بلندترین آبشار دنیا

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طبیعت گردی در همه جای دنیا خوب و لذت بخش است و یکی از بزرگ ترین دلایل گردشگران برای سفر و گشت و گذار. اما برخی پدیده های طبیعی هستند که همیشه نسبت به دیگر اماکن طبیعی یک سر و گردن بالاتر هستند. امروز می خواهیم به یکی از برترین نقاط طبیعی و بلندترین آبشار دنیا سفر کنیم که چندین سال است مورد توجه توریست ها قرار دارد، جایی که می توان گفت در دنیا نظیر ندارد.
بلندترین آبشار دنیا

آبشار آنجل که به زبان اسپانیایی به آن سالتو انجل می‌گویند، بلندترین آبشار دنیا به ارتفاع ۹۷۹ متر است که در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار در جنوب شرقی کشور ونزوئلا جای دارد. با مجله دلتا همراه باشید.

بلندترین آبشار دنیا
چون این آبشار در جنگل‌های انبوه قرار دارد، تا دهه ۱۹۳۰ که دولت ونزوئلا به جستجو با هواپیما نپرداخته بود ناشناخته باقی‌مانده بود.
نام این آبشار برگرفته شده از نام جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی است که هواپیمای خود را نزدیک این آبشار بعد از شناسایی در سال ۱۹۳۵ میلادی فرود آورد.

ان سالتو انجل

آبشار آنجل از شکافی در نزدیکی قله کوهستان آیاآنتی پویی به پایین سرازیر می‌شود. آب آن از بارش‌ها در این منطقه تامین می‌شود و به خاطر بارش‌های زیاد در ونزوئلا هیچ وقت خشک نمی‌شود؛ تنها در بعضی از فصل‌ها از شدت آب آن کاسته می‌شود. آب سرازیر شده از این آبشار در نهایت به رودخانه چورون می‌ریزد.
پارک ملی کانایما
طبیعت دل‌انگیز کوه و رودخانه در کنار آبشار باعث شده تا این منطقه مقصدی برای تفریحات هیجان‌انگیز باشد. از صخره‌نوردی و پرش از ارتفاع گرفته تا بندبازی و قایق سواری در آب‌های رودخانه‌های مجاور.

آبشار آنجل و طبیعت وصف‌ناپذیر اطراف آن را باید یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات هیجانی و سفرهای ماجراجویانه دانست؛ جایی بکر که تنها حرفه‌ای‌ها به سراغ آن می‌روند.

ونزوئلا

کشف آبشار آنجل

شاید جالب و غیر قابل باور باشد که بدانید بلندترین آبشار جهان در قرن بیستم کشف شده است! پیش از آن آبشار توگلا با ارتفاع ۹۴۸ متر بلندترین آبشار دنیا بود.
داستان کشف این آبشار رابطه مستقیمی با علت نام گذاری آن دارد. آنجل به معنای فرشته ای است که نازل می شود. ماجرا از آنجا شروع شد که ۱۶ جولای سال ۱۹۳۵ میلادی، خلبانی آمریکایی به نام جیمی آنجل بر فراز ونزوئلا در پرواز بود، او به این منطقه رفته بود تا سنگی با ارزش را پیدا کند.

او که سوار بر هواپیمای ال ریو بود ، به قصد فرود به منطقه آبشار آنجل نزدیک شد اما به علت وجود گل و لای در منطقه، هواپیمایش دیگر نتوانست بلند شود و در گل گیر کرد. او آسیب شدیدی ندید اما در منطقه‌ای دور افتاده با مقدار بسیار کمی غذا گرفتار شد و یازده روز با این اوضاع دوام آورد تا تواست نجات پیدا کند.
آبشار آنجل
او با تمام دشواری‌هایی که تحمل نمود توانست به یکی از بزرگ‌ترین اکتشافات تاریخ دست یابد و آبشار غول پیکر آنجل را پیدا کند. تا ۳۳ سال بعد هم هواپیمای او بر فراز صخره‌های آنجل باقی مانده بود تا سرانجام به وسیله هلی‌کوپتر بقایای آن را پایین آوردند.

در سال ۱۹۳۹ میلادی آبشار آنجل در نقشه ونزوئلا ثبت رسمی گشت. در نهایت بلندترین آبشار جهان به افتخار کاشف آن جیمی آنجل به آبشار آنجل نام‌گذاری شد.
بلندترین آبشار جهان

حقایقی جالب در مورد بلندترین آبشار دنیا

– در واقع، آبشار آنجل بلندترین آبشار در جهان است. ارتفاع آن ۳۲۳۰ پا و ارتفاع سقوط بی وقفه آن ۲۶۴۷ پا است.
-در زمان‌های مشخصی از سال، کسانی‌که در شعاع یک کیلومتری آبشار هستند، می‌توانند غبار و نم نشسته بر روی پوست خود را احساس کنند.
– ارتفاع آبشار آنجل، سه برابر ارتفاع برج ایفل می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اورامانات، روستای پلکانی سنگی در دل مه را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۳۷ ب٫ظ

  2. زهرا توانا

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۱:۰۴ ب٫ظ

    سلام. ممنونم از نظر زیباتون. موفق باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…