نگهداری از کت و پالتو‌ خز

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب و هوای گرم و مرطوبی دارد، به خصوص در فصل تابستان، نگهداری از لباس‌هایی چون کت و پالتو خز بسیار سخت است.
نگهداری از کت و پالتو‌ خز نگهداری از کت و پالتو‌ خز

پالتو‌ها و کت‌های خز جزو لباس‌های بسیار گران قیمت است، از این رو جایگزین کردن آن‌ها بسیار سخت است. مخصوصا قسمت‌های خز لباس احتیاج به مراقبت ویژه‌ای دارد زیرا میزان آسیب پذیری بسیار بالایی دارند. اما درباره این نوع از لباس‌ها می‌توان با نگهداری و مراقبت ویژه، آن‌ها را مانند روز اول شیک و نو نگه داشت. با مجله دلتا همراه شوید تا درباره اصول نگهداری از کت و پالتو‌ خز اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

نگهداری از کت و پالتو‌ خز اصول نگهداری

مکان مناسب برای نگهداری از کت و پالتو‌ خز

مکان‌های تاریک

پارچه‌های خزدار اگر مدت زمان طولانی به طور مستقیم در مقابل نور خورشید قرار گیرند، ممکن است خراب شوند. از این رو بهتر است از کت و پالتو خزدار در کمدی تاریک که در آن کمتر باز و بسته می‌شود، نگه داری کرد و تا حد امکان این کمد باید از نور خورشید دور باشد.

مکان‌های خنک

همانطور که قبل‌تر هم گفته شد پارچه‌ خزدار در مکان‌های گرم یا مقابل نور خورشید خراب می‌شوند و طول عمرشان کم می‌شود در نتیجه نگه داری از آن‌ها در مکان‌های خنک مانند اتاقی که دارای کولر است، به خصوص در فصل تابستان، می‌تواند برای نگه‌داری این گونه لباس‌ها بسیار مناسب باشد.

مکان‌های مرطوب 

رطوبت یکی از عواملی است که به سرعت پارچه‌ خزدار را از بین می‌برد از این رو سعی کنید هرگز کت و یا پالتو خز خود را در مکان‌های مرطوبی مانند زیرزمین نگهداری نکنید. علاوه بر این افرادی که در مناطق مرطوب زندگی می‌کنند باید از نم گیر برای کمد لباس خود استفاده کنند تا رطوبت محیط را کاهش دهد.

خوشبو کننده 

برخی از افراد در کمد لباس خود از بوگیر و یا خوشبو کننده مخصوص کمد استفاده می‌کنند. این دسته از مواد خوشبوکننده برای کمدهایی که کت و پالتو خزدار خود را نگهداری می‌کنید مناسب نیست زیرا خوشبو کننده‌ها با دریافت رطوبت در هوا بوی خوش تولید می‌کنند و این سبب می‌شود تا پارچه خزدار به آسانی رطوبت را دریافت کند.

اصول نگهداری از کت و پالتو خزدار در کمد

چوب لباسی مخصوص

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، نحوه آویزان کردن کت و پالتو در کمد است، زیرا اگر این کار درست انجام شود کت و پالتو خز هرگز آسیب نمی‌بیند. از چوب لباسی مخصوصی که فرم اصلی لباس را حفظ کند و وزن آن را بتواند تحمل کند، استفاده کنید.

نگهداری از کت و پالتو‌ خز آویز

کاور مخصوص لباس

برای کت و پالتو خز همیشه از کاور پارچه‌ای استفاده کنید. کاور پلاستیکی باعث ایجاد رطوبت می‌شود.

پر کردن کمد لباس 

پر کردن کمد سبب می‌شود راه تنفس میان لباس‌ها کم شود و از طرفی میزان ساییدگی میان لباس‌ها زیاد می‌شود، از این رو برای نگهداری کت و پالتو خزدار باید یک کمد خلوت را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “بافتنی زنانه مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…