همه چیز در مورد سکته قلبی – ۴

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه

همه چیز در مورد سکته قلبی و  درمان‌هایی که جان شما را نجات می‌دهند.

در هر دقیقه بعد از یک حمله قلبی، بافت قلبی بیشتری تخریب می‌شود یا می‌میرد. بازگرداندن سریع جریان خون به جلوگیری از آسیب‌های قلبی کمک می‌کند. در زمان سکته قلبی سرعت، مهم‌ترین فاکتور درمان است.

همه چیز در مورد سکته قلبی

داروها

داروهایی که برای درمان حمله قلبی استفاده می‌شود عبارتند از:

آسپرین: حتی قبل از رسیدن به بیمارستان ممکن است اپراتور اورژانس به شما بگوید آسپیرین مصرف کنید یا کارکنان اورژانس پزشکی ممکن است بلافاصله آسپیرین به شما بدهند. آسپیرین باعث جلوگیری از انعقاد خون می‌شود، بنابراین کمک می‌کند تا جریان خون حتی از طریق یک شریان تنگ حفظ شود.

داروهای ضد انعقادی یا ترومبولیتیک‌ها(مثل استرپتوکیناز): این داروها، کمک می‌کنند تا یک لخته خون که جریان خون را به قلب شما مسدود کرده حل شود. هر چه زودتر پس از یک حمله قلبی داروی ترومبولیتیک دریافت کنید، احتمال آسیب قلبی کمتر و شانس زنده ماندن بیشتر می‌شود.

عوامل ضد پلاکتی(مثل کلوپیدگرول یا پلاویکس): پزشکان ممکن است داروهای دیگری به نام مهارکننده‌های تجمع پلاکت برای شما تجویز کنند تا از بروز لخته‌های جدید جلوگیری شود و لخته‌های موجود از بین بروند.

سایر داروهای کاهش‌دهنده احتمال انعقاد خون: به‌احتمال‌زیاد به شما داروهای دیگر مانند هپارین داده خواهد شد تا خون شما کمتر «چسبنده» شود و احتمال کمتری داشته باشد تا لخته شکل بگیرد. هپارین به صورت داخل وریدی یا تزریق زیر پوست داده می‌شود.

مسکن‌ها: ممکن است پزشک برای شما مسکن‌ و حتی مسکن‌های خیلی قوی مانند مورفین تجویز کند.

نیتروگلیسیرین: این دارو که برای درمان درد قفسه سینه (آنژین) مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند با باز کردن رگ‌های خونی به افزایش جریان خون به قلب کمک کند.

مسدودکننده‌های بتا(مثل آتنولول و متروپرولول): این داروها باعث کاهش فعالیت عضلات قلب می‌شوند، در واقع ضربان قلب را کمتر می کنند و فشارخون را و کار قلب را کاهش می‌دهند. مسدودکننده‌های بتا می‌توانند میزان آسیب عضلات قلبی را محدود و مانع حملات قلبی در آینده شوند.

مهارکننده‌های ACE(مثل کاپتوپریل یا انالاپریل): این داروها فشارخون را پایین می‎آورند و با همین مکانیسم فشار بر قلب را کاهش می‌دهند.

استاتین‌ها: این داروها کلسترول خون را کنترل می‌کنند. این داروها نقش درمانی روی حمله قلبی ندارند اما معمولاً برای پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی ناشی از افزایش چربی خون استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد سکته قلبی -۱

همه چز در مورد سکته قلبی -۲

همه چیز در مورد سکته قلبی – ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…