چیدمان اتاق خواب کوچک و کم هزینه

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سوالی که برای اغلب افراد ممکن است بوجود آید این است که “دکوراسیون اتاق خواب کوچک را چگونه بچینیم؟” پاسخ این سوال به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.
چیدمان اتاق خواب کوچک

چیدمان اتاق خواب کوچک یکی از بزرگ‌ترین مسائلی است که انسان، امروزه در زندگی آپارتمان‌نشینی با آن مواجه است؛ به طوری که در بسیاری از مواقع حتی ممکن است به دنبال چیدمان اتاق خواب ۶ متری باشد. با چند ترفند ساده می‌توان دکوراسیون اتاق خواب کوچک را به زیباترین شکل طراحی کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

از رنگ‌های روشن استفاده کنید

زمانی که فضای اتاق شما کوچک است، به هیچ وجه به سراغ رنگ‌های تیره نروید. این رنگ‌ها باعث می‌شوند، اتاق شما تاریک و در نتیجه، دلگیر شود. چنین وضعیتی در نهایت، اتاق شما را کوچک‌تر و تنگ‌تر می‌کند. به جای رنگ‌های تیره، سعی کنید رنگ‌های روشنی مثل سفید، شیری، کرمی، آبی آسمانی، لیمویی و گلبهی را انتخاب کنید. این رنگ‌ها نور را بیش‌تر منعکس می‌کنند و محیط اتاق شما را دلباز جلوه می‌دهند. اگر برای شما ممکن است، رنگ‌های براق را انتخاب کنید، زیرا بازتاب قوی‌تری دارند.

هرگز پنجره‌ها را با پرده‌های ضخیم نپوشانید

نور خورشید می‌تواند محیط اتاق شما را روشن و دلباز کرده و محیط اتاق شما بزرگ‌تر به نظر برسد. این یک روش هوشمندانه است که هیچ هزینه‌ای هم ندارد. بهترین کار این است که اصلا پرده نصب نکنید یا آن‌ها را کنار بزنید. اگر ساختمان‌های رو به رویی خانه شما، به اتاقتان اشراف دارند، پرده‌های نازک را انتخاب کنید تا کمی نور به فضا وارد شود. کفپوش و دیوارها را هم روشن و صیقلی در نظر بگیرید تا نور در فضا منعکس شود.

سبک مینیمالیسم

پیشنهاد ما برای دکوراسیون هر فضایی که کوچک باشد، به کار بردن سبک مینیمالیسم است. اگر فضای اتاقی که کوچک است را با طرح‌های شلوغ دکوراسیون کنید، محیط آن بسته و تنگ می‌شود. برعکس این اتفاق، زمانی رخ می‌دهد که سبک مینیمال را انتخاب کنید. در سبک مینیمال از پرداختن به جزئیات بی‌اهمیت و اضافه پرهیز می‌شود و این مانع از به هدر رفتن فضای اتاق خواب می‌شود.

چیدمان اتاق خواب کوچک

از آینه استفاده کنید

آینه می‌تواند اتاق خواب کوچک را بسیار بزرگ‌تر از واقعیت نشان دهد. آینه‌ها هم زیبا هستند، هم در طول روز کاربرد دارند، همچنین می‌توانند اتاق کوچک شما را دلبازتر جلوه دهند. یک آینه بزرگ قادر است فضای اتاق شما را دو برابر بزرگ‌تر کند. آینه‌ها هیچ فضایی را اشغال نمی‌کنند، زیرا روی سطح دیوار نصب می‌شوند.

گسترش عمودی

یکی از راهکارهای دکوراسیون اتاق خواب کوچک این است که اگر روی کف اتاق به اندازه کافی جا ندارید، از گسترش عمودی استفاده کنید. با به کار بردن این ترفند، می‌توانید کمدها و قفسه‌های خود را به صورت عمودی بسازید و آن‌ها را تا زیر سقف اتاق گسترش دهید. هر چه باشد، فضای زیر سقف خالی است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب نکات مهم انتخاب کوسن برای مبل سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…