کاهش حس بویایی در افراد مبتلا به کرونا

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کروناویروس گروه بزرگی از ویروس‌هاست که باعث ایجاد بیماری در انسان و حیوانات می‌شود. این ویروس در انسان‌ها مسبب به وجود آمدن بیماری‌های مختلفی از یک سرماخوردگی ساده تا سارس و مرس بوده‌است.
کاهش حس بویایی و چشایی

اگر در سه ماه اخیر دچار کاهش حس بویایی و چشایی شده‌اید احتمال این‌که به ویروس کرونا دچار شده باشید ۱۰ برابرعفونت‌های دیگر ایجاد کننده این مشکل است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد بدست آورید، در ادامه این مطلب همراه مجله دلتا باشید.

کووید۱۹ چیست؟

کووید۱۹ بیماری عفونی جدید است که در اثر آلودگی به ویروسی از دسته کروناویروس ایجاد می‌شود. این ویروس تا قبل از طغیان بیماری در ووهان چین در دسامبر ۲۰۱۹ کاملا ناشناخته بود.

 از دست دادن حس بویایی

علایم اولیه بیماری کرونا چیست؟

شایع‌ترین علامت اولیه بیماری کرونا تب است. تب، ضعف و بیحالی، سرفه‌ خشکی که به تازگی ایجاد شده و تنگی نفس از دیگر علایم مهم بیماری کرونا هستند. بعضی افراد درد بدن، گرفتگی بدن، آبریزش بینی، گلودرد یا اسهال را تجربه می‌کنند.

این علایم در اغلب موارد بسیار خفیف هستند و به مرور ایجاد می‌شوند. در بعضی افراد دیگر علایم بوجود آمده بسیار خفیف و ناچیز هستند. هشتاد درصد افراد بدون نیاز به هیچ درمان خاصی بهبود پیدا می‌کنند. افراد مسن‌تر، و افرادی که بیماری زمینه‌ای مثل فشارخون یا دیابت یا مشکلات قلبی دارند در خطر بیشتری هستند.

البته افراد زیادی از مبتلایانی که علایم شدید را تجربه کرده‌اند افرادی کاملا سالم بدون هیچ بیماری قبلی بوده‌اند. افرادی که علایم سرفه، تنگی نفس و تنگی نفس دارند حتما باید با پزشک تماس و مشاوره بگیرند. کاهش حس بویایی علامت شایع دیگری است که در بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری مشاهده شده است. این علامت از نظر یک علامت اولیه ابتلا به بیماری، علامتی بسیارمهم است.

کرونا

کاهش حس بویایی در افراد مبتلا به کرونا

به دنبال ابتلا به بیماری‌های ویروسی زیادی کاهش یا قطع حس بویایی اتفاق می‌افتد، اما شیوع کاهش بویایی و به دنبال آن کاهش احساس چشایی در افراد مبتلا به کووید بسیار بالا بوده است. از دست رفتن حس بویایی علامت بسیار شایعی است که بلافاصله بعد از شروع بیماری ایجاد می‌شود.

کووید ۱۹ یا همان بیماری کرونا ویروس جدید یک بیماری به شدت مسری است، بنابراین باید این علامت از دست رفتن حس بویایی را به عنوان اولین علامت‌های این بیماری در نظر داشته باشیم. افراد مبتلا به کاهش بویایی باید تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران را در نظر داشته باشند و همین‌طور از نظر ایجاد علایم دیگر مثل سرفه و تنگی‌نفس تحت نظر قرار گرفته شوند.

علائم کرونا

این کاش بویایی عموما بسیار شدید است، ولی خوشبختانه در افراد زیادی بعد از دو تا چهار هفته بعد از ابتلا به بیماری، حس بویایی و چشایی بهبود پیدا کرده‌است. این که این کاهش حس بویایی کاملا برگشت‌پذیر خواهد یا نه هنوز مشخص نشده‌است.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ دی ۱۳۹۹ در ۲:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۲۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۰۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…