جنگلی مرموز با درختان کج!

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در گوشه کوچکی از غرب لهستان، یک جنگل عجیب و غریب و وحشتناک وجود دارد به‌نام جنگل کج.
جنگل کج

در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم به یک سفر ماجراجویانه برویم. سفر به جنگل کج لهستان. پس از مشاهده این درختان تصورش هم سخت است بخواهیم قبول کنیم آنها به دلایل طبیعی به این شکل در‌آمده باشند.

جنگل کج لهستان

لهستان

جاذبه‌های گردشگری در لهستان بی‌شمارند. این کشور دارای پارک‌ها و جنگل‌های زیبایی است. یکی از این جنگل‌های عجیب و مرموز جنگل کج است. در این جنگل، درختانی خمیده شکل وجود دارند که به طرز عجیبی کنار هم قرار گرفته‌اند.

جنگل مرموز

درباره جنگل کج

تنه اکثر این درختان در قسمتی که از زمین بیرون آمده‌اند، ۹۰ درجه به سمت بالا (شمال) خم شده‌اند و بعد دوباره به حالت اولیه مانند تمامی درختان جهان برگشته و به رشد خود ادامه داده‌اند. به همین دلیل نام این جنگل به جنگل کج معروف شده است.

شاید این فکر به ذهن خطور کند که به علت خم شدگی تنه درختان دیگر آنها قادر به رشد کامل نخواهند بود. اما این فکر کاملا غلط است و درختان با ظاهری شبیه به حرف c رشد قابل توجهی هم داشته‌اند.

عجایب دیدنی

حدود ۴۰۰ درخت کج در این جنگل وجود دارد. بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند که این درخت‌ها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به نوک، شاخه‌های جانبی و تنه خودشان به این شکل درآمده‌اند. این درخت‌ها خاصیت ارتجاعی دارند.

جالب است بدانید هر اتفاقی که برای یک درخت در این جنگل افتاده برای بقیه آنها هم تکرار شده است، چون همه آنها تغییر شکل یکنواخت دارند.

عجایب دیدنی

سن درختان جنگل کج به  ۸۰ سال می‌رسد. به نظر می‌رسد که زمانی که این اتفاق برای این ۴۰۰ راس درخت افتاده آنها ۷ سال داشته‌اند. این به معنای آن است که یعنی قبل از اینکه جنگ جهانی دوم رخ بدهد در این جنگل اتفاقی افتاده که سبب شده درختان منطقه کج شوند.

نکته جالب در این منطقه این است که همه درختان به یک طرف و با یک شکل خاص کج شده‌اند و ادامه رشد خود را داشته‌اند. این موضوع توانسته سبب تعجب بسیاری از دانشمندان شود و تا به الان هیچ دلیل علمی برای آن یافت نشده است.

درختان کج

چه سناریوهایی برای کشف راز و رمزهای این جنگل وجود دارد؟

برای جنگل کج، ۳ سناریو در نظر گرفته شده است:

اولین نظریه متعلق به بیگانگان است که به طور مداوم به عنوان توضیحی برای همه پدیده‌های مرموز ظاهر می‌شوند.

دومین نظریه‌ای که بسیار وحشتناک و عجیب و غریب است این‌ است که در این منطقه هیچ‌کس سکونت ندارد و ارواح شیطانی مسئول شکل وحشتناک درختان هستند.

سومین نظریه‌ای که فاقد شواهد علمی است، این است که نیروی جاذبه در این منطقه بسیار زیاد است و همین باعث شده است که درختان چنین ترکیبی را داشته باشند. همه ما می‌دانیم که قانون جاذبه زمین، اجسام را به طرف پایین می‌کشد نه به سمت پهلو، بنابراین  علم به هر سه فرضیه‌ای که مطرح کردیم، پاسخ نه می‌دهد.

درباره جنگل کج

از مشهورترین سناریویی که برای این جنگل وجود دارد، می توان به کشاورزان محلی اشاره کرد که سعی در ایجاد چوب منحنی طبیعی برای ساخت کشتی یا ساخت مبلمان داشتند و عمدا رشد آن‌ها را دستکاری کرده‌اند.

با توجه به داستان‌هایی که گفتیم درباره این منطقه گردشگری که شاید کمی هم ترسناک به حساب بیاید اما توریست‌های زیادی هستند که سالانه به این جنگل‌ها سفر کرده و عکس و گزارش های زیادی منتشر می‌کنند .

پیشنهاد مطالعه: مطلب این غار، دست‌ساز پیرمردی عاشق است را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. آریانا حسینی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۳۰ ب٫ظ

    سلام من آریانا هستم یکمی ترسناک بود اما عالی بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ تیر ۱۴۰۰ در ۰:۰۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۲۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۴۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۴۲ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…