همه‌ چیز در مورد سکته قلبی – ۲

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به صدای بدنتان گوش کنید

حمله قلبی که به نام انفارکتوس میوکارد هم شناخته می‌شود، می‌تواند مرگبار باشد، اما درمان چنین حالتی در طول سال‌ها بطور چشمگیری بهبودیافته است و حالا اگر سریع عمل شود تقریباً همه مبتلایان را می‌شود نجات داد.

هم چیز در مورد سکته قلبی

علائم

علائم و نشانه‌های شایع حمله قلبی عبارت‌اند از:

 احساس فشار روی قفسه سینه، احساس تنگ شدن قفسه سینه، درد تیز یا مبهم در قفسه سینه یا بازوها که ممکن است به گردن، فک و یا پشت منتشر شود.

 تهوع، سوءهاضمه، سوزش سر دل و یا درد شکمی

تنگی نفس

 احساس خستگی شدید و ناگهانی

 سرگیجه ناگهانی

علامت‌های کمتر شایع

حالت تهوع

تهوع و یا احساس ضعف در معده یک عارضه کمتر معمول حمله قلبی است. زنان بیشتر از مردان این علائم را در زمان حمله قلبی گزارش کرده‌اند. تهوع می‌تواند بسیار شدید باشد و استفراغ هم اتفاق بیفتد.

احساس درد یا ناراحتی در شکم

گاهی درد حمله قلبی به‌عنوان درد معده یا درد در وسط شکم توصیف می‌شود. درد معمولاً شدید است و بیشتر از چند دقیقه طول می‌کشد. برخی از افراد مبتلا به حمله قلبی ممکن است احساس سوزش سر دل را توصیف کنند.

درد بازو و پشت

درد ممکن است در یک یا هر دو بازو باشد و به شانه‌ها هم منتشر شود. حتی ممکن است به مچ دست و انگشتان هم گسترش یابد. این حالت بیشتر در سمت چپ است اما می‌تواند در سمت راست هم روی دهد. درد پشت هم از حالت‌های رایج حمله قلبی است. اغلب، درد پشت ناشی از حمله قلبی، بین تیغه‌های شانه‌ای اتفاق می‌افتد.

تعریق

عرق کردن و به خصوص عرق سرد، می‌تواند با یک حمله قلبی همراه باشد.

نکته مهم: علائم حمله قلبی در افراد متفاوت است. برخی افراد درد کمی دارند اما برخی دیگر دردهای بسیار شدیدی دارند. برخی از افراد حتی ممکن است هیچ نشانه‌ای نداشته باشند. در برخی دیگر ممکن است اولین علامت ایست کامل و ناگهانی قلبی باشد.

نکته مهم: به صدای بدنتان گوش دهید

برخی از حملات قلبی به‌طور ناگهانی بروز می‌کنند، اما اکثریت افراد علائم و نشانه‌های هشداردهنده‌ای از ساعت‌ها، روزها یا هفته‌ها پیش داشته‌اند. اولین هشدار ممکن است درد یا فشار در قفسه سینه (آنژین) باشد که با فعالیت و کار سنگین یا استرس ایجادشده و با استراحت کاهش یابد و موقتی باشد.

بسیار مهم است که علائم هشدار قلبی را جدی بگیریم. بسیاری از نجات‌یافته‌های سکته قلبی به همه توصیه می‌کنند که صدای بدنشان را بشنوند و علائم هشدار را جدی بگیرند. فکر نکنید دردهایی که در سینه شما بروز کرده یک مشکل زودگذر بی‌اهمیت هستند. به هر علامت و بخصوص دردی اهمیت بدهید.

اگر علائم قلبی شبیه چیزی که در بالا گفتیم دارید، بلافاصله اقدام کنید.

چه کنیم؟

با شک به حمله قلبی سریع این مراحل را انجام دهید:

 برای کمک خواستن با اورژانس تماس بگیرید. اگر مشکوک به حمله قلبی هستید، تعلل نکنید. بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید. اگر به اورژانس دسترسی ندارید، کسی را بیابید تا شما را به نزدیک‌ترین بیمارستان برساند. فقط درصورتی‌که گزینه دیگری وجود نداشته باشد، خودتان رانندگی کنید. از آنجا که وضعیت شما می‌تواند بدتر شود، رانندگی شما و دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در صورت تجویز پزشک یا اورژانس از نیتروگلیسیرین (زیرزبانی) استفاده کنید. در حالی که منتظر رسیدن اورژانس و کمک هستید دستورالعمل این دارو را بخوانید.

– اگر توسط اورژانس یا پزشک توصیه شد، آسپرین مصرف کنید. مصرف آسپیرین در طی حمله قلبی می‌تواند با جلوگیری از لخته شدن، آسیب‌های قلبی را کاهش دهد. آسپرین می‌تواند بر سایر داروها اثر بگذارد، بنابراین آسپرین را فقط با دستور پزشک یا کارکنان اورژانس مصرف کنید.

همه چیز در مورد سکته قلبی – ۱

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…