غاری که فقط با یک قلم و چکش ساخته شد!

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروز می‌خواهیم جاذبه‌ای جالب و البته دست ساز در ارمنستان را به شما معرفی کنیم که تنها در نتیجه یک درخواست ساده به وجود آمده است. غار لوون، غاری است که تنها در نتیجه یک درخواست ساده از همسر این مرد ارمنی و برای هدفی ساده‌تر از او خواسته شده بوده. این غار جالب تنها در خانه این مرد و با استفاده از ساده‌ترین وسایلی که فکر ش را بکنید با سلیقه بسیار زیاد و در زمانی طولانی ساخته شده است.
غار لوون

غار لوون؛ غار عظیمی که فقط یک انسان آن را ساخته است

غار لوون یک غار دست ساز است که در زیرزمین یک مرد میانسال ارمنی ساخته شده است! در واقع ساخت این غار در زیرزمین خانه این مرد آغاز شده است. قابل حدس است که این مرد و خانوده‌اش هیچوقت این فکر را نمی‌کرده‌اند که روزی غاری در زیرزمین خانه آن‌ها ساخته بشود که به عنوان یک جاذبه عجیب در سراسر دنیا از آن یاد شود و دست به دست در شبکه های اجتماعی به دست کاربران بگردد. با مجله دلتا همراه باشید تا با داستان این غار جالب آشنا شوید.

غار لوون

این غار منحصر به‌فرد که شاید بتوان گفت به جای این که حاصل موهبت‌های طبیعت به انسان‌ها باشد، این بار برعکس و به دست انسان‌ها به طبیعت تقدیم شده است، در ۲۳ سال آخر عمر این مرد، کاملا حواس و فعالیت‌های او را به خود اختصاص داد. در واقع، غار لوون که توسط آقای لوون آراکلیان این مدت از سال های عمر خود را به ساخت آن در زیرزمین خانه‌اش اختصاص داد، هم اکنون نه تنها غار است که بلکه به موزه‌ای جالب تبدیل شده است. حفر غار لوون در تمام طول ۲۳ سالی که طول کشید، تنها و تنها با استفاده از یک قلم و چکش انجام شد. آقای لوون حتی تا زمان مرگش نیز مشغول کار بر روی این پروژه ی حفر غار شخصی در خانه خود بوده است.

ارمنستان

درباره انگیزه ساخت این غار نکته جالبی وجود دارد و آن این است که لوون آراکلیان زمانی شروع به حفر این غار خانگی نمود که همسر او از وی درخواست کرده بود که یک فضای خنک خانگی برای قرار دادن و نگهداری برخی از مواد خوراکی و سبزیجات و به خصوص سیب‌زمینی‌هایش را برای او آماده کند! آقای لوون زمانی که ساخت غار لوون را آغاز کرد، با ۱۸ ساعت کار در روز و در حالی که تنها در زیرزمین خانه‌اش به سر می‌‌برد و وقت می‌گذراند، این غار را در ۲۳ سال ساخت.

لوون آراکلیان

به گفته خانواده‌اش او تنها چند ساعت برای خوابیدن و استراحت و انجام برخی از امور شخصی خودش به بالا می‌‌آمده است و بعد از آن که کارش تمام می‌شده است، دوباره کار خود را در زیرزمین شروع می‌کرده است. این زن به گفته خودش جرات وارد شدن به این زیرزمین را ندارد.

روستای آرینج

برای بسیاری از کسانی که داستان حفر این غار به دست لوون را می‌فهمند، این سوال پیش می‌آید که وی با خاک‌هایی که از حفاری‌ها به وجود می‌آمده است چه کار می‌کرده است؟ در واقع لوون همه خاک‌‌هایی که در طول پروژه‌حفاری شخصیش از زمین خارج می‌کرده است را در اختیار سازندگان و تامین‌کنندگان محلی قرار می‌‌داده تا در پروژه‌‌های ساختمانی که در منطقه زندگی و غار لوون در حال انجام بود، استفاده شوند. از جمله خصوصیاتی که این غار دارد این است که دیوارهای این غار از جنس سنگ ‌های سفت و سخت آتشفشانی هستند.

موزه زیرزمینی

یکی از نکات قابل توجهی که درباره این غار وجود دارد این است که دمای آن در تمام طول سال در حدود ۱۰ درجه سانتیگراد است. با توجه به این که این غار به دست انسان‌ها ساخته شده است، از این غار دست ‌ساز که در روستای آرینج و در ارمنستان واقع شده است، در حال حاضر به عنوان یک موزه استفاده می‌شود.

غار دست ‌ساز

غار دست ساز

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۵۹ ق٫ظ

    کار بیهوده،وبی ثمر،نیاز بشر به عدالت و رفع تبعیض ضروری و نفس گیره،مرگ در. کمین و نابودی نسل انسان است به چه درد میخوره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…