، ۱۳۵ و ۲۵۳ میلیون دلار برای ساخت فرودگر ماه داد و قرار است اوایل سال ۲۰۲۱ از بین آنها دو شرکت را برای ساخت نمونه اولیه فرودگر مأموریت سرنشین دار به ماه در سال ۲۰۲۴ انتخاب کند.

ناسا برای بازگرداندن فضانوردان آمریکایی به سطح ماه تا سال ۲۰۲۴ کار سختی در پیش دارد. پشتیبانی مالی محدود توسط کنگره و همچنین تغییر دولت آمریکا و مشخص نبودن موضع بایدن در قبال مأمویت‌های فضایی، انجام این مأموریت در تاریخ تعیین شده را در هاله‌ای از ابهام قرار داده‌اند. علاوه بر این دفتر بازرسی ناسا اوایل آذر ماه گزارشی منتشر کرد که در آن به چالش‌های ناسا اشاره شده بود و احتمال بازگشت فضانوردان به ماه تا چهار سال آینده را کم ارزیابی می‌کرد.

پیشنهاد مطالعه: ایلان ماسک در تازه‌ترین گفتگوی خود با تأکید بر ارسال انسان به مریخ گفت نخستین مأموریت سرنشین‌دار اسپیس ایکس به سیاره‌ سرخ ممکن است تا سال ۲۰۲۴ پرتاب شود. برای مطالعه بیشتر مطلب «موشک استارشیپ نخستین انسان را در سال ۲۰۲۴ به مریخ خواهد برد» را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۳۹۹ در ۱:۱۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…