چگونه خانه‎های کوچک را دلباز کنیم

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونه می‎توانیم خانه ی کوچکمان را بزرگتر نشان دهیم؟
خانه‎های کوچک

این سوالی است که این روزها خیلی از افراد می‎پرسند، چرا که شرایط خرید واحدهای مسکونی بزرگ، در حال حاضر برای همه مهیا نمی‌باشد. دیگر خبری از خانه‌های ویلاییِ متراژ بالا، با حیاط بزرگ نیست و اکثر مردم در حال زندگی در واحدهای نقلی هستند.

به گزارش مجله دلتا، خانه‌های کوچک چیدمان مخصوص به خودشان را دارند، و با رعایت یک سری نکات می‌توان فضای خانه را بزرگتر جلوه داد. در این گزارش، نکاتی که باعث می‌شود فضای خانه‌تان بزرگتر نشان داده شود را برای شما شرح خواهیم داد.

بزرگتر کردن فضا با آینه

باید به جنبه بصری فضاهای کوچک دقت زیادی داشته باشید. برای اینگونه فضاها از آینه‎های بزرگ استفاده کنید که فضا را برای شما بزرگ‎تر جلوه دهد، زیرا انعکاس نور طبیعی یا مصنوعی خانه را بزرگ‎تر نشان می‎دهد. بهترین مکانی که می‌توان آینه را قرار داد، مقابل پنجره است، چرا که تمام روشنایی طبیعی را انعکاس می‌دهد.

خانه‎های کوچک

استفاده از مبلمان چندکاره

مبلمان چندکاره، در بزرگتر کردن فضا بسیار مؤثرند. می‌توانید با صرف کمی وقت در فروشگاه‌های مربوطه، این نوع مبلمان را خریداری کنید. به عنوان مثال میز ناهارخوری با فضای مخفی یا حتی یک صندلی یا مبل با قابلیت قراردادن وسایل مختلف در آن، می‌تواند در افزایش فضا تأثیر داشته باشد. تا جایی که ممکن است در چیدمان خانه‌تان از مبلمان چند کاره استفاده کنید.مبلهای چندکاره

استفاده از وسایل درخشان و شفاف

وسایل شفاف ‌و‌ درخشان بهترین گزینه برای قرارگیری در این‎گونه فضاها هستند. مبلمان درخشان با انعکاس نور باعث می‌شوند که فضا بزرگ‌تر دیده شود. فقط توجه داشته باشید که استفاده از وسایل بزرگ و مات در فضاهای کوچک، خانه را دلگیرتر می‌کند پس تا حد امکان، مبلمان شفاف و درخشان را انتخاب کنید.

نور خانه

استفاده عمودی از فضا

قفسه‌زدن در فضای اتاق را فراموش نکنید. اگر قفسه‌ها تا سقف امتداد داشته باشند، هم باعث بزرگ دیده شدن فضا، و هم فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل ایجاد می‌شود.

فضا در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ روشن و درخشان

از رنگ‌های روشن برای دیوار و کف خانه استفاده کنید، زیرا فضا با انعکاس بیشتر نور، بزرگتر دیده می‌شود.

دکوراسیون داخلی

استفاده از لامپ های دیواری، سقفی یا نورپردازی معمارانه

نورپردازی در فضاهای کوچک نکته‌ای بسیار کلیدی است. برای این فضاها از لامپ‌های سقفی و دیواری استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید نورپردازی خانه‌تان حرفه‌ای‌تر انجام شود، حتماٌ از یک معمار کمک بگیرید.

نورپردازی در معماری

تقسیم فضا بدون استفاده از دیوار

برای تقسیم‌بندی فضایی حتماً نباید از دیوار استفاده کرد. راه‌های متفاوتی وجود دارد، از جمله استفاده از رنگ، بافت، فرش و استفاده از مبلمان.  مثلاً آشپزخانه را متفاوت با نشیمن خانه رنگ‌آمیزی کنید. فضای نشیمن با پذیرایی را با استفاده از فرش یا بافتی متفاوت جدا کنید.

پارتیشن

کم کردن ارتفاع قفسه دیواری با کف

یک ترفند برای بزرگتر نشان‌دادن فضاهای کوچک این است که  قفسه دیواری را به کف نزدیکتر کنید، زیرا باعث می‎شود فضای خانه جادار‎تر نشان داده شود.

قفسه در دکوراسیون داخلی

ترکیب فضا با گیاهان

گیاهان سرزندگی و لطافت را وارد خانه می‌کنند. حتی اگر هیچ فضای اضافه‌ای در کف ندارید، گل و گیاه را آویزان کنید یا از گیاهان سقفی استفاده کنید.

گیاهان آپارتمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…