عمیق ترین غار دنیا کجاست؟

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به یک مکان تاریک و مرطوب فکر کنید، سپس تصور کنید که از مابقی دنیا جدا شده‌اید. فکر می‌کنید که برای دوام آوردن در چنین شرایطی به‌ اندازه کافی شجاع هستید؟ غار کروبرا به‌ قدری عمیق است که انسان تصور نمی‌کند چنین مکانی در کره زمین وجود داشته باشد.
غار کروبرا

غار کروبرا یا غار ورونیا در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد و یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های کره زمین بشمار می‌رود. طول این غار حدود ۱۳ کیلومتر می‌باشد و عمق آن طوری است که بیش از ۲ کیلومتر در زمین فرو می‌رود. امروزه این غار به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده که مورد توجه بسیاری از گردشگران و نیز غار نوردان قرار گرفته است. با مجله دلتا همراه باشید تا با این رکورد‌دار گینس آشنا شوید.

غار کروبرا

تاریخچه غارنوردی در کروبرا

در  سال ۲۰۰۱ زمانی که غارشناسان اوکراینی به عمق ۱۷۱۰ متری دست یافتند، غار کروبریا به عمیق ترین غار دنیا تبدیل گشت. تا قبل از آن عمیق‌ترین غار دنیا لامپراشتون در کشور اتریش با ۱۶۳۲ متر عمق بود.

غار ورونیا

در سال ۲۰۰۴ برای اولین‌ بار در تاریخ غارنوردی دنیا، انجمن غارنوردی اوکراین موفق شد به عمقی بیش از ۲۰۰۰ متر در یک غار دسترسی پیدا کند. آن‌ها در این سال به عمق ۲۱۹۱ متر و نیز در سال ۲۰۱۲ به عمق ۲۱۹۷ متر که در واقع عمیق‌ترین نقطه غار است رسیدند.

رکورد دار گینس

حقایق جالب در رابطه با عمیق ترین غار جهان

تا به حال کروبرا تنها غار دنیاست که عمقی بیش از ۲۰۰۰ متر دارد. زمین شناسان با توجه به فشار لایه‌های بالایی زمین تخمین می‌زنند که عمیق‌ترین غارهای دنیا نمی‌توانند عمقی بیش از ۳۰۰۰ متر داشته باشند اما با این حال امکان دارد غاری عمیق‌تر از کروبرا کشف شود.

عمیق ترین غار جهان

منبع محدود شده نور داخل غار باعث ایجاد چالشی برای ماجراجویان می‌شود. تجسم کنید که در حال فرو افتادن در یک تاریکی بسیار عمیق و ناشناخته هستید. نداشتن نور، سفر را بسیار چالش برانگیز و ترسناک‌تر می‌کند. بدون تردید این غار برای افرادی که ترس از تاریکی دارند جای مناسبی نیست ولی با این حال غارنوردان و گردشگران بسیاری در تورهای گرجستان از این غار استقبال می‌کنند.

گرجستان

وجود جانوران عجیب در غار کروبرا

جامعه زیستی عجیب و شگفت‌انگیزی در غار ساکن هستند مانند سوسک‌ها، سخت‌پوستان، عنکبوت‌ها، عقرب‌ها و جانوران دیگر. غار کروبرا محل زندگی جانورانی است که در عمیق‌ترین بخش‌های کره زمین زندگی می‌کنند.جانوران عجیب در غار کروبرا

صخره های سنگ آهکی، سنگ‌های گدازه‌ای و نیز سایر مواد معدنی در غار قابل دیدن می‌باشند. دلایل زیادی در مور این غار وجود دارد که با وجود دشواری اکتشافات و خطرات و خستگی‌های احتمالی، آن را به رویای هر غارنوردی تبدیل می‌کند.

در محدوده غار یک حمام نمک با فضای گرافیکی مناسب تدارک دیده شده است که می‌تواند سفر به گرجستان را بسیار هیجان‌انگیزتر کند. به جرات می‌توان گفت که فضایی مثل این حمام و فضای اطراف آن در هیچ نقطه‌ای از زمین دیده نمی‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب پسر آسمان؛ عجیب‌ترین کوهستان دنیا را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…