موشک استارشیپ نخستین انسان را در سال ۲۰۲۴ به مریخ خواهد برد

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایلان ماسک در تازه‌ترین گفتگوی خود با تأکید بر ارسال انسان به مریخ گفت نخستین مأموریت سرنشین‌دار اسپیس ایکس به سیاره‌ سرخ ممکن است تا سال ۲۰۲۴ پرتاب شود.
موشک استارشیپ

ایلان ماسک: اسپیس ایکس با موشک استارشیپ نخستین انسان را در سال ۲۰۲۴ به مریخ خواهد فرستاد

نخستین مأموریت سرنشین‌دار اسپیس ایکس به مریخ ممکن است تنها تا ۴ سال دیگر انجام شود. ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت روزسه‌شنبه گفت «به‌شدت مطمئن است» که اسپیس ایکس انسان را در سال ۲۰۲۶ به سیاره‌ سرخ پرتاب خواهد کرد. او افزود اگر خوش‌شانس باشیم، این دستاورد احتمالا تا سال ۲۰۲۴ تحقق خواهد یافت. ماسک صحبت‌های جدیدش را درجریان گفتگویی اینترنتی با ماتیاس دافنر، مدیرعامل شرکت رسانه‌ای آلمانی اکسل اشپرینگر بیان کرد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره ماموریت موشک استارشیپ خواهید خواند.

موشک استارشیپ نخستین انسان به مریخ

ماسک گفت سپس می‌خواهیم تلاش کنیم دو سال دیگر فضاپیمایی بدون سرنشین را به آنجا بفرستیم. فاصله زمانی دو ساله به این دلیل است که بیش‌ترین نزدیکی زمین و مریخ تنها هر ۲۶ ماه یک‌بار اتفاق می‌افتد و در سایر مواقع، رسیدن به سیاره‌ی سرخ تقریبا دو سال می‌کشد. وسیله‌ نقلیه‌ مورد اشاره‌ ماسک که برای سفرهای مریخی به‌کار خواهد رفت، استارشیپ است؛ فضاپیمایی ۵۰ متری که برفراز موشکی غول‌پیکر به‌نام سوپرهوی پرتاب خواهد شد.

به‌گفته‌ ماسک، موشک استارشیپ و پیشران سوپرهوی هردو به‌سرعت و به‌طور کامل چندبارمصرف هستند. سوپرهوی به‌عنوان موشک پرتابگر اندکی پس از برخاست، به‌صورت عمودی به زمین بازخواهد گشت و موشک استارشیپ قادر خواهد بود بارها از مدار زمین سفر رفت و برگشت به مریخ انجام دهد. کشش گرانشی ماه و مریخ نسبت به زمین بسیار کمتر است و ازهمین‌رو استارشیپ می‌تواند خود را از سطح این دو جرم پرتاب کند.

اسپیس ایکس هم‌اکنون درحال ساخت مجموعه‌ای از نسخه‌های آزمایشی است تا درنهایت به طراحی نهایی استارشیپ دست یابد. استارشیپ نسخه‌ ۸ (SN8) درحال آمادگی برای انجام یک پرواز آزمایشی بزرگ است. اسپیس ایکس قصد دارد به‌زودی این نسخه‌ سه‌موتوره از استارشیپ را تا ارتفاع ۱۵ کیلومتر به پرواز درآورد.

موشک استارشیپ در پرواز آزمایشی پیش‌رو تا ارتفاعی بسیار بیشتر از پروازهای پیشین به آسمان خواهد رفت. نسخه‌های آزمایشی تک‌موتوره‌ قبلی با نام‌های استارهاپر، SN5 و SN6 در پروازهای آزمایشی خود تا حداکثر ارتفاع ۱۵۰ متر صعود کردند. به‌گفته‌ ماسک، استارشیپ نهایی به ۶ موتور قدرتمند رپتور مجهز خواهد بود و سوپرهوی نیز نیروی خود را از تقریبا ۳۰ رپتور تأمین خواهد کرد.

ماسک از مدت‌ها پیش تأکید داشت که اسپیس ایکس را در سال ۲۰۰۲ با هدف کمک به بشریت برای تبدیل‌شدن به گونه‌ای چندسیاره‌ای بنیان گذاشت. او در گفتگوی تازه‌اش دوباره هدف خود را بازگو کرد و همچنین گفت که می‌خواهد در مریخ بمیرد. ماسک پیش‌تر این علاقه‌ خود را نیز بیان کرده بود.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب «ایلان ماسک دومین فرد ثروتمند جهان شد» را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۳۹۹ در ۱:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…