فرار از زندگی شهری با پیاده‌روی در گرجستان

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گرجستان با طبیعت بکر و مناظر خیره‌کننده طبیعی، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران علاقه‌مند به طبیعت است. در این کشور مسیرهای پیاده‌روی و رهنوردی متعددی وجود دارد که شما را با خود به دل طبیعت می‌برند و از زندگی شهری دور می‌کنند.
جاذبه های گرجستان
گرجستان با چشم‌اندازهای کوهستانی، برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی، رهنوردی و عاشقان طبیعت بهشت بی‌بدیلی است. مسیرهای پیاده‌ روی گرجستان که از جاذبه های گرجستان به شمار می‌روند، بسیار بی نظیر و فراموش نشدنی هستند؛ شما می‌توانید به روستاهای دوردست بروید، قله‌های بلند و دریاچه‌های شگفت‌انگیز را کشف کنید یا اینکه پیاده از منطقه‌ای به منطقه دیگر بروید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا بهترین مسیرهای پیاده‌روی و رهنوردی را به شما معرفی کنیم.
 مسیرهای پیاده ‌روی گرجستان

از استپان تسمیندا تا کلیسای ترینیتی گرگتی

استپان تسمیندا که با نام «کازبگی» هم شناخته می‌شود، یکی از پرطرفدارترین مسیرهای پیاده ‌روی گرجستان در نزدیکی تفلیس است. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌ های گرجستان ، کلیسای ترینیتی گرگتی است که دقیقا در پایین کوه کازبگی قرار دارد و از آنجا می‌توانید چشم‌انداز نفس‌گیری از روستا و تپه‌های اطراف را مشاهده کنید.

استپان تسمیندا

از مستیا تا اوشگولی

جاذبه های گرجستان مسیرهای زیادی با چشم‌انداز کوهستانی، قله‌های مرتفع و دریاچه‌های زیبا دارند.

سوانتی یکی دیگر از مقاصد محبوب برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی و رهنوردی در گرجستان است؛ این منطقه مسیرهای زیادی با چشم‌انداز کوهستانی، قله‌های مرتفع و دریاچه‌های زیبا دارد. یکی از مشهورترین مسیرهای این منطقه، راه مستیا به اوشگولی است؛ دورافتاده‌ترین منطقه‌ای که یکی از مرتفع‌ترین سکونتگاه‌های اروپا نیز محسوب می‌شود. یک یا دو شب را در اوشگولی بمانید و از مناظر زیبای کوه شکارا لذت ببرید.

اوشگولی

گذرگاه چائوخی

گذرگاه چائوخی یکی دیگر از پرطرفدارترین جاذبه های گرجستان هم در میان مردم محلی و هم گردشگران خارجی است. این گذرگاه کازبگی را به منطقه خوسورتی، یکی از چند منطقه قرون وسطایی، متصل می‌کند. در این مسیر می‌توانید مناظری باشکوه از رشته‌کوه چائوخی و ۷ قله آن را تماشا کنید.

دلیل اصلی اینکه مردم برای پیاده‌روی و رهنوردی به این منطقه می‌آیند، بازدید از دره آرخوتی و چشم‌اندازهایی از آبشارهای زیبا، دره‌های خیره‌کننده و انزوای کامل از زندگی شهری است.

گذرگاه چائوخی

دریاچه‌های آبودلوری

این دریاچه‌ها که از زیباترین جاذبه های گرجستان محسوب می‌شوند به رنگ‌های آبی، سبز و سفید هستند و در فاصله بسیار نزدیکی از هم قرار دارند.

آبودلوری از ۳ دریاچه با رنگ‌های مختلف تشکیل شده است. این مکان می‌تواند مقصد مناسبی برای سفرهای یک‌روزه آخر هفته از تفلیس باشد؛ اینجا شما می‌توانید هم در مسافرخانه اقامت کنید و هم چادر بزنید.

دریاچه‌های آبودلوری

از امالو به خوسورتی

مسیر امالو به شاتیلی از میان روستاهای زیبای توشتی عبور می‌کند و یکی از جداب ترین جاذبه های گرجستان است.

اومالو شهر مرکزی منطقه توشتی است و مقصدی فوق‌العاده برای کسانی که می‌خواهند توانایی‌شان را در سفرهای چندروزه از منطقه‌ای به منطقه دیگر امتحان کنند، محسوب می‌شود. مسیر امالو به شاتیلی از میان روستاهای زیبای توشتی عبور می‌کند، جایی که می‌توانید در مسافرخانه بمانید و با زندگی مردم محلی و جذابیت‌های آن آشنا شوید.

شاتیلی

از شاتیلی به جوتا

این مسیر خوسورتی و منطقه کازبگی را به هم متصل می‌کند و پیمودن آن نسبت به سایر مسیرها دشوارتر است و طی کردن آن به ۶ روز زمان نیاز دارد.

خوسورتی

پارک ملی بورجومی-خاراگائولی

این پارک ملی میزبان ۹ مسیر پیاده‌روی و رهنوردی زیبا است که مسیر سنت اندرو بهترین و پرطرفدارترین آن‌ها به‌شمار می‌رود.
پارک ملی بورجومی

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۳۹۹ در ۰:۰۸ ق٫ظ

    بسیارزیباست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…