ایلان ماسک دومین فرد ثروتمند جهان شد

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل پرحاشیه و خبرساز تسلا، پس از سپری کردن یک سال کاملاً موفق، اخیراً به عنوان دومین فرد ثروتمند جهان معرفی شده و از بیل گیتس در جدول رده‌بند سبقت گرفته است.
دومین فرد ثروتمند جهان

گزارش جدیدی که بلومبرگ منتشر کرده حاکی از آن است که ارزش دارایی‌های خالص رئیس اسپیس ایکس (SpaceX) در سال جاری به شکلی بی‌سابقه افزایش یافته و حالا دومین فرد ثروتمند جهان است. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

لیست میلیاردرهای بلومبرگ لیستی متشکل از ۵۰۰ میلیاردر برتر جهان است که ایلان ماسک در ابتدای سال ۲۰۲۰ در رتبه سی‌ و پنجم آن قرار داشت! با این حال، رئیس تسلا با فروش بیش از ۳۰۰ هزار ماشین تسلا و پرتاب موشک‌های متعدد به فضا، ارزش دارایی‌های  خالص خود را از ۷.۲ میلیارد دلار به ۱۲۷.۹ میلیارد دلار رسانده و حالا دومین فرد ثروتمند جهان شده است.

براساس این گزارش، ماسک امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به دارایی‌های خالص خود اضافه کرده که این امر عمدتاً ناشی از افزایش قیمت سهام تسلا بوده و در واقع رئیس تسلا تنها فرد از لیست بلومبرگ است که امسال درآمد زیادی کسب کرده است.

ایلان ماسک دومین فرد ثروتمند جهان

علاوه بر این، همان‌طور که گفتیم ماسک با افزایش دارایی‌های خود توانست بیل گیتس، مدیر عامل سابق مایکروسافت، را به مقام سوم بفرستد. این یک موفقیت بزرگ برای ایلان است زیرا تا پیش از این و در طول هشت سال گذشته، بیل گیتس تنها یکبار پایین‌تر از رتبه دوم قرار گرفته بود. با این حال، به خاطر داشته باشید که بیل گیتس بخشی از ثروت خود را صرف امور خیریه می‌کند و شاید اگر این همه کمک خیریه انجام نداده بود، دارایی‌های خالص وی بسیار بیشتر از ۱۲۷.۷ میلیارد دلار فعلی بود.

اکنون باید منتظر ماند و دید مدیر عامل تسلا چه مدت می‌تواند این رتبه را برای خود حفظ کند. همچنین، لازم به ذکر است که ماسک برای رسیدن به رتبه اول میلیاردرهای جهان کار بسیار سختی خواهد داشت، چرا که جف بزوس، مدیر عامل آمازون، امسال و با شیوع جهانی ویروس کرونا درآمد زیادی کسب کرده و با ثروت افسانه‌ای ۱۸۲ میلیارد دلاری با فاصله زیاد به صدر جدول تکیه زده است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب «سفر تاریخی دراگون اسپیس ایکس به ایستگاه بین‌المللی فضایی» را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۲ ب٫ظ

    ببخشید قبلاً نفر‌دوم‌بود‌الان‌پولدار‌ترینه

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۲۳ ب٫ظ

  3. حسین معارفی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…