شهر مردمان صد ساله کجاست؟

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لریک یکی از شهرهای توریستی جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود که از طبیعت بکر، آبشارهای بی‌نظیر، جنگل‌های سرسبز، چشمه‌های جوشان و چشم‌اندازهای کوهستانی برخوردار است.
شهر لریک

شهر لریک یکی از شهرهای کوهستانی و زیبای کشور جمهوری آذربایجان در شمال گردنه حیران در ایران است که آب و هوایی بهشتی و مناظر فوق‌العاده‌ای دارد. اصلی‌ترین دلیل توریست‌ها و گردشگران برای سفر به شهر لریک تالش نیز بهره‌مندی از طبیعتی بکر چون آبشارهای بی‌نظیر، جنگل‌های سرسبز، چشمه‌های جوشان، چشم‌اندازهای کوهستانی و سکوت و آرامش وصف‌نشدنی است. آب و هوای لریک تعریف‌کردنی است، به طوری که در فصل تابستان نیز هوای این شهر خنک و معتدل است. در این مطلب با ما مجله دلتا همراه باشید تا با دیدنی‌های جذاب لریک آشنا شوید.

شهر لریک

جالب است بدانید که بیشتر مردمانی که در لریک زندگی می‌کنند، به دلیل تغذیه سالم و آب و هوایی فوق‌العاده نزدیک به صد سال عمر می‌کنند. رکورد طولانی‌ترین عمر انسان در دو قرن اخیر نیز متعلق به این شهر است. سفر به آذربایجان و منطقه لریک می‌تواند گزینه‌ بسیار مناسبی برای تعطیلات خانوادگی باشد. در این مقاله با جاهای دیدنی لریک بیشتر آشنا شوید.

جنگل‌های لریک

جنگل‌های لریک دارای سکوت و آرامشی دلنشین است که در هیچ کجای دنیا آن را نمی‌توانید پیدا کنید. در این جنگل‌ها و در امتداد رودخانه زیبا می‌توانید حیواناتی مانند گراز وحشی، انواع روباه، خرگوش، اردک و خروس سیاه را مشاهده کنید. عمق جنگل‌های حفاظت‌شده لریک نیز، زیستگاه گربه‌سانان نادری مانند پلنگ یا گربه وحشی است.

جنگل‌های لریک

ارتفاعات تالش

در ارتفاعات تالش در لریک می‌توانید آسمان را با دست لمس کنید. طبیعت سرسبز و کوهستانی این منطقه در لریک، بی‌نظیر است. آب و هوای تمیز و مناظر بی‌نظیری که در ارتفاعات تالش دیده می‌شود، در این تعریف و تمجیدها بی‌تاثیر نیست. آب و هوای این منطقه به آب و هوای ارتفاعات استان گیلان در ایران شباهت دارد.

ارتفاعات تالش

چشمه های آب‌گرم

چشمه‌های آب‌گرم لریک از دیگر جاذبه‌های طبیعی و دیدنی این شهر است. جالب است بدانید که بیشتر از ۳۰ خاصیت درمانی برای آب این چشمه‌های آب‌گرم ذکر شده است.

شهر لریک تالش

مجسمه قوچ

مجسمه قوچ، یکی از مجسمه‌های شناخته شده در شهر لریک و از جاهای دیدنی جمهوری آذربایجان است. مجسمه‌هایی نظیر این مجسمه در دیگر نقاط آذربایجان مانند نخجوان و بخش‌هایی از آذربایجان ایران نیز دیده می‌شود.

مجسمه قوچ

گورستان قرون وسطایی

یکی دیگر از دیدنی‌های شهر لریک تالش، گورستانی قرون وسطایی است که سنگ‌گورهای عجیب و غریبی دارد. نزدیک به دویست سنگ قبر در این گورستان کوچک وجود دارد. برخی حتی بر این باور هستند که قدمت این گورستان به دوره‌های پیش از اسلام باز می‌گردد.

گورستان قرون وسطایی

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر گردشگری، دیدنی‌های قلعه طلسم شده گوریچ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…