تنبل ترین حیوانات جهان راه بقا را یاد گرفته‌اند

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این حیوانات به گونه‌ای با محیط و سبک زندگی خود سازگار شده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد انرژی خود را حفظ کنند و فعالیت بدنی را به حداقل برسانند.
تنبل ترین حیوانات جهان

تنبل ترین حیوانات جهان به دلیل فعالیت بسیار پایین در مقایسه با سایر حیوانات شناخته شده‌اند. این حیوانات زمان زیادی را به استراحت می‌پردازند و به آسانی از جای خود تکان نمی‌خورند. با ما در دلتامگ همراه باشید تا با برخی از این تنبل ترین حیوانات جهان آشنا شوید.

تنبل ترین حیوانات جهان کدامند؟

معروف‌ترین نمونه حیوانات تنبل موجوداتی بهم همین نام هستند. Sloth یا تنبل درختی بیشتر وقت خود را به صورت وارونه روی درختان آویزان می‌ماند و بسیار آهسته حرکت می‌کند. تنبل‌ها میزان متابولیسم بسیار پایینی دارند و می‌توانند تا ۲۰ ساعت در روز بخوابند. آنها فقط در مواقع ضروری حرکت می‌کنند، مثلأ برای یافتن غذا یا تسکین درد خود.

تنبل ترین حیوانات جهان

تنبل‌ها به دو دسته اصلی تنبل‌های دو انگشتی و تنبل‌های سه انگشتی تقسیم می‌شوند. تنبل‌های سه انگشتی حتی کندتر و تنبل تر از همتایان دو انگشت خود هستند. آنها سازگاری تخصصی دارند که به آنها امکان می‌دهد برای مدت طولانی بی‌حرکت از درختان آویزان شوند. حرکات آهسته به آنها کمک می‌کند تا با شاخ و برگ‌های اطراف ترکیب و در مقابل شکارچیان کمتر دیده شوند.

پاندا

پانداها به سبک زندگی آرام و بی‌تحرک خود معروف هستند. آنها زمان قابل توجهی را صرف خوردن بامبو می‌کنند که سطح انرژی پایینی برای آنها فراهم می‌کند. پانداها ترجیح می‌دهند انرژی خود را حفظ کنند و در صورت امکان از فعالیت بدنی غیر ضروری اجتناب کنند و به همین دلیل در لیست تنبل ترین حیوانات جهان قرار می‌گیرند.

کوالا

کوالاها حیوانات کیسه‌دار بومی استرالیا هستند. آنها در درجه اول به درختان می‌چسبند و بیشتر وقت خود را به خواب و استراحت روی درختان اکالیپتوس می‌گذرانند. کوالاها سرعت متابولیسم آهسته‌ای دارند و رژیم غذایی آنها از برگ‌های اکالیپتوس ارزش غذایی پایینی دارد که منجر به سبک زندگی بی‌تحرک آنها می‌شود.

تنبل ترین حیوانات جهان

گاو دریایی

گاو دریایی یا صاریغ پستانداران بزرگ دریایی هستند که در نواحی ساحلی و رودخانه‌ها زندگی می‌کنند. آنها طبیعت بسیار ملایم و کندی دارند و جز تنبل ترین حیوانات جهان محسوب می‌شوند. گاو دریایی بیشتر وقت خود را به چرای گیاهان آبزی و شناور در آب می‌گذراند و حداقل فعالیت بدنی را از خود نشان می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  تجارت در این مناطق ایران مالیات ندارد!

برگچه‌خوار

برگچه‌خوار یا Capybaras از بزرگترین جوندگان جهان و بومی آمریکای جنوبی هستند. آنها به خاطر رفتار آرام و اجتماعی خود معروفند. کاپیباراها بیشتر وقت خود را به استراحت در توده‌های آبی یا کنار رودخانه‌ها می‌گذرانند، با تنبل ترین حیوانات جهان یعنی همنوعان خود معاشرت می‌کنند و زیر نور خورشید می‌نشینند.

حیواناتی با خواب زمستانی

برخی از حیوانات با وارد شدن به حالت خواب زمستانی در شرایط آب و هوایی سخت یا دوره‌های کمبود غذا، تنبلی از خود نشان می‌دهند. در طول خواب زمستانی، سرعت متابولیسم آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و فعالیت خود را به حداقل می‌رساند. نمونه‌هایی از حیوانات در خواب زمستانی عبارتند از خرس، جوجه تیغی و خفاش.

لاک‌پشت‌های غول پیکر

لاک‌پشت‌های غول‌پیکر به خاطر سرعت آرام و سبک زندگی آرام خود شناخته می‌شوند. آنها طول عمر زیادی دارند و می‌توانند بیش از ۱۰۰ سال زندگی کنند و در لیست تنبل ترین حیوانات جهان قرار می‌گیرند. این لاک‌پشت‌ها بسیار آهسته حرکت می‌کنند و حرکات آهسته آنها در نتیجه اندازه عظیم آنها و نیاز به صرفه‌جویی در انرژی انجام می‌شود.

گربه این حیوانات تنبل راه بقا را یاد گرفته‌اند

گربه‌های خانگی

اگرچه گربه‌ها در صدر  لیست تنبل ترین حیوانات جهان قرار ندارند اما، گربه‌های خانگی به خواب‌آلودگی شهرت دارند. گربه‌ها حیوانات کرپوسکولار هستند، به این معنی که در هنگام سحر و غروب بیشترین فعالیت را دارند اما زمان قابل توجهی را در طول روز صرف خواب می‌کنند. به طور متوسط، گربه‌ها حدود ۱۲ تا ۱۶ ساعت در روز می‌خوابند و انرژی خود را برای دوره‌های کوتاه بازی و شکار حفظ می‌کنند.

توجه به این نکته مهم است که تنبلی در حیوانات اغلب نتیجه سازگاری‌های فیزیولوژیکی و استراتژی‌های آن‌ها برای حفظ انرژی است، نه بیان واقعی تنبلی؛ همانطور که ما آن را در انسان‌ها سراغ داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

خرید ملک در فرانسه

با توجه به جذابیت‌های استثنایی، خرید ملک در فرانسه نه تنها یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری …