به کارگیری رنگ‌های تیره در دکوراسیون داخلی

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ های تیره برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل می تواند خانه ای متفاوت را برای شما رقم بزند. بکاربردن رنگهای تیره در صورتیکه با نور پردازی صحیح همراه باشد ، فضایی با جلوه مدرن و بسیار شیک به شما خواهد داد.
دکوراسیون با رنگ تیره

اگر رنگ های تیره را کلا می‌پسندید. برنامه ریزی دقیقی باید برای استفاده از رنگ‌های تیره در دکوراسیون داشته باشید در غیر این صورت فضایی کسالت آور و افسرده کننده برایتان بوجود می‌آید که پس از مدتی تحمل آن را نخواهید داشت. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در مورد دکوراسیون با رنگ تیره را با شما در میان می‌گذاریم.

اصول طراحی دکوراسیون تیره

رنگ متضاد

سه اصل مهم را در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ‌های تیره باید مد نظر داشت :

  • اول نورپردازی
  • دوم ترکیب لوازم خانه
  • سوم مبحث تضاد عناصر

اگر این سه اصل را رعایت نکنیم تحمل خانه تیره و تاریک دشوار خواهد بود و در واقع نتوانسته‌ایم بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون خانه را بکار ببریم. رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای، خاکستری و سیاه رنگ‌های لوکس و جذابی هستند که بهتر است برای تضاد بهتر در کنار شیری و سفید بکار روند. این رنگ‌ها با اینکه با خود احساس غم و گرفتگی دارند، اما می‌توان با نورپردازی صحیح توسط کارشناسان دکوراسیون داخلی این رنگ‌ها را کنترل کرد .

رنگ‌های قابل استفاده در کنار رنگ تیره در خانه

سنگ گرانیت

همانطور که گفتیم برای ایجاد تعادل بین رنگ‌ها در منزل باید از تضاد استفاده کنیم. اصولا تضاد ، با رنگ‌های روشن و با نور اتفاق می افتد. اما اصولا رنگ‌های ملایم و ملیح با رنگ‌های تیره بخوبی جفت و جور می‌شود. مثلا یکی از رنگ‌های بسیار زیبا صورتی مات است و یا بنفش یاسی که در ترکیب با مشکی و خاکستری و یا حتی قهوه‌ای منظره‌ای زیبا برایتان رقم خواهد زد.

انتخاب‌های سیاه و خاص در خانه

نور پردازی

 

سنگ گرانیت سیاه و یا مرمر سیاه ، بر روی جزیره یا اوپن آشپزخانه ، یکی از لوکس ترین و مجلل ترین انتخاب‌ها در خانه است .اکسسوری‌ها در خانه می‌توانند غوغا کنند و کاری کنند که رنگ‌های اخمو هم آرامش بخش و لبخند زننده شوند . حتی گاهی اشتباهات رنگی در طراحی داخلی خانه را می‌تواند جبران کند.

خانه‌های تیره مخصوص این گروه است

دکوراسیون با رنگ تیره

رنگ های تیره مخصوص کسانی است که سکوت را دوست دارند و از هیاهو و زرق و برق بیزارند. داشتن دیوارهای سیاه جسارت می‌خواهد ، اگر فکر می‌کنید این جسارت را ندارید و یا نمی‌خواهید ریسک کنید، می‌توانید کمی تیره بکار ببرید ، مثلا یکی از دیوارها را تیره کنید و بقیه خانه را روشن نگه دارید و یا مثلا شومینه را تیره در نظر بگیرید و بقیه اجزا را روشن برنامه ریزی کنید. برای اتاق خواب می‌توان از نورهای درخشان با تم ماه و ستاره هم استفاده کرد که این کار در شب واقعا بی نظیر و هیجان انگیز است و اتاق شما را تبدیل به کهکشانی زیبا می‌کند.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۱۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

  4. یامور

    ۷ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۳۴ ب٫ظ

    خیلی خوبه اصن حرفی ندارم

    پاسخ

  5. یامور

    ۷ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۳۴ ب٫ظ

    خیلی خوبه اصن حرفی ندارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…