کاهش ۳۰ در‎صدی معاملات مسکن در تهران

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

میزان معاملات مسکن درشهر تهران در مقایسه با نیمه اول مهرماه پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.

در ۱۶ روز مهرماه امسال بر اساس آمار ثبت شده در سامانه های ملکی املاک، تهرانی ها ۳۰ در صد کمتر از همین مدت در سال گذشته اقدام به خرید و فروش خانه کرده اند.

کاهش 30 در صدی معاملات مسکن در تهران

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبر‎آنلاین ،پس از رونق نسبی بازار مسکن از آذرماه پارسال ، ورود به دوره رکود معاملات از مردادماه امسال دوباره در بازار نه چندان پر جنب و جوش مسکن در شهر تهران خود را نشان داده و همچنان ادامه دارد.

با افزایش یکباره قیمت مسکن تحت تاثیر نوسان های نرخ ارز که از اواخر پارسال اغاز شد، معاملات خرید و فروش خانه رو به کاهش گذاشت. دربهار امسال اما کاهش میزان خرید و فروش آپارتمان در پایتخت چندان محسوس نبود. اما از ابتدای مردادماه به سبب فاصله‌ی ایجاد شده بین توان خریداران واقعی با قیمت مسکن، کاهش شدید معاملات خود را نشان داد.

خرید و فروش مسکن درشهر تهران در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲.۱ درصد کاهش یافته . در عین حال هم اکنون روند کاهش معاملات از مردادماه شدیدتر شده است.

مقایسه تعداد قراردادهای خرید و فروش واحدهای مسکونی در مقایسه با همین زمان در سال گذشته از فروردین تا شهریورماه امسال به ترتیب ۶.۳، ۱۶.۷، ۳.۱، ۷، ۳۳.۲، ۳۳.۵بوده وفقط در اردیبهشت ماه قراردادهای خرید و فروش ۱۶.۷ درصد افزایش و در سایر ماه‌ها روند نزولی داشته است.

اما در روزهای اخیر که قیمت ارز تا حدودی کاهش یافته است ، برخی کارشناسان به تاثیر این روند بر بخش مسکن و ادامه کاهش قیمت‌ها معتقدند و برخی دیگر می‌گویند که قیمت‌ها افزایش می‎یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…