اصالت را با معماری مدرن ترکیب کنید

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در خانه‌ی جدید با معماری مدرن، خاطرات خوب گذشته برای‌تان مرور می‌شود و شاید دوست داشته باشید که در همان خانه قدیمی بمانید.
معماری مدرن

خاطرات، یکی از ارکان جدایی ‌ناپذیر در زندگی همه انسان‌ها است. از این رو زیستن در خانه‌ای که با خاطراتی بسیار پیوند خورده، دلپذیر است. شاید شما هم در خانه‎ای زندگی می‌کنید که دارای چنین ویژگی‎هایی است، اما آنقدر قدیمی شده که با دیدن خانه‌های مدرنی که از مصالح جدید صنعتی مثل بتن، فولاد، انواع شیشه و … ساخته شده، شما را وسوسه می‌کند که آن را تخریب یا ترک کنید. در خانه‌ی جدید با معماری مدرن، خاطرات خوب گذشته برای‌تان مرور می‌شود و شاید دوست داشته باشید که در همان خانه قدیمی که نمای آجری آن، اصالت را برای‎تان تداعی می‎کند، بمانید.

معماری مدرن

«الکساندر کریستوفر» در کتاب «معماری و راز جاودانگی» می‌گوید: «ممکن است یک حوض ساده در وسط یک باغ دور افتاده، برای کسی جاودانه باشد، زیرا برایش در یک لحظه خاطره‌ای شیرین ایجاد کرده است و اکنون نیز شیرینی آن را به یاد می‌آورد». به گفته‎ی او چنین احساسی همگانی و جاودانه است.

پس اگر شما خانه‌ای قدیمی دارید که خاطرات زیادی را برای‌تان به‌وجود آورده است و از طرفی خانه‌ای مدرن و راحت‎تر می‎خواهید، خواندن این گزارش را به شما توصیه می‌کنیم. به‌گزارش مجله دلتا، خانه‌ای در برلین به همین سبک وجود دارد که مصالح غنی و طبیعی آن، روح جاودانگی را در بنا می‌دمد. این بنا متعلق به خانواده‌ای پنج نفره‎‎ است که فضای داخلی آن  بازسازی و نوسازی شده است.

معماری جهانی

بافت چوبی و رنگ سفید مصالح الحاقی با روشنایی طبیعی، فضای دلپذیری را ایجاد کرده است.

مصالح ساختمانی

همانطور که در تصویر مشخص است، در قسمتی از خانه، سقف تخریب‎شده و با ایجاد ارتفاع زیاد، باعث دلبازتر شدن فضا می‌شود. ضمن اینکه رنگ سفیدِ مصالح  هماهنگی زیبایی با فضا ایجاد کرده است.

رنگ سفید در معماری

در این شیوه از معماری مدرن، مصالح خانه دست نخورده و با همان حالت اولیه باقی مانده است که همین عامل، اصالت فضا را حفظ می‌کند.

مصالح خانه

راه پله‎های الحاقی، هم تقسیم کننده و هم ارتباط دهنده فضاهای مختلف  به همدیگر هستند.

معماری

 

درنهایت اگر خانه‎تان قدیمی است، برای تخریب کردن یا ترک آن دست نگه دارید. با استفاده از معماری مدرن پیوند خود را هم با گذشته و هم با زندگی مدرن و امروزی حفظ کنید.

یک نظر

  1. سمیرا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

    چه جالب … اتفاقا مامان بزرگم میخواست خونه شو بده خراب کنن. اینو که دیدم برام عجیب بود. عجب کارایی میکنن این خارجیااااااا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…